Kako pravilno skrenuti u Bulevaru oslobođenja: Razdelna ostrva zbunjuju vozače, pa greške mogu dovesti do sudara
Komentari
20/12/2025
-14:13
U Bulevaru oslobođenja u Beogradu, u smeru od Autokomande ka Trošarini i obrnuto, na sredini ulice nalaze se razdelna ostrva koja mnogim vozačima prave problem jer nisu sigurni na koji način treba da skrenu ili da naprave polukružno okretanje.
Razdelna ostrva odvajaju saobraćajne trake suprotnih smerova. Na pojedinim mestima ona su presečena i tom delu je dozvoljeno kretanje vozila za skretanje i polukružno okretanje. Brojni vozači su u nedoumici kada, na primer, idu iz smera Autokomande ka Trošarini i žele da skrenu levo ili naprave polukružno okretanje, da li svojim vozilom treba da stanu bliže levoj ili desnoj strani presečnog razdelnog ostrva.
Problem nastane onda kada se na presečenom delu razdelnih ostrva istovremeno nađu vozači iz suprotnih smerova, a barem jedan od njih ne postupa ispravno. U tim slučajevima može da dođe do saobraćajne nezgode.
Snimak pogrešnog skretanja:
Pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Mirko Koković objasnio je za Euronews Srbija kako vozači treba da skreću.
"Vozilo u trenutku ulaska na površinu gde je presečeno razdelno ostrvo, treba da bude bliže levoj ivici", rekao je.
Snimak pravilnog skretanja:
Dodao je da bi trebalo da se u zoni razdelnih ostrva uradi projekat saobraćajne signalizacije kako bi se izbegli konflikti u saobraćaju jer su tačke potencijalno kritične.
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
"Beograd je grad sa 8.000 ulica. Nije sve planski urađeno i zato postoje problemi. Nemoguće je da se svi saniraju, ali je važno da se uradi jedna po jedna stvar. Apelujemo na sve građane da uočene nepravilnosti i probleme u saobraćaju prijavljuju nadležnom upravljaču saobraćaja kako bi isti razmotrio i tehničko-regulativnim merama ublažio ili eliminisao određene probleme koji mogu uticati na bezbednost saobraćaja", zaključio je sagovornik za portal Euronews Srbija.
Takođe i u Zakonu o bezbednosti saobraćaja u Članu 46 se navodi na koji se način vrši skretanje.
Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima o skretanju
Vozač vozila koji skreće udesno dužan je da skretanje izvrši krećući se krajnjom saobraćajnom trakom koja se proteže uz desnu ivicu kolovoza, ako saobraćajnim znakom nije drugačije određeno.
Vozač vozila koji skreće ulevo dužan je da skretanje izvrši krećući se krajnjom levom saobraćajnom trakom koja se proteže uz razdelnu liniju, odnosno saobraćajnom trakom koja se proteže uz levu ivicu puta sa jednosmernim saobraćajem, ako saobraćajnom signalizacijom nije drukčije određeno.
Vozač vozila koji skreće udesno dužan je da propusti vozilo koje se kreće sa njegove desne strane, saobraćajnom trakom za vozila javnog prevoza putnika.
Komentari (0)