Aktuelno iz kulture

Odluka koju niko nije očekivao: Prenos dodele Oskara se seli na YouTube

Komentari
Odluka koju niko nije očekivao: Prenos dodele Oskara se seli na YouTube
Tanjug/AP/Danny Moloshok - Copyright Tanjug/AP/Danny Moloshok

Autor: Variety

19/12/2025

-

10:28

veličina teksta

Aa Aa

Američka filmska akademija potpisala je višegodišnji ugovor kojim YouTube dobija ekskluzivna globalna prava na prenos Oskara, počev od 2029. godine i 101. ceremonije, pa sve do 2033. ABC mreža, na kojem se najveća noć filmske industrije emituje decenijama, zadržava prava na prenos do 2028.

Svečana dodela Oskara, uključujući prenos s crvenog tepiha, sadržaje iza kulisa i Governors Ball, biće dostupna uživo i besplatno na YouTube-u gledaocima širom sveta, kao i pretplatnicima YouTube TV u Sjedinjenim Državama. Prema izvorima upućenim u dogovor, reklame će i dalje biti prisutne tokom prenosa na YouTube-u.

Autori sporazuma navode da se nadaju da će prelazak na YouTube učiniti Oskare dostupnijim "rastućoj globalnoj publici Akademije, kroz opcije poput titlova i audio-zapisa na više jezika".

"Presrećni smo što ulazimo u višeslojno globalno partnerstvo sa YouTube-om, koji postaje budući dom Oskara i našeg celogodišnjeg programa", naveli su u zajedničkom saopštenju izvršni direktor Akademije Bil Krejmer i predsednica Akademije Linet Hauel Tejlor. "Akademija je međunarodna organizacija, a ovo partnerstvo će nam omogućiti da proširimo pristup radu Akademije do najveće moguće svetske publike, što će biti od koristi našim članovima i filmskoj zajednici. Saradnja će iskoristiti ogroman domet YouTube-a i uneti nove, inovativne mogućnosti za angažovanje publike, uz poštovanje naše tradicije. Moći ćemo da slavimo film, inspirišemo nove generacije filmskih stvaralaca i pružimo pristup našoj filmskoj istoriji na do sada neviđenom globalnom nivou".

Tanjug/AP/Matt Sayles

 

Akademija je veći deo 2025. godine tražila novi ugovor o prenosu. Tokom leta, u igru su ušli i očekivani i nekonvencionalni kupci, uključujući NBCUniversal i Netflix, piše Variety.

Upućeni izvori veruju da je YouTube za prava izdvojio iznos veći od stotinu miliona dolara, nadmašivši ponude Disneyja/ABC-ja i NBCUniversala koje su bile u visokom rasponu od nekoliko desetina miliona. Po prethodnom ugovoru, Disney je plaćao oko 100 miliona dolara godišnje za Oskare, ali, s obzirom na pad gledanosti ceremonije, Disney/ABC su navodno želeli da smanje iznos za licencu.

Insajderi kažu da su rukovodioci Disney-ja bili iznenađeni saznanjem da je YouTube, kao isključivo striming platforma dobio posao. Postojala je pretpostavka da bi NBCUniversal mogao da preuzme prava, ali niko nije očekivao da će Oskari završiti na YouTube-u.

Razlog za iznenađenje je i to što YouTube nema produkcionu infrastrukturu kakvu su, čak i među strimerima, izgradili Netflix i Amazon za produkciju događaja uživo. Istina, YouTube ima tri godine da oformi tim koji će producirati ceremoniju. Ipak, moguće je i da se Akademija odlučila za YouTube upravo zato što bi mogla da preuzme potpunu kontrolu nad produkcijom Oskara.

Nije tajna da su Akademija i Disney/ABC povremeno imali nesuglasice oko najboljeg pravca za Oskare — od dužine trajanja emisije, preko toga koje nagrade se dodeljuju, do pitanja ko bi trebalo da bude domaćin. Sada, na striming platformi bez vremenskih ograničenja, Oskari mogu da traju koliko god treba, a Akademija verovatno ima potpunu slobodu da radi šta god želi sa prenosom.

"Mogu da rade šta hoće", kaže jedan insajder. "Možete da imate šestočasovne Oskare koje vodi MrBeast".

Komentari (0)

Kultura