Lučić za Euronews Srbija: Montirani snimak je jasan pokušaj jednog čoveka da i dalje kontroliše medije United grupe
Komentari23/12/2025
-09:49
Audio snimak razgovora između generalnog direktora United grupe Stena Milera i direktora kompanije Telekom Srbija Vladimira Lučića je montiran, utvrdio je sudski veštak. Iako nije autentičan, snimak koji je letos emitovan na pojedinim medijima i internet platformama stavljen je u širi politički i medijski kontekst.
U razgovoru za Euronews Srbija Vladimir Lučić, direktor Telekom Srbija, izneo je svoj stav o celom slučaju, ističući da ne komentariše rad tužilaštva, ali da žali što podaci cure pre nego što se istraga završi.
"Ja sam podneo krivičnu prijavu da je snimak montiran i nelegalno snimljen, a vidim iz novina i da je Sten Miller, i biće moj interes da ta istraga ide do kraja zato što postoji jedna grupa ljudi koja misli da im je dozvoljeno da nelegalno prate, montiraju, vrše razne vrste pritisaka, čak i ličnih o kojima ne bih pričao", rekao je Lučić i naglasio da mu je u interesu da tužilaštvo rasvetli događaj, uključujući i kako je snimak nastao u Bugarskoj, jer to može otkriti poluge kojima se služio deo United grupe.
Lučić je podsetio da su on i Sten Miler javno priznali da su se sastajali uživo i razgovarali više puta. Prema njegovim rečima, nakon kupovine United grupe, Telekom Srbija je ušao u saradnju sa tom kompanijom, gde United Group održava Net TV i deo Total TV-a dok se ne prebace na M:Sat. Međutim, tema razgovora bila je i Aleksandra Subotić, direktorka United medie, jer su u Net TV otkrili da je imala fiktivni ugovor i na fiktivni način, kao fiktivni distributer, uzimala naknadu iz pet zemalja od više stotina hiljada evra godišnje. Lučić je rekao da su raskinuli taj ugovor i da je obavestio direktora o tome što se to dešavalo 12 godina.
"United media je agresivno, sećate se, napala mene i Stena Milera zbog Aleksandre Subotić iz prostog razloga zato što treba jasno govoriti o činjenicama", dodao je on, ističući da grupi ljudi koja vodi United Media odgovara da ostane pređašnje stanje, gde manjinski vlasnik upravlja preko Subotićeve, koju moraju zvati direktorkom iako nikada nije bila odgovorno lice.
On je naveo da Subotićeva uređuje vesti i kontroliše medije, pozivajući se na izveštaj Sadlera iz 2019. godine, koji je stvorio N1 i kog oni danas napadaju. Lučić je rekao da ne zna na kojoj je poziciji sada, ali da je pre par dana dala intervju potpisujući se kao glavna direktorka United Media. Prema njegovom tumačenju, menadžment United Media prvo je vršio pritisak da se ne menja direktor, a kada je u Holandiji izgubljen slučaj od strane manjinskog vlasnika, prešli su na taktiku otkupa kanala.
"Potpuno je jasna sinhronizacija manjinskog vlasnika, Aleksandre Subotić i ljudi koji rade u United Media da se ostvari cilj da i dalje ti kanali, bez obzira na to što su deo United Groupa, koji su u većinskom vlasništvu neke druge kompanije, ostanu da funkcionišu kao što su i do sad radili u interesu jednog čoveka, manjinskog vlasnika", citirao je Lučić.
On je istakao da mu to nije sporno, ali da je problem što se predstavljaju kao nezavisni mediji, dok zapravo rade u interesu jednog čoveka. Upoređujući sa medijima u vlasništvu Telekom Srbija, Lučić je rekao:
"Mediji koji su u vlasništvu Telekom Srbija imaju jasan prozapadni narativ, da probamo da pomognemo Srbiji da bude što pre deo tog sistema i sve što radimo i komuniciramo javno radimo u tom smislu"
Euronews
S druge strane, kanali United Media, prema njegovim rečima, ne mogu to da rade jer rade u interesu jednog čoveka. Zbog toga će, kako kaže, 11 puta puta kada Dugin, savetnik Putina, kritikuje predsednika Srbije, iako je na američkoj crnoj listi, ili će imati niz loših članaka o Kristoferu Hilu, jednom od najboljih američkih ambasadora ikada jer su procenili da on pomaže vladi Srbije.
Lučić je objasnio da se iza svega krije pokušaj uspostavljanja istog sistema kako bi jedan čovek i dalje kontrolisao medije iako nije na menadžerskoj poziciji, što je razlog za kampanju zadnjih sedam dana u vezi sa snimkom.
"Običnom slušaocu je bilo jasno, a kamoli ekspertu", rekao je on o montiranju snimka.
Govoreći o raskidu ugovora sa Net TV, Lučić je naveo da nisu platili nikakvu naknadu i da su završili proces, te da mu je drago što je druga strana prihvatila jednostrani raskid jer je ugovor bio fiktivan. On ne ulazi u to šta će United grupa uraditi sa desetogodišnjim aranžmanom, jer je, kako kaže, to njihova stvar.
Sten Miler, kao direktor, naravno da nije znao za to, ali radnici Net TV su sugerisali da postoje nepravilnosti u radu.
"Tako smo saznali jer je teško otkriti bez pomoći radnika, posebno u pet manje atraktivnih zemalja. Miler nije znao, tek je došao tada i sastali smo se jer je nama bilo bitno da nastavimo kontinuitet podrške United grupi za dva projekta koji nam omogućavaju", rekao je Lučić.
Iz komercijalnog prijateljstva Telekom Srbija i United grupa su prešli u saradnju, a sukob između menadžmenta nastao je posle akvizicije.
"Kada su pare legle, oni su se posvađali sa Telekom Srbija i PPF-om u preraspodeli moći, ali Telekom Srbija je uvučen bez razloga u priču"
Lučić je naglasio da montirani snimak navodnog razgovora sa Milerom nije poremetio ugled Telekom Srbija, uprkos sedmogodišnjoj kampanji United grupe preko raznih institucija.
"Angažovali su u periodu od pet godina Hajget, britansku moćnu kompaniju, za lobiranje. Dakle, oni su imali niz planova, od postavljanja mene na crnu listu, niz inicijativa ne samo u Srbiji, još ponajmanje, od Evrope do Amerike četiri godine u raznim finansijskim institucijama pokušali su da uniže Telekom Srbija", rekao je on.
Međutim, desilo se suprotno – istina je izašla na videlo, a Telekom Srbija je postao još bolji partner sa američkim i evropskim institucijama. Štaviše, Lučić predviđa da će United Group zbog toga imati probleme u sledećoj godini.
"Ne možete trošiti desetine miliona evra da unizite neku kompaniju, a da institucije ne ispitaju i vas", jasan je.
Lučić je objasnio kako je montirani snimak zapravo pritisak na novi menadžment United Groupa da uradi ono što određena grupa želi – da menadžerski preuzmu kontrolu kako bi ista ekipa i dalje vodila N1 i Novu S.
"To je više pritisak na menadžment United Groupa", istakao je on, dodajući da su još 2021. godine pravili izveštaj za američki Kongres od 300 strana o njemu lično.
Lučić kaže da je navikao na mnogo gore pritiske, ali da novi menadžment United Groupa nije, te da je ovo pokušaj da ih nateraju da otkupe kanale.
"Telekom Srbija dva puta nudio da uvrsti N1 i Novu S u svoju ponudu"
Euronews
Direktor Telekom Srbija je podsetio na činjenice koje, prema njegovim rečima, potpuno drugačije izgledaju od onoga što se predstavlja u određenim krugovima. Naime, Telekom Srbija je dva puta pregovarao o distribuciji kanala United Media. Prvi put 2020. godine, kada je isticao ugovor sa kablovskim operaterima, ali su pregovori "pukli" jer su tražili nezakonit uslov: da Telekom emituje N1, ali ne na teritoriji gde je prisutan SBB, kako ne bi izgubili korisnike.
"Ne samo da je to ponižavanje, već to bi bio kartelski dogovor dva operatera", rekao je Lučić. Zbog toga su podneli krivičnu prijavu protiv Aleksandre Subotić, koja je tada vodila pregovore, i jednog slovenačkog odgovornog lica. Ta prijava, kako kaže, već pet godina čeka u tužilaštvu.
Drugi put, 2025. godine, nakon svih napada, Telekom je ponovo pregovarao i nudio najbolju biznis ponudu – da se N1 i Nova S vide na njihovoj mreži.
"Hteli smo da stavimo tačku da nema više borbe kontenta i da svi imaju iste kanale", objasnio je Lučić. Od sume koju sada PPF dobija za ekskluzivu na SBB-u, Telekom je nudio istu fiksnu sumu, ali da kanali budu na oba operatera. To bi bio win-win: PPF i Telekom bi po pola plaćali, a kanali bi bili garantovani među prvih 20. Međutim, ponuda je odbijena kako bi ostali ekskluzivno na SBB-u i zadržali narativ političke ugroženosti, ističe Lučić.
"Činjenica je da je oba puta Telekom Srbija, u pismenom obliku, sa stotinama ljudi u mejlovima kao svedocima, nudio da se N1 i Nova S vide u mrežama i mnogo boljom biznis ponudom. Nažalost, oni to nisu prihvatili", naglasio je direktor Telekoma.
Prema njegovom mišljenju, menadžment koji želi da kontroliše te kanale gledao je politički, a ne biznis interes.
"Očigledno radite u interesu jednog čoveka, ali onda nemojte govoriti da ste nezavisni medij", poručio je Lučić, ističući da način izveštavanja jasno pokazuje rad u interesu jedne osobe.
On je pohvalio objektivnost medija poput Euronews Srbija, Insajdera, Newsmaxa i Blica, koje smatra poprilično nezavisnim. Podsetio je da se na mrežama u Srbiji mogu gledati svi hrvatski i bosanski kanali sa potpuno drugačijim stavovima. Taktika svođenja celokupnog nezavisnog novinarstva na N1 i Novu S, prema Lučiću, sve manje ima osnova u međunarodnim krugovima, jer je svima jasno da rade po privatnom interesu.
"Ta priča sve manje u nekim međunarodnim vodama ima osnova", rekao je on.
Komentari (0)