Aktuelno iz kulture

Komad koji miluje dušu: "Tri" čuvenog Ohada Naharina na Beogradskom festivalu igre

Komentari

Autor: Tanjug

31/03/2022

-

15:47

Komad koji miluje dušu: "Tri" čuvenog Ohada Naharina na Beogradskom festivalu igre
Komad koji miluje dušu: "Tri" čuvenog Ohada Naharina na Beogradskom festivalu igre - Copyright Beogradski festival igre/ Ascaf

veličina teksta

Aa Aa

Omnibus komad "Tri", izraelskog koreografa Ohada Naharina i Batševa ansambla iz Tel Aviva, biće odigran tri puta na 19. Beogradskom festivalu igre - 1. i 2. aprila na sceni Madlenijanuma, i 4. aprila u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu.

Svetska premijera ove fragmentarne predstave iz tri dela u trajanju od 70 minuta odigrana je još 2005. godine u čuvenom Suzan Delal Centru u Tel Avivu.

"Iako je predstava nastala još 2005. godine, koreograf Ohad Naharin je komad nedavno obnovio tokom pandemije sa mladim izvođačima našeg ansambla. Naime, kada se Naharin sretne sa novim igračima, on uvek zapravo kreira novu predstavu iako je u pitanju adaptacija, obnova starijeg komada. On koristi njihovu novu energiju, daje igračima posebnu slobodu da mogu izraziti svoju kreativnost i individualnost", objasnila je Gili Navot, koja je od septembra 2018. umetnička direktorka čuvene izraelske trupe, a koja je konferenciji za medije "prisustvovala" preko Zoom-a.

Prvi deo komada nosi naziv "Bellus" i označava lepotu, a uključuje 10 igrača, drugi je "Humus" i predstavlja zemlju kao esenciju, sa 8 do 10 umetnika na sceni, i treći deo je "Sekus" kao potvrda "onoga šta mi jesmo i šta jeste". Treći deo komada izvodi ceo ansambl izvođača.

Obmotani u naizgled proizvoljne pokrete, igrači Batševe ispituju sopstvene granice stvarajući kompoziciju sile, brzine i strasti.

"Jezik i putovanje su jedinstvo ovog komada, jer se on kreće od nečeg što je čisto ili na neki način pročišćeno. Na početku je delo izuzetno strastveno, deluje smireno, a onda iznenada dolazi do lomljenja oblika, forme i reda, sloma jedne transformacije koja će doći na svoje na samom kraju predstave", naglasila je umetnička direktorka trupe Batševa.

Beogradski festival igre/ Ascaf

 

Stalni proces istraživanja Ohada Naharina je rezultat njegove beskrajne radoznalosti, oštre intuicije i fascinacije telom i pokretom.

"Božije akrobate" i "Hipnotišuća igra od prvog trenutka... estetsko i ushićeno iskustvo... komad koji miluje dušu, komad od koga ne želite da se rastanete", zapisala je kritika u svetskim medijima o delu "Tri".

Muzika koja prati igrače varira od klasike, kao što su kompozicije Johana Sebastijana Baha, do američke pop rok grupe "The Beach Boys".

Beogradski festival igre/ Ascaf

 

 

Prema rečima Navot, gostovanje u Srbiji je njihova prva turneja koju realizuju u svetu od pojave pandemije, te se zbog toga oseća posebno ushićenje i radost među članovima ansambla.

"Prvi udar korona virusa je bio zaista strašan. Radili smo neko vreme kako smo i sa čime smo mogli, u našem studiju. Onda smo morali po našim sobama i da koristimo različite onlajn platforme da sačuvamo duh zajedništva i svoju umetnost. Stvarali smo sadržaje za digitalne medije, tako smo snimili dokumentarni film `Kora` o stvaranju istoimene predstave koreografa Naharina", navela je Navot.

Beogradski festival igre/ Ascaf

 

Ona navodi da se sada Izrael vraća na staro, normalno vreme, igraju se predstave, održavaju se razne premijere iz oblasti filma, mada publika i dalje još uvek nosi maske na licima. Planiraju i rad na novom komadu čija bi premijera bila u decembru.

Naharin, drugi put u Beogradu

 

Direktor i osnivač Beogradskog festivala igre Aja Jung najavila je da će na izvođenju predstave "Tri" u Beogradu biti prisutan i koreograf, što će biti drugi put da taj uvaženi stvaralac boravi u prestonici Srbije.

Kako je podvukla, Naharin obično ne putuje sa trupom po svetu, ne daje intervjue, krije se od medija, nikada ne gostuje na televiziji.

Kompanija Batševa je od kritike priznata i od publike široko prihvaćena kao jedna od najvažnijih trupa savremene igre na svetu.

Zajedno sa Batševa ansamblom, trupa ima 40 igrača iz Izraela i iz inostranstva: preko 250 izvedenih predstava i oko 100.000 gledalaca godišnje.

Kao jedan od najpriznatijih svetskih koreografa, Ohad Naharin je preuzeo ulogu umetničkog direktora trupe 1990. godine, i poveo je u novi poredak.

Nakon skoro 30 godina vođenja trupe, Naharin je napustio tu funkciju 2018. godine, ali je nastavio da radi kao stalni koreograf trupe.

Batševu kompaniju igre osnovala je 1964. godine baronica Batševa de Rotšild, a od 1989, sedište trupe je slavni Centar Suzan Delal u Tel Avivu.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Kultura