Društvo

Autor: Promo

25/07/2023

Letnja škola neuronauke u naučnom klubu Beograd
Letnja škola neuronauke u naučnom klubu Beograd - Copyright Marko Risović

Polaznici letnje škole neuronauka – srpski i američki studenti – predstaviće sutra rezultate eksperimenata izvođenih u Naučnom klubu Centra za promociju nauke, koji će biti deo knjige "Kako vaš mozak radi: neuronaučni eksperimenti za svakoga" američkog neuronaučnika Grega Gejdža.

Tokom jula u Naučnom klubu Centra za promociju nauke, američki i srpski studenti imali su priliku da sarađuju na nekoliko eksperimenata iz oblasti neuronauka. Ovaj međunarodni tim okupio se na inicijativu Grega Gejdža, koji je za prestižni MIT Pres izdao knjigu "Kako radi tvoj mozak: neuronaučni eksperimenti za svakoga".

O kakvim eksperimentima je reč?

Američki i srpski studenti, sa Univerziteta u Mičigenu, Elektrotehničkog fakulteta, Filozofskog fakulteta i Biološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Medicinskog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu, ujedinili su kroz letnju školu neuronauka svoj entuzijazam, kreativnost i znanje kako bi kroz pet eksperimenata proučavali ljudsku percepciju i socijalnu kogniciju, i to kroz fiziologiju biljaka i gljiva, koja nudi fascinantne uvide u funkcionisanje nervnog sistema.

Marko Risović

U sredu, 26. jula, u 12 časova, predstavnici medija imaće priliku da se u razgovoru sa studentima i njihovim mentorima upoznaju sa načinima na koje se neuronauka može učiti u školama, kao i sa pristupačnom metodologijom eksperimenata koji se mogu sprovesti po „uradi sam” principu. Uz ovo, predstavnici medija biće u prilici da se upoznaju sa mogućnostima i programima koje nudi prostor Naučnog kluba Beograd, u Ulici kralja Petra 46.

Rezultati ovih eksperimenata biće objavljeni kao posebno poglavlje dopunjenog izdanja „Kako vaš mozak radi: neuronaučni eksperimenti za svakoga” Grega Gejdža, koje će objaviti Centar za promociju nauke u saradnji sa Grupom za obrazovanje (Nordeus fondacija, Inicijativa Digitalna Srbija, Dostignuća mladih u Srbiji i CPN).

Greg Gejdž: Neuronaučni eksperimenti za svakoga"

Poznati TED govornik, suosnivač i direktor kompanije Backyard Brains, neuronaučnik, pisac i biomedicinski inženjer, Greg Gejdž kroz svoje aktivnosti razvijanja inovativnih programa i projekata, nastoji da široj javnosti omogući da neposredno uče o neuronauci i učestvuju u neuronaučnim otkrićima. Greg je nagrađivani istraživač Nacionalnog instituta za zdravlje i dobitnik priznanja Bele kuće za svoju posvećenost popularizaciji nauke.

Cilj američkog naučnika, koji je i ranije radio na popularizaciji nauke u Srbiji, jeste da na jednostavan način, kroz praktične primere, omogući svima da razumeju pojmove iz oblasti neuronauka i da je na taj način demistifikuje i popularizuje.

Dopunjeno izdanje knjige "Kako vaš mozak radi: neuronaučni eksperimenti za svakoga" biće, nakon objave na srpskom jeziku, donirano mejkers labovima, multidisciplinarnim prostorima koje Grupa za obrazovanje otvara u srednjim školama širom Srbije. Uz knjigu, biće organizovana i posebna edukacija za nastavnike, kako bi neuronaučni eksperimenti mogli da se sprovode u školama i inspirišu nastavnike i učenike za praktične vidove podučavanja i neformalnog obrazovanja.

Srbija