Društvo

Vučić: Sledeće godine cela Mačva i Podrinje biće premreženi brzim saobraćajnicama

Komentari
Vučić: Sledeće godine cela Mačva i Podrinje biće premreženi brzim saobraćajnicama
Vučić: Sledeće godine cela Mačva i Podrinje biće premreženi brzim saobraćajnicama - Copyright Tanjug Video

Autor: Euronews Srbija, Tanjug

04/08/2025

-

09:10

veličina teksta

Aa Aa

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas, tokom obilaska radova na izgradnji brze saobraćajnice Slepčević - Badovinci, da će nakon završetka te deonice, duge 15,3 kilometara, cela Mačva i Podrinje biti premreženi brzim saobraćajnicama i autoputevima.

Vučić je rekao da je će, kada se završi i deonica Kuzmin-Sremska Rača duga 19 km, između marta i juna sledeće godine biti pušteno u saobraćaj oko 35 kilometara novih puteva.

"Ovo je velika stvar. Time smo i Srem i Mačvu bukvalno premrežili brzim saobraćajnicama i autoputrvma i sve ono što nas vezuje sa Republikom Srpskom i Bosnom i Hercegovinom. To smo vekovima izbegavali, nikakvu vezu skoro nismo imali. Najslabija veza je išla prema tom delu bivše Jugoslavije'', rekao je Vučić obilazeći radove.

Vučić je rekao da kompanija Azvirt, koja je izvođač radova, odlično radi i da su ljudi odušveljeni brzom saobraćajnicom do Loznice.

''Skoro je neverovatno kako se sve brzo gradi i kako izgleda. To ide uspešno brzo i kvalitetno, ljudi su oduševljeni putem koji ide do Loznice'', rekao je on te naveo da će ''Azvirt' uskoro preći da radi deonicu Bački breg-Sombor-Vrbas.

Tanjug/Vladimir Sporčić

 

''Onda idemo na severni deo Južnobačkog okruga, Srbobran-Bečej, pa onda ide Novi Bečej, odatle idemo do Kikinde i završavamo u Crnji".

Naglasio je da je to važno za Kikindu zato što je spaja sa glavnim autoputem za Novi Bečaj i dodao da u tom delu i dalje loši putevi i da su česte saobraćajne nesreće, posebno na izlazu iz Rimnjaka, u krivinama između Bečeja i Gradišta.

Tanjug/Vladimir Sporčić

 

"Putevi menjaju lice Srbije, 2027. zemlja neće moći da se prepozna"

Vučić je rekao da su putevi ono što menja lice Srbije, navodeći da je to ono što je ranije najavio da 2027. godine Srbija neće moći da se prepozna.

"Sad kad otvorimo ovo prema Golupcu sasvim, bez možda sedam-osam kilometara, ljudi će moći da vide lepotu. Dakle, vi imate od Ramske tvrđave, preko Golubačke tvrđave, preko Lepenskog vira, predivnog Milanovca, pa onda do Tekije i do Fetislama u Kladovu prosto čudesnu jednu deonicu koju ćete moći očas posla da pređete i da uživate u tome", rekao je Vučić novinarima.

Kako je naveo, nakon brze saobraćajnice do Golupca, trebalo bi nastaviti do Brze Palanke.

"Samo govorim o tome kako Srbija drugačije izgleda. Gledajte čak od Petrovca preko Krepoljina do Žagubice, a mali broj ljudi se tu kreće, imate put kao pistu", dodao je. Naglasio je da je Srbiji potrebno još fabrika, da bi ljudi živeli još bolje.

"Zato moramo da se borimo i zato moramo da radimo. I zato su mi smetala sva urušavanja Srbije, kojih je bilo u prethodnih osam ili devet meseci. Ali dobro, i u tome se pokazuje snaga jedne zemlje kada sve te spoljne pritiske i spoljne napade podržane i dodatno organizovane iznutra, možete da pobedite jer i to pokazuje snagu vaše zemlje i ozbiljnost i odgovornost naroda koji su se na kraju krajeva tome suprotstavili", naveo je Vučić.

Istakao je da je ponosan na ljude koji su sinoć u Sremskim Karlovcima po kiši stajali i nisu se pomerali, napominjući da veliki broj ljudi nije ni stigao.

"I nisu ni stigli da izađu, ja sam završio, oni nisu ni parkirali autobuse da izađu iz autobusa. Ni iz automobila, ni iz autobusa. Ali dobro, biće prilike. Uskoro ćemo na neka druga mesta i nekim drugim povodima", naveo je Vučić.

Antić: Nasip je završen u potpunosti

Direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić rekao je da očekuje da će glavni radovi na brzoj saobraćajnici Slepčević-Badovinci biti završeni ove godine.

''Nasip je završen u potpunosti, urađeno je 70 odsto asfalta, na 11 kilometara imamo prvi sloj asfalta, danas ćemo imati i drugi sloj asfalta. Otprilike, mi ćemo sve glavne radove na trasi završiti ove godine'', rekao je Antić.

Zajedno sa predsednikom Srbije u obilasku su i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević, direktor Koridora Srbija Aleksandar Antić, direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak, kao i gradonačelnici Šapca Aleksandar Pajić i Loznice Dragana Lukić.

Brza saobraćajnica Slepčević - Badovinci biće duga 15,3 kilometara, a kao krak brze saobraćajnice Šabac-Loznica predstavlja još jednu vezu sa Republikom Srpskom.

U okviru brze saobraćajnice predviđeno je pet mostova, četiri propusta, četiri površinske raskrsnice sa kružnim tokom, kao i radovi na regulaciji vodotokova u dužini od 690 metara. Saobraćajnica je projektovana kao put sa po dve trake u svakom smeru, što omogućava brzinu kretanja do 100 kilometara na sat. Lokacija koju predsednik obilazi, nalazi se u neposrednoj blizini petlje Slepčević, koja će povezati brzu saobraćajnicu Slepčević- Badovinci sa brzom saobraćajnicom Šabac- Loznica, a u toku je izvođenje radova na ugradnji drugog sloja asfalta desne kolovozne trake u dužini od 700 metara.

Radovi se izvode duž čitave trase brze saobraćajnice, koji se odnose na obradu podtla, izgradnju nasipa, izradu asfalta, kao i kišne kanalizacije.

Do sada je asfaltirano oko 10,5 kilometara prvog i drugog sloja asfalta u punom profilu i završeni radovi na izradi svih pet mostova. Planirano je da se deonica pusti u saobraćaj u maju 2026. godine. Izvođač radova je azerbejdžanska kompanija "Azvirt".

Brza saobraćajnica Slepčević- Badovinci povezaće brzu saobraćajnicu Šabac- Loznica sa graničnim prelazom Badovinci (RS), odnosno sa graničnim prelazom Pavlovića most (BiH), čime se ostvaruje još jedna veza sa Republikom Srpskom, pored veze koju ostvaruje brza saobraćajnica Šabac -Loznica sa graničnim prelazom Trbušnica (RS), odnosno Šepak (BiH).

Izgradnja državnog puta IB reda Slepčević - granični prelaz Badovinci, direktno će doprineti bržem razvoju obuhvaćenog dela regiona Zapadne Srbije i jedinica lokalne samouprave, koje se neposredno vezuju za ovaj koridor, u prvom redu njihovoj saobraćajnoj i privrednoj integraciji sa koridorom X i mrežom auto-puteva u Srbiji, odnosno područjem AP Vojvodine, Bosnom i Hercegovinom (Republikom Srpskom) i ukupnim prostorom Republike Srbije.

Komentari (0)

Srbija