Autor: A. T.

30/07/2021

Naizgled samo tačka: NASA objavila fotografije Mesečeve senke tokom pomračenja Sunca - Copyright NASA

Najnovija fotografija koju je objavila NASA prikazuje senku koju stvara Mesec tokom pomračenja Sunca. Slika je napravljena 10. juna, a objavljena pre nekoliko dana i prikazuje zamućenu, tamnu tačku braon boje iznad Arktika. Tačka predstavlja senku Meseca tokom pomračenja Sunca.

Fotografiju je napravila kamera i teleskop nazvana EPIC  (Earth Polychromatic Imaging Camera) koja se nalazi na satelitu za proučavanje klime koji šalje desetine slika dnevno, prenosi NASA.

Fotografije visoke rezolucije koriste se za posmatranje brojnih aktivnosti na našoj planeti kao što je rast vegetacije, gustina oblaka, šumski požari i stanje ozonskog omotača. Ali, satelit u retkim prilikama snima i nastanak solarne eklipse.

NASA

Do pomračenja Sunca dolazi kada se Mesec na svojoj putanji nađe između Zemlje i Sunca i tada u potpunosti blokira zrake koji stižu sa Sunca. Tokom godišnjeg pomračenja, Mesec ne blokira u potpunosti sunčeve zrake i tada oko njega nastaje sjajni prsten koji možemo da vidimo.

Prošlog meseca zaljubljenici u astronomiju mogli su u Kanadi, Grenladnu i Rusiji da vide potpuno pomračenje sunca.

NASA

U delovima Kariba, Azije, Evrope, SAD i Afrike moglo je da se vidi delimično pomračenje koje se manifestovalo u vidu kruga crveno-narandžaste boje.

Bezos nudi popust od dve milijarde dolara za učešće njegove kompanije u misiji sletanja ljudske posade na Mesec