Filmski četverac više od 35 godina kasnije: Digitalna verzija kultnog "Bala na vodi" prikazana na Adi

Filmski četverac više od 35 godina kasnije:  Digitalna verzija kultnog "Bala na vodi" prikazana na Adi
Bal na vodi - Copyright Promo

veličina teksta

Aa Aa

Na mestu gde su pre više od 35 godina snimane scene "Bala na vodi" reditelja i scenariste Jovana Aćina prikazana je premijerno digitalna verzija tog ostvarenja.

Premijeru su uveličali glumci Gala Videnović, Dragan Bjelogrlić, Srđan Todorović, Goran Radaković i Danica Maksimović.

"`Bal na vodi` je jedan od omiljenih filmova mnogih generacija, ne samo zato što je određenom trenutku dao jasnu i nedvosmislenu poruku da u našem društvu nije bilo sve sjajno i dobro, već zato što je uspeo da na filmsko platno nepretenciozno prenese sliku posleratnih previranja u Beogradu čije su direktne i one druge žrtve bili njegovi građani", izjavio je direktor Jugoslovenske kinoteke Jugoslav Pantelić.

Promo

Ovaj filmski klasik je devetnaesti film koji je kompletno digitalno restaurisan u odeljenju za digitalizaciju i digitalnu restauraciju Arhiva Jugoslovenske kinoteke u projektu digitalne restauracije srpske filmske baštine koje su pokrenule Jugoslovenska kinoteka i kompanija A1 Srbija sa ciljem da sačuvaju i zaštite dela koja su proglašena za nacionalno kulturno dobro od velikog značaja.

Posetioci, osim što su imali priliku da uživaju na autentičnoj lokaciji na kojoj je film sniman i da sa obale isprate projekciju "na vodi", doživeli su duh Beograda osamdesetih godina zahvaljujući defileu kajakaša i uživali u nastupu Mambo Stars benda RTS, koji je izvodio numere iz filma čiji je autor nedavno preminuli Zoran Simjanović, najplodonosniji filmski i pozorišni kompozitor sa ovih prostora.

Promo

"Bal na vodi" snimljen u produkciji Avala filma, ostaće zapamćen po tome što na verodostojan način na veliko platno donosi sliku Beograda pedesetih godina koji se pod društveno-političkim pritiskom menja.

Kroz priču o srednjoškolskim danima jedne devojke i četiri mladića, njihovom životu, prijateljstvu i ljubavnim dilemama, autor filma slika društvo u kome je podela sve veća, a životi mnogih ljudi se iznenada i na tragičan način menjaju. Film otvoreno kritikuje jugoslovenski sistem tih godina i prikazuje izazove i moralne dileme sa kojima su se pojedinci, ali i društvo u celini susreli.

U filmu su igrali i Milan Štrljić, Marko Todorović, Relja Bašić, Miloš Žutić, Špela Rozin, Petar Banićević, Ljubiša Samardžić, Ružica Sokić, Dragomir Bojanić Gidra, Rade Marković, Predrag Ejdus, Josif Tatić, Boris Komnenić, Branko Vidaković i drugi.

Promo

Besplatne projekcije za beogradsku publiku biće 10. i 11. jula, u 18 i 20.30 časova u sali "Makavejev" Jugoslovenske kinoteke, a svi posetioci će tokom jula na istoj lokaciji moći da pogledaju i izložbu kostima i dokumenata sa snimanja filma "Bal na vodi".