Društvo

Kombinovani test - maturante najviše namučila pitanja o molekulskoj masi i deobi ćelija

Autor: Slavica Tuvić

25/06/2021

Mala matura, polaganje kombinovanog testa - Copyright Euronews/Slavica Tuvić

Polaganjem kombinovanog testa završena je mala matura za oko 68.000 osmaka u Srbiji, koja je trajala tri dana. Đaci u beogradskoj Osnovnoj školi "Mihailo Petrović Alas" za Euronews Srbija kažu da je i ovaj test bio lak, ali da su se malo dvoumili oko pitanja koja su se odnosila na molekulsku masu iz hemije, neke je namučio napon iz fizike, ali i deoba ćelije iz biologije.

Danica, koja planira da upiše Prvu beogradsku gimnaziju kaže da je završni ispit bio lak, ali i da se za njega spremala od decembra.

"Na kombinovanom testu obuhvaćeno je osnovno gradivo, a zadaci su bili takvi da mora da se razmisli pre odgovora. Dvoumila sam se malo oko pitanja iz hemije koje se odnosilo na molekulsku masu", navela je ona.

Dodaje i da su đaci imali pripremu za završni ispit, na početku onlajn, a kasnije i u školi. Njenu drugaricu, Lanu, koja želi da upiše istu gimnaziju, dvoumila se oko pitanja iz fizike koje se odnosi na izračunavanje napona.

Tanjug/Dragan Kujundžić

"Dali su nam sliku na kojoj su prikazane dve tačke i na osnovu toga da se utvrdi koliki je napon. To je bilo pitanje za razmišljanje. Nisam sigurna da li sam tačno odgovorila", rekla je Lana.

Bilo je onih koji su imali poteškoće u rešavanju pitanja koje se odnosi na deobu ćelija iz biologije. To je pitanje koje je u školskom holu izazvalo najveću raspravu među maturantima koji su izašli iz učionica u kojima su radili testove.

Direktorka OŠ "Mihailo Petrović Alas" Dragana Kuzmanović kaže da su ispoštovane sve procedure tokom polaganja male mature, da su đaci u učionice ulazili samo sa priborom i flašicom vode, a da su mobilne telefone ostavljali ispred, u hodniku.

Ona je navela da ove godine imaju 53 mala maturanta, ali da jedan učenik, zbog bolesti, nije mogao da izađe na završni ispit.

"Sa našim đacima polagao je i jedan učenik iz Republike Srpske koji planira u Beogradu da upiše srednju školu", rekla je Kuzmanovićeva.

U nedelju prvi rezultati

Na kombinovanom testu đaci su odgovarali na pitanja iz geografije, fizike, hemije, biologije i istorije. Prethodna dva dana polagali su testove iz srpskog i matematike. U nedelju, 27. juna, biće objavljeni preliminarni rezultati do 10 sati.

Nakon toga u utorak, 29. juna, zaseda drugostepena komisija, a u petak će biti objavljeni konačni rezultati.

Popunjavanje liste želja moći će da se obavi elektronskim putem preko portala mojasrednjaskola.gov.rs od 26. juna do 3. jula, a popunjavanje i predaja liste želja u osnovnoj školi, kao i unos u bazu podataka je 3. i 4. jula.

Objavljivanje zvaničnih rezultata raspodele po školama i obrazovnim profilima je 11. jula.

Mala matura sadrži ukupno 40 bodova, po 13 je raspoređeno na maternji jezik i matematiku, a 14 na kombinovani test, dok iz škole učenici mogu da ponesu 60 poena.

Srbija