Aktuelno iz kulture

Svečano otvoren 56. Bitef: Višeslojna belgijska predstava pred publikom Jugoslovenskog dramskog pozorišta

Komentari

Autor: Tanjug

26/09/2022

-

09:20

Svečano otvoren 56. Bitef: Višeslojna belgijska predstava pred publikom Jugoslovenskog dramskog pozorišta
Svečano otvoren 56. Bitef: Višeslojna belgijska predstava pred publikom Jugoslovenskog dramskog pozorišta - Copyright PhileDeprez

veličina teksta

Aa Aa

Belgijska predstava "Svaki pokušaj će se završiti skršenim telima i slomljenim kostima" reditelja i koreografa Jana Martensa, trupe "GRIP" i "Dance on ansambl" iz Antverpena, otvorila je sinoć 56. Bitef u Jugoslovenskom dramskom pozorištu u Beogradu.

Pre njenog izvođenja, govor je održala ruska pozorišna kritičarka i kustoskinja Marina Davidova koja je nedavno, zbog svojih političkih stavova, bila prinuđena da napusti Rusiju. Ona je izrazila nadu da će rat u Ukrajini biti poslednji evropski rat, kao i da će se kulturne veze između Rusije i ostatka sveta uskoro obnoviti, a rusko pozorište vratiti na Bitef, ali i na druge međunarodne festivale.

Dragan Mujan

Marina Davidova

Glavni program 56. Bitefa počeo je u petak sa selekcijom "Prolog" na velikoj sceni Narodnog pozorišta izvođenjem predstave "(Nije) kraj sveta" čuvene britanske rediteljke Kejti Mičel, prema tekstu engleske dramaturškinje Kris Buš, u produkciji pozorišta "Šaubine" iz Berlina.

Bitef je zapravo i ranije krenuo, 20. septembra, uz početak jednog od svojih pratećih programa, a to je 10. izdanje "Cirkobalkana" - Festivala savremenog cirkusa koji će se odvijati u cirkuskom šatoru do 1. oktobra u Luci Beograd.

Posle zapaženog uspeha na Avinjonskom festivalu 2021. (premijera je bila 18. jula 2021), plesni komad "Svaki pokušaj će se završiti skršenim telima i slomljenim kostima" svoj neobičan i dugačak naslov upućuje na višeslojan koncept autora i cele ekipe.

Sama koreografija, režija i pre svega dramaturgija predstave, zapravo koreodrame, zasnovana je na gradaciji, kombinovanju i razvoju niza pokušaja da se ostvari jedna nova koreografska ideja.

Ti pokušaji uz koncept belgijskog reditelja i koreografa Martensa, dobrim delom su bazirani na muzici, koja se neprestano ponavlja, na svoj način postaje i psihodelična, a u pitanju je instrumentalna kompozicija poljskog autora savremene ozbiljne muzike Henrika Mikolaja Goreckog.

Zoran Ilić

 

Većim delom je ovo neverbalna predstava, igrački savremeni komad, tako da prema stilizaciji, formatu i žanru više odgovara selekciji Beogradskog festivala igre nego regularnom, standardnom programu Bitefa.

Plesnom predstavom "Svaki pokušaj će se završiti skršenim telima i slomljenim kostima" autor Jan Martens se prvi put okreće velikoj pozornici uz veoma atipičan baletski ansambl sastavljen od jedinstvenih ličnosti.

Plesači sve vreme tragaju za svojim glasom unutar plesa i van njega, jedan po jedan zauzimaju mesto na sceni, kao vežba osvajanja prostora bez zauzimanja tuđeg mesta pod reflektorima.

Muzika koja ih prati sastoji se od protestnih pesama raznih razdoblja - od navedenog Henrika Goreckog, preko Maksa Rouča i Ebi Linkoln do Kej Tempest.

Promo

 

Mladi reditelj i koreograf Jan Martens (38) iz Belgije studirao je na Plesnoj akademiji Fontis u Tilburgu i završio plesni program na Kraljevskom konzervatoriju Artisis u Antverpenu 2006. godine.

Njegov umetnički rad zasnovan je na verovanju da je svako telo u stanju da komunicira i da ima šta da kaže.

U okviru Glavnog programa 56. Bitefa do 1. oktobra selekciju čine devet predstava iz Nemačke, Belgije, Meksika, Francuske, Srbije, Slovenije i Velike Britanije.

Predstave će biti odigrane na pozornicama Narodnog pozorišta, JDP-a, Luke Beograd, Bitef teatra, Centra za kulturnu dekontaminaciju, ali i na neobičnim prostorima - Istorijski muzej Srbije i Medicinski fakultet, (Amfiteatar Instituta za anatomiju).

Preporuka za vas

Komentari (0)

Kultura