Aktuelno iz kulture

Tamara Aleksić: Prija mi da budem glumački nomad i lutalica

Komentari

Autor: Tanjug

27/06/2021

-

08:52

Tamara Aleksić: Prija mi da budem glumački nomad i lutalica
Tamara Aleksić: Prija mi da budem glumački nomad i lutalica - Copyright Tanjug/Tanja Drobnjak

veličina teksta

Aa Aa

Tamara Aleksić je nedavno imala uspešnu premijeru drame "Demokratija" u Beogradskom dramskom pozorištu (BDP), dok uveliko sprema i komad "Da krenemo ispočetka" u Madlenijanumu za premijeru zakazanu na jesen.

Glumica za Tanjug kaže da ipak ume biti veoma naporno raditi paralelno dva tako dijametralno suprotna umetnička projekta, a kroz šalu kaže da bi to moglo biti olakšavajuće samo ako je umetnik - šizofreničar.

I dalje je pod veoma snažnim utiskom povodom nove predstave "Demokratija", u režiji Veljka Mićunovića, a prema delu ruskog autora Josifa Brodskog, jer je to za nju bio kompletno novi izazov, primamljiva ponuda da radi nešto potpuno drugačije od svega do sada u karijeri.

Dragana Udovičić/BDP

Tamara Aleksić u predstavi "Demokratija"

"Imala sam sreće do sada da igram u prilično različitim projektima u pozorištu, od melodrama preko komedija do mjuzikla ili jednog "Dogvila", koji je bio žanr sam po sebi", ističe Aleksićeva i dodaje da je možda upravo spomenuti "Dogvil" (2014) u režiji Kokana Mladenovića bio najbliži novom scenskom delu.

Rad na "Demokratiji" za nju je bilo neprocenjivo iskustvo, a reditelja Mićunovića hvali da je neverovatan profesionalac i umetnik, jer je stvorio takvu čvrstu osnovu sigurnosti i poverenja, da je iz toga nastao pravi umetnički kolektiv.

"Sam proces rada me je tako doveo do mog intimnog razmišljanja i na rečenicu koju sam glasno izgovorila: 'Ovo je razlog zašto se bavim ovim poslom'", navela je glumica, koja u ovom komadu za partnere ima hrvatskog glumca Ozrena Grabarića, članicu BDP Ivanu Nikolić, kao i mađarske umetnike Gabora Ponga i Arpada Mesaroša.

Dragana Udovičić/BDP

Tamara Aleksić u predstavi "Demokratija"

"Svi glumci sa mnom na sceni su zaista čudesni. Glavni akter je organizam koji činimo svi mi zajedno, ali gde svako ima svoju putanju. Taj kolektivni čin koji definište teatar kao takvu vrstu umetnosti jeste nešto kod mene na prvom mestu, toliko je zarazno i božanstveno. Desilo nam se da se završi proba, i odjednom, svi smo zbunjeni što smo umorni. Veoma je teška predstava, ali se umor ne oseti dok se sve ne završi", opisala je Aleksićeva nezaboravna iskustva i dodala da se toliko uvek radovala toj glumačkoj igri da je dolazila na probe pevajući.

Vraćanje dostojanstva glumcima

Prema njenim rečima, njeno omiljeno BDP je gotovo preko noći postalo veoma uspešno i doživelo renesansu.

"Jako volim BDP od najranijeg detinjstva. To je prvo pozorište za odrasle na koje sam išla. Živim u tom kraju, tu su se igrale neke predstave koje sam volela najviše na svetu do te mere da sam kao klinka u srednjoj školi, sa najboljom drugaricom pisala peticiju kada su skinuli neku dramu, da se obavezno vrati. I eto, vratili su je, uspela sam u tome", objašnjava uz osmeh Aleksićeva i otkriva da je u pitanju čuveni komad "Jastučko" irskog autora Martina Makdone.

U režiji Anje Suše glumački su tada zaista briljirali Vojin Ćetković, Ivan Tomić, Vuk Kostić i Dragan Petrović Pele.

"BDP je jedino pozorište koje sluša svoju publiku, tako ga pamtim. Zato jako volim BDP, a sada mislim da je upravnik Jug Radivojević napravio ravnopravno spajanje i veličanje prošlosti i sadašnjosti", pohvalila je glumica procvat pozorišta na Krstu.

Kako ona smatra, sada je tamo u toku vraćanje dostojanstva glumcima u svom poslu, što je uspeo prvi čovek te kuće da postigne.

"Tu ne spada samo renoviranje fasada, već uspešni međuljudski odnosi, u svakom sektoru tog teatra. I taj dom sada diše punim plućima, i ljudi to znaju", zaključila je glumica.

Istovremeno sa "Demokratijom", glumica je spremala i dramu "Da krenemo ispočetka" Erika Emanuela Šmita, redovnog francuskog dramskog pisca na scenama Beograda i Srbije, u režiji Ade Lazić za Madlenijanum.

Partneri su joj Slavko Štimac, Ljubomir Bulajić, Branka Petrić i drugi, a premijera se očekuje na jesen.

"Priznajem, jeste ovakav angažman na dve strane istovremeno prilično intenzivan i naporan, ali srećom, imam divnu ekipu u Madlenijanumu, koju sam zamolila da pred premijeru `Demokratije` napravimo malu pauzu. Izašli su mi u susret, i zahvalna sam im na tome", navodi Aleksićeva.

Izgleda da filozofija prati Tamaru gde god da se okrene, jer i Brodski i Šmit su autori sa izrazitim višeslojnim temama te oblasti, samo što se kod francuskog autora ona izražava na jedan populistički, komunikativan i poetičan način.

Danas se retko dešava da jedna glumica bude tražena u tri beogradska pozorišta u kojima je rado viđen gost i tumači repertoar tih umetničkih kuća. Treća Tamarina kuća je Pozorište "Puž".

"Osećam se veoma rastrzano po tom pitanju, a opet i slobodno u isto vreme. Divno je što sam deo ovih pozorišnih domova, i što imam kuću gde se mogu vratiti", navodi ona.

Ali, kako nije stalni član navedenih pozorišta, onda se donekle oseća kao - beskućnik, lutalica, prava lunja.

"Trenutno sam u fazi nomada, i prija mi da to budem, bez svog pravog doma", dodaje ona.

Proslavljena umetnica pretežno se afirmisala u TV serijama i filmovima Zdravka Šotre ("Šešir profesora Koste Vujića", "Santa Maria Della Salute", "Aleksandar od Jugoslavije"), ali je bila zapažena i u hrvatsko-srpskoj koprodukciji, telenoveli "Pogrešan čovek". Pažljivo bira gde će se pojaviti i trudi se da ne troši lice previše svuda.

Bila je viđena i u poznatoj hrvatskoj seriji "Crno-bijeli svet", a stekla je iskustvo u američkim serijalima "Predstraža", "S.E.A.L. Team", te u filmu "My Husband''s Double Life", koji su snimani u Srbiji.

Komentari (0)

Kultura