Kuda ovog leta: Šta turisti iz Srbije najviše traže i kako na njihovu rutu utiču nove direktne linije iz Beograda
Komentari21/06/2025
-15:59
Stigla je letnja sezona, a sa njom i ono najpoznatije pitanje - gde ćete na more? Grčka, Turska, Španija, Crna Gora, neke su od najpopularnijih odredišta za turiste iz Srbije, ali neke destinacije će, čini se, privući posebnu pažnju ovog leta s obzirom na uvođenje direktnih letova iz Beograda.
Koje su destinacije najtraženije ovog leta i po kojim cenama? Šta ako još niste uplatili letovanje i kako da ekonomišete u poslednji čas? Sve su ovo bile teme emisije "Hajde da razgovaramo" na Euronews Srbija, u kojoj su govorili Željko Stojičić iz Er Srbije i Andrej Todorović iz Kontiki Travela.
Za samo nedelju dana Er Srbija je uvela dve nove linije, do Sardinije i to Tbilisija u Gruziji, a Stojičić kaže da je bilo dosta putnika na prvim letovima.
"Mogu vam reći izuzetno dobra popunjenost. Znate da smo mi krenuli do Algera 10. juna i 15. juna do Tbilisija. Do Algera je bilo 116 putnika, a Tbilisija 133, što je fantastična popunjenost aviona. Inače pričamo o avionu sa 140 sedišta - Erbas 319. Mi smo od početka godine krenuli šest novih destinacija. U januaru Šangaj, nakon toga u aprilu Firenca, onda Algero i Tbilisi i sada ide Ženeva", istakao je on.
Todorović dodaje da je među letovima i onaj za Mikonos, koji turističkim agencijama i te kako znači.
"Saradnja s Er Srbijom je početak bilo kakve ideje o novim turističkim destinacijama. Svakako da su redovne linije nešto što nama u agencijama i te kako olakšava posao samim tim. Da li su u pitanju city break putovanja ili ture po Evropi ili letnje destinacije, mnogo lakše, brže, jeftinije je sve za naše turiste. Onda kada imamo taj temelj odakle sve kreće. Svakako da su nove destinacije uvek zanimljive putnicima, naročito sada Sardinija koja je dugo vremena bila na mapi mnogih naših turista i mi smo imali jako puno upita pa kada će direktna linija, pa koja zona će da se radi. Do sada zapravo svako ko bi poželeo konkretno na Sardiniju, uvek se ide na presedanje ili Frankfurt, Minhen, Rim ili tako nešto što. Zaista mali broj putnika se usuđuje na takve poduhvate, naročito kada su letovanje u pitanju", istakao je on.
Na pitanje kako se bira u koju regiju se ide, upravo kada je reč o Sardiniji, gde postoji razlika u kom ćete delu ostrva sleteti, Todorović navodi da Sardinija ima tri aerodroma, te da su se vodili putnicima i njihovim željama i da to onično traje i godinu dana pre nego što se uvede nova destinacija.
"U Kontikiju postoje menadžeri koji su zaduženi za određene destinacije i oni zapravo su ti prvi koji odlaze na destinaciju i počinju istraživanje regija, blizine aerodroma, zona itd. I onda se to nadovezuje i sa iskustvom naših turističkih vodiča, naših menadžera prodaje. To je čitav jedan tim ljudi koji zapravo bira novu kolekciju kao u modi, šta će se to nositi za sledeće leto. I mi smo doneli neki zaključak zajednički da je to taj severoistočni deo, odnosno Smeralda, kao najatraktivnija za naše turiste koji prvenstveno kada su letovanje u pitanju stavljaju u fokus lepe plaže, prirodu, dobre hotele. Naši putnici su otprilike, putnici koji vole hotele - tri, četiri, pet zvezdica, vole uslugu polupansiona i ta regija je zapravo ponudila taj neki proizvod koji smo mi procenili da će biti dobar za naše turiste i evo sada već imamo negde oko 600-700 ljudi koji su već rezervisali Sardiniju, počeo je program, tamo su nam dva vodiča i jako smo srećni što smo tu ovu destinaciju uveli u ponudu", rekao je Todorović.
pixabay
Kada je reč o avionskim kartama, Stojičić ističe da bi njih trebalo uzimati znatno ranije i činjenica jeste, kako dodaje, da dosta ljudi rezerviše karte unapred.
"Rezerviše karte unapred jer time dobija i povoljniju cenu, a posledično i uštedu za kućni budžet. Sada, mesta još uvek ima, s tim što su cene adekvatne raspoloživosti mesta u avionu. Znači cena sama za Algero kreće od 130 evra. Znate, to je ona bazna cena, ali to je sada daleko, daleko ranije trebalo rezervisati. U krajnjoj liniji, mi pozivamo naše putnike da prate društvene mreže, gde mi objavljujemo kada je neka promotivna akcija i kada oni mogu da sebi obezbede povoljno putovanje", naveo je on.
Na pitanje za koje letove vlada najveće interesovanje tokom leta, Stojičić objašnjava da od maja to uglavnom budu Tivat i Podgorica, što se regiona tiče, a što se tiče Zapadne Evrope to su Pariz, Cirih, Barselona, Milano.
"Što se Mediterana tiče, baš letnji saobraćaj, to su naravno Grčka, Španija, Turska, Egipat, Kipar, tako da su to destinacije koje najviše privlače i gde je popunjenost, sjajna", dodao je.
Todorović napominje da pored redovnog saobraćaja, tu su i čarter letovi.
"Tu su i čarter letovi, tako da je nama najveći fokus zapravo na čarter letove i najveći broj putnika ide put Turske. Gotovo da četiri meseca svakog dana veliki avion, u žargonu rečeno 180 sedišta, leti iz Antalije, tako da mi prevezemo negde oko 25.000 turista za regiju oko Kemera, Beleka, Antalije i Alanje i to je zapravo proizvod koji naši turisti najviše vole. To su uglavnom luksuzni hoteli sa pet zvezdica, all-inclusive uslugom i to su uglavnom porodična putovanja, jer Turci su zaista napravili takve koncepte da svaka porodica uživa u tim letovanjima, gde ne razmišljaju puno ni o fakultativnim izletima, ne razmišljaju ni o toj vanpansionskoj potrošnji. Zapravo to su aranžmani na sedam do deset noćenja gde oni budu u svojim rizortima, uživaju. Turci su poznati po dobrom ugostiteljstvu, čak su 10. sila na svetu kada je broj inostranih dolazaka u pitanju. Svakako drugo mesto su Grčka i grčka ostrva. Tu su redovni letovi, ali i čarter, prvi put i ove godine Beograd - Kavala, do Tasosa", rekao je on.
Kada je reč o ceni, Todorović objašnjava da sve zavisi od destinacije do destinacije, od hotela do hotela, ali da one jesu veće u odnosu na prošlu sezonu.
"Globalno gledano i u zavisnosti i od avio karata i usluga vodiča, očekujte nekih 5-12 odsto otprilike rast globalni u odnosu na prošlu godinu", rekao je on, dodajući da cena nekim putnicima nije presudna, te da je nekad presudna sama destinacija.
Celo gostovanje pogledajte u videu na početku teksta.
Komentari (0)