Društvo

Konkurs za rezervne oficire roda avijacija: Prilika za letenje vojnim avionima

Komentari

Autor: Tanjug

24/02/2024

-

10:25

Konkurs za rezervne oficire roda avijacija: Prilika za letenje vojnim avionima
Konkurs za rezervne oficire roda avijacija: Prilika za letenje vojnim avionima - Copyright Tanjug/Nemanja Jovanović

veličina teksta

Aa Aa

Poslednjih godina Vazduhoplovstvo Vojske Srbije postalo je bogatije za veliki broj najsavremenijih borbenih aviona i helikoptera, a konkurs za rezervne oficire roda avijacija, koji je u toku, prilika je za diplomce civilnih fakulteta da ostvare san da na njima lete, poručuju oficiri Vojske Srbije Milica Orović i Bogdan Milovanović.

Treću godinu zaredom Vojska Srbije organizuje konkurs za vojno stručno osposobljavanje rezervnih oficira roda avijacija, kojim se pruža mogućnost diplomcima civilnih fakulteta da jednog dana, možda, postanu piloti legendarne 101. lovačke avijacijske eskadrile "Vitezovi" Vojske Srbije i sednu u kokpit lovačkog borbennog aviona "mig-29".

"Na konkurs mogu da se prijave državljani Republike Srbije koji imaju do 27 godina, koji imaju završene osnovne akademske studije u trajanju od četiri godine", rekla je za Tanjug kapetan Milica Orović iz Komande 204. vazduhoplovne brigade.

Orović je objasnila da se selekcija kandidata, mladića i devojaka, koji se budu prijavili do 31. marta ove godine, odvija u dve faze.

Prva faza obuhvata medicinsko-zdravstvene preglede, bezbednosnu proveru, selektivno letenje i dva padobranska skoka.

Kandidati koji savladaju selektivno letenje započinju vojno stručno osposobljavanje na Vojnoj akademiji u trajanju od šest meseci, nakon čega se promovišu u prvi oficirski čin, a posle savladavanja letačke obuke dobijaju i zvanje pilota Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane.

Orović kaže da je u mnogim vazduhoplovstvima u svetu praksa da se kroz ovakav model diplomcima civilnih fakulteta nudi mogućnost da postanu piloti borbenih vazduhoplova.

"Kod nas se ovaj konkurs pokazao kao dobar model. Imali smo na prethodna dva konkursa kandidate koji su završili obuku po ovom modelu školovanja i zaista smo zadovoljni ostvarenim rezultatima", navela je Orović.

Ona dodaje da su zadovoljni interesovanjem kandidata kada je reč o ovogodišnjem konkursu.

"Verujemo se da će se i ove godine, kao i prethodne, prijaviti veliki broj kandidata i da ćemo na kraju napraviti adekvatnu i kvalitetnu selekciju", istakla je Orović.

Zainteresovani kanditadi mogu da podnesu prijave za tri specijalnosti roda avijacije - za pilota aviona, pilota helikoptera i pilota - operatera daljinski pilotiranih vazduhoplova (dronova).

"Tokom selekcije i tokom obuke kandidati će imati prilike da lete na školskim tipovima vazduhoplova. To su helikopter "gazela", avioni "lasta", "utva". Nakon toga, kako budu kandidati napredovali, naravno prema njihovim afinitetima, sklonostima, trudu i zalaganju, moći će da napreduju i da prođu obuku na nekim borbenim vazduhoplovima kao što su avion "mig-29" ili helikopteri "H-145" i "Mi-35", ističe Orović.

Orović dodaje da na ovaj način san onih koji žele da postanu piloti na najsavremenijim helikopterima ili lovačkim avionima može postati stvarnost.

Posao vojnog pilota dinamičan, ali i odgovoran

Poručnik Bogdan Milovanović iz 101. lovačke avijacijske eskadrile i pilot na avionu "MIG-29" istakao je za Tanjug da je posao vojnog pilota dinamičan, zanimljiv, ali i veoma odgovoran.

"Bavljenje ovim poslom smatram kao veliku čast i privilegiju. I moja okolina, prvenstveno porodica, primećuju to i prilično su ponosni na mene jer i oni sami znaju i uviđaju kolika je ovo čast i odgovornost", rekao je Milanović.

Milanović ističe da se kod njega ljubav ka letačkom pozivu pojavila tokom srednje škole, a da se nakon završetka prijavio na konkurs za Vojnu akademiju i dodaje da je poziv vojnog pilota lep profesionalni put za mladog čoveka.   

Na pitanje kako izgleda "prosečan dan" jednog vojnog pilota Milanović kaže da to nije lako reći jer se svaki dan razlikuje, pa prosečan dan i ne bude baš prosečan.

"Ujutru od samog dolaska na posao krećemo sa pripremama za letenje, a kasnije počinje i letački dan koji se razlikuje u zavisnosti od toga koji je razdel obuke. Nekada se radi dnevno, nekada noćno letenje, u složenim ili povoljnim meteouslovima. Ovo je prilično dinamičan posao koji zahteva konstantnu koncentraciju i sposobnost pilota da reaguje u složenim situacijama", rekao je Milovanović.

On ističe da je tokom obuke i karijere imao priliku da se nađe za upravljačkom palicom više različitih tipova aviona, a da će na nekima od njih imati prilike da se obučavaju i mladići i devojke koji se budu prijavili na konkurs Vojske Srbije.

"Tokom svoje obuke letao sam na avionu tipa "utva-75" na selektivnom letenju, a kasnije i na avionu "lasta", što očekuje i naše buduće kandidate za ovo vojno stručno osposobljavanje. Potom sam, takođe na Vojnoj Akademiji, leteo na avionu "super galeb G-4" i nakon toga sam došao u Batajnicu na avion "MIG-29", naveo je Milovanović.

Konkurs otvoren do kraja marta

Konkurs za prijem kandidata za vojno stručno osposobljavanje rezervnih oficira roda avijacije otvoren je do 31. marta ove godine.

Vreme koje polaznici kursa provedu na obuci, do stupanja u profesionalnu vojnu službu, takođe će biti računato u staž.

Tokom osposobljavanja polaznici dobijaju mesečna primanja, a nakon završetka i stupanja u profesionalnu vojnu službu ostvariće i sve prinadležnosti koje pripadaju profesionalnim vojnim licima.

Poslednjih nekoliko godina Vlada Srbije je izvršila značajna ulaganja u vazduhoplovstvo, a nabavke novih aviona, helikoptera, bespilotnih letelica i druge opreme najavljene su i za naredni period, što mladim pilotima pruža mogućnost za stalno usavršavanje.

Iz Vojske Srbije naglašavaju da je ovo profesija koja za mlade ljude pruža siguran i stalan posao, mogućnost usavršavanja u zemlji i inostranstvu i mnoge druge benefite.

Komentari (0)

Srbija