Aktuelno iz kulture

Netfliks objavio jednu lošu i jednu dobru vest: Najpopularniji striming servis ima milion pretplatnika manje

Komentari

Autor: FoNet / Euronews Srbija

21/07/2022

-

17:42

Netfliks objavio jednu lošu i jednu dobru vest: Najpopularniji striming servis ima milion pretplatnika manje
Netfliks - Copyright Tanjug/AP/Marcio Jose Sanchez

veličina teksta

Aa Aa

Platforma za strimovanje serija i filmova Netliks izgubila je skoro milion pretplatnika u periodu od aprila do jula ove godine, prenosi BBC.

Iako je pad broja pretplatnika svakako loša vest za taj striming servis, dobra je ta da je smanjenje zapravo daleko manje, nego što je kompanija predvidela. 

Netfliks je u aprilu prijavio svoj prvi gubitak pretplatnika od 2011. godine, vest koju su pratile stotine otkaza i nagli pad cene akcija, a tada je projektovao da će do kraja drugog kvartala izgubiti još dva miliona stalnih korisnika.

Gubici pretplatnika prijavljeni u utorak bili su najveći u istoriji kompanije, pri čemu su Sjedinjene Američke Države i Kanada zabeležile najveći broj otkazivanja u poslednja tri meseca, a sledi ih Evropa.

Lošu sliku poslovanja ove platforme spasila je nova sezona hit serije "Stranger Things".

Da je upravo ova serija usporila "egzodus" korisnika na druge platforme potvrdio je i izvršni direktor ove kompanije Rid Hejstings. On je rekao da uz jaku konkurenciju "kada ste lideri postoji samo jedan pravac", pa se dešava ono što se Netflixu dešava poslednjih nekoliko godina – gubici.

Pozicija Netfliksa kao globalnog giganta učvršćena je kada je pandemija virusa korona udarila 2020. godine i ljudi, zaglavljeni kod kuće sa nekoliko drugih opcija za zabavu, po ceo dan su gledali filmove i serije iz Netfliksove ponude.

Prinskrin/Youtube/Stranger Things/Netflix

Kadar iz serije "Stranger Things"

Međutim, zbog bolje epidemijske situacije, ljudi se vraćaju navikama pre pandemije, pa je Netfliks prinuđen da se bori da privuče nove korisnike i održi lojalnost postojećih članova, naročito jer rastući troškovi života dovode do toga da ljudi moraju da smanjuju svakodnevne izdatke.

Netflix planira niz poteza kojim planira da preokrene situaciju u svoju korist, među kojima je uvođenje jeftinijeg paketa usluga, koji će uključivati i prikazivanje reklama na platformi, ali i brižljivijim odabirom sadržaja. Nakon što su otpustili kompletan tim zadužen za animirane sadržaje, kompanija je kupila studio za animaciju Animal Logic, poznatiji pod imenom The Lego Movie, koji proizvodi popularne crtane filmove. Tako će animirani sadržaji sa HBO Max platforme postati ekskluziva samo za pretplatnike Netliksa. 

Netlix ima oko 220 miliona pretplatnika širom sveta i bez obzira na sve poteškoće u poslovanju lider je striming servisa. Ipak, konkurencija na ovom polju je žestoka, pa se za mesto "kralja striminga" bore se i Disney Plus i Amazon Prime Video. U Srbiji je pored Netflix-a popularna i HBO platforma.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Kultura