Društvo

Žuta traka na motoputu i Gazeli? Stručnjak za Euronews Srbija objašnjava da li bi to smanjilo gužve u Beogradu

Komentari
Žuta traka na motoputu i Gazeli? Stručnjak za Euronews Srbija objašnjava da li bi to smanjilo gužve u Beogradu
Euronews/Jovana Stanković - Copyright Euronews/Jovana Stanković

Autor: Euronews Srbija/Ivana Vlajković

21/12/2025

-

12:00

veličina teksta

Aa Aa

Saobraćajne gužve u Beogradu odavno su svakodnevnica, a pojedini građani se pitaju da li bi se smanjile ukoliko bi se na motoputu i na Gazeli obeležila žuta traka. Dok mnogi smatraju da bi na taj način više ljudi koristilo linije gradskog prevoza, iz "Puteva Srbije" poručuju da se na delovima takvih saobraćajnica ne obeležavaju posebne trake za kretanje gradskih autobusa. 

Kako su iz Javnog preduzeća "Putevi Srbije" precizirali za Euronews Srbija na državnim putevima IM reda (motoputevima), kao i na državnim putevima IA reda (autoputevima) ne obeležavaju se posebne trake za kretanje vozila javnog prevoza putnika. 

Mirko Koković iz Agencije za bezbednost saobraćaja je za naš portal objasnio da je motoput glavna saobraćajna arterija grada Beograda. 


"Oduzimanje jedne trake za potrebe javnog prevoza smanjilo bi kapacitet za putnička i laka teretna vozila za jednu trećinu do 50 odsto po smeru. To bi neminovno dovelo do hroničnih zastoja koji bi se prelili na sve okolne gradske saobraćajnice", kazao je. 

Dodao je da motoput ima veliki broj uključenja i isključenja sa desne strane. Ako bi desna traka postala žuta, vozila koja se uključuju na put bi odmah morala da se prestrojavaju u srednju traku, dok bi oni koji se isključuju sekli put autobusu, kako je rekao sagovornik portala Euronews Srbija. 

"To bi stvorilo veliki broj konfliktnih tačaka, povećalo bi rizik od saobraćajnih nezgoda i uticalo bi na bezbednost", naveo je. 

Euronews Srbija

 

Istakao je da bi to moglo i da poveća ukupnu emisiju štetnih gasova jer bi se smanjila protočnost dinamičnih vozila. Vozila koja stoje u kolonama zbog smanjenog protoka, prema njegovim rečima, troše više goriva i emituju znatno više zagađujućih čestica nego u režimu kontinuiranog kretanja. 

"Takođe, za razliku od bulevara, motoput nema zaustavne niše na svim delovima gde staju autobusi i zaustavljanje autobusa u traci, koja je već ograničena, bi dodatno kočilo protok čak i u okviru same žute trake", kazao je Koković.

Dodao je da rešenje za saobraćajne gužve treba da se traži u preusmeravanju što većeg broja vozila na obilaznicu i unapređenje sistema BG voza do izgradnje metroa.

"Time bi se prirodno smanjio broj automobila na ovoj deonici bez veštačkog gušenja saobraćaja. Oduzimanje trake na putu kojim prođe više od 100.000 vozila dnevno u letnjem periodu stvorio bi čep koji Beograd sigurno ne bi mogao da izdrži. Opasno je mešati spora vozila javnog prevoza sa onima koji se uključuju sa petlji direktno u najbržu preostalu traku", zaključio je razgovor za portal Euronews Srbija Mirko Koković iz Agencije za bezbednost saobraćaja.

Komentari (0)

Srbija