Aktuelno iz kulture

"Suveniri iz Beograda" kubansko-nemačkog virtuoza na gitari zatvorili 22. Gitar Art festival

Komentari

Autor: Tanjug

06/06/2021

-

12:20

"Suveniri iz Beograda" kubansko-nemačkog virtuoza na gitari zatvorili 22. Gitar Art festival
"Suveniri iz Beograda" kubansko-nemačkog virtuoza na gitari zatvorili 22. Gitar Art festival - Copyright Printscreen/Youtube/Música da Primavera

veličina teksta

Aa Aa

Svetska premijera spektakularnog koncerta pod nazivom "Recuerdos de Belgrado", kubansko-nemačkog kompozitora i gitariste Hoakina Klerča, uz Simfonijski orkestar RTS-a, svečano je sinoć zatvorila 22. Gitar Art festival (GAF) u Velikoj dvorani Kolarčeve zadužbine.


Koncert za klasičnu gitaru i simfonijski orkestar pod supervizijom dirigenta maestra Bojana Suđića predstavlja specifičnost tog projekta, jer je pisan prema narudžbini od same direkcije festivala.

Šef za informisanje, komunikaciju i medije Delegacije Evropske unije u Srbiji, Pol-Anri Prese, na srpskom jeziku je zvanično zatvorio 22. izdanje manifestacije rečima da mu je veliko zadovoljstvo što je prisutan na važnom festivalu, jer "voli njegovu atmosferu koja miriše kao život, a to je veoma lep miris".

Uvodni deo je predstavljala klasična kompozicija "Adagio" venecijanskog kompozitora Tomasa Albinonija (1671-1751), ali je poznata istorijska priča da je to prelepo delo stvorio zapravo Remo Điazoti 1958. godine, kao adaptacija prve verzije Albionijeve osnove sporog stava.

Onda je usledio koncert "Recuerdos de Belgrado" (Suveniri iz Beograda) komponovan prema konceptu iz dva dela, odnosno poglavlja, čak se mogu nazvati i dva koncerta koji se održavaju zasebno, ali predstavlju jednu kompaktnu celinu.
Prvi koncert za četiri solo gitare dovodi u prvi plan gitaristu i autora projekta Hoakina Klerča sa svojim kolegama gitaristima - Marko Tamajo, Rafael Aguire i David Martinez.

Oni su pružili uz dirigenta Bojana Suđića, Hor i Simfonijski orkestar RTS-a pravi doživljaj za sva čula, kroz instumentalno uživanje koje publiku odvodi na pravo poetsko putovanje.

Umetnik Klerč u susretu sa medijima na početku GAF-a podsetio se da je prvi put u Beogradu boravio davne 1985. godine, da je od tada dolazio nekoliko puta i da mu je posebno zadovoljstvo što je komponovao muzički komad posvećen prestonici Srbije.

Sam zahtev za projekat po narudžbini da kreira koncert za jedan festival dobio je prvi put u karijeri, od strane direktora Radojkovića 2018. godine. Klerč je tada otkrio da je od direktora Gitar Arta dobijao kao putokaz veliki broj popularnih pesama iz Srbije i da u početku nije znao da se snađe koliko toga ima zanimljivog u kolekciji.

Muzičar Hoakin Klerč (56), rođen u Havani, na Kubi, bio je blizak prijatelj i saradnik svog mentora - slavnog kubanskog gitariste Lea Brauera, a onda je karijeru preselio u Nemačku, gde kao profesor gitare predaje na Univerzitetu Robert Šuman u Diseldorfu.

Do sada je nastupao širom sveta na značajnim pozornicama - Pariz, Tokio, Minhen, Frankfurt, Atina, Toronto, Hvana, Bogota, Rio de Žaneiro, Istanbul, Salzburg i naravno - Beograd, a njegov sinoćni koncert iz dva poglavlja (drugi deo je bio za jednu gitaru i orkestar, bez Hora i duvačke sekcije) trajao je skoro puna dva sata.

Na 22. izdanju GAF-a tokom pet večeri bilo je izvedeno osam koncerata sa dosta master klas radionica i drugog zanimljivog pratećeg programa.

Osim Kolarca i Kombank Dvorane, veći deo koncerata odvijao se na sceni Doma omladine gde su nastupali još i ruski gitarista Nikita Koškin sa srpskom koleginicom Amaliom Miler, portugalski umetnik Ruben Betenkort, domaći mladi talenti u duetu Vuk Vukajlović i Nikola Jelačić, kao i izraelski virtuoz Tal Hurvic.

Komentari (0)

Kultura