Politika

Šapić za Euronews Srbija: Regulisaću postavljanje splavova, govorili su da to ne smem

Komentari

Autor: Euronews Srbija

05/10/2022

-

07:10

Euronews

veličina teksta

Aa Aa

"Ukoliko uspemo da ih implementiramo, neke odluke će biti istorijske jer niko nikad nije neke oblasti  mogao ili smeo da otvori" rekao je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić gostujući u emisiji Euronews Centar.

Šapić je povodom prvih 100 dana gradske vlasti na čijem je čelu rekao da se uhvatio u koštac sa jednim od višedecnijskih, najvećih problema grada, a to je javni prevoz. Ističući da će grad preuzeti posao naplate karata, on je rekao da će na taj način novac ići u gradsku kasu, a da će Grad sa druge strane nastaviti da radi na poboljšanju usluga javnog prevoza. Takođe, napomenuo je i da je važno da se osim rekonstrukcija rada GSP-a, radi i na regulisanju rada privatnih prevoznika koji vrše javni prevoz, posebno kada je u pitanju naplata karata kao i plaćanje ovih firmi, koje je do sada vršeno prema pređenom kilometru.

Ukoliko bude osnova za to, Šapić kaže da je otvoren za pokretanje svih vrsta istraga zbog dosadašnjeg rada GSP-a.

Gradonačelnik Beograda naveo je i da će do kraja građevinske sezone biti završeni svi radovi koji se tiču presvlačenja ulica, dodajući da će zbog ranijih grešaka sada sve gradske službe biti uključene u dubinske rekonstrukcije, kako se ne bi dešavalo da po završetku radova neka služba utvrdi da ulica mora ponovo da se kopa.

Neće biti penala zbog raskidanja ugovora s Kentkartom

Govoreći o izmenama u naplati karata za javni gradski prevoz, gradonačelnik Beograda je ponovio da će ugovor s firmom Kentkart biti raskinut, a "penala" zbog tog poteza neće biti jer ni ta firma nije bila na dobitku. Kako je objasnio, novoformirano javno preduzeće za naplatu, logistiku i rukovođenje javnim prevozom putnika donosiće novac u gradsku kasu, ali onda je Grad dužan da obezbedi i najkvalitetniju uslugu građanima.

"To javno preduzeće treba da preuzme i kontrolore od Kentkarta, to je gradsko javno preduzeće, nije od nekog privatnika. Vraća se u ruke grada. Sva gradska preduzeća su gradska, to je ista kasa, mi time rukovodimo i snosimo odgovornost. Novac već sada sa kioska ide u javno preduzeće, ne u Kentkart, znači biće raskinut ugovor. Oni su isto imali su svoje troškove za zamenu opreme, plate za kontrolore, i oni su počeli da posluju u minusu", rekao je Šapić.

Kako je naveo, javni prevoz jeste višedecenijski problem, ali je rešio da se "uhvati u koštac sa takvim stvarima, da neko ko dođe posle može lakše da sprovodi sve".

"Ima mnogo zaposlenih, veliko je pitanje u Beogradu i to plaćanje karata, a nikada prevoz nije bio na nivou koji su ljudi očekivali i onda je bilo najlakše samo davati novac kao subvenciju. Puno je onih koji su izuzeti od plaćanja karata, penzioneri plaćaju simboličnih 400 dinara mesečno, pitanje je da li će ikada moći u potpunosti da izostanu subvencije, ali da li 230 miliona evra mora da ide tamo? Mislim da ne. Taj novac može da se uloži u mnoge druge stvari - besplatne udžbenike, besplatne vrtiće, povećanje plata vaspitačicama. To je cifra koju subvencionišemo je jer je naplata loša", rekao je Šapić.

Tanjug/Miloš Milivojević

 

Kako je rekao, ranije se išlo na to da se plaćanje karata prepusti drugim firmama, zbog čega su tada mnogi izrazili negodovanje, a da je sada odluka da se naplata vrati u ruke grada.

"Ja sam rešio da krenemo obrnuto, da to vratimo na nas, da pokažemo da smo spremni prvo sebe da promenimo, da dovedemo u red i privatnike koji voze u ime gradske uprave, da učinimo sve da se ta usluga poboljša. Da autobusi budu čisti, frekventniji, da povećamo nivo usluge, da damo bolje uslove vozačima da ne odlaze", rekao je gradonačelnik Beograda  dodajući da "ljudi sada dovode u pitanje mehanizam, a ne šta se time postiže".

"Neke linije su prazne jer se privatnicima plaća po kilometru"

Takođe, kako je naveo, potrebna je i reorganizacija rada Gradskog saobraćajnog preduzeća i da je "otvoren za svaku vrstu istrage" i pokretanje postupka ako se pronađu osnovi za tako nešto.

"Imamo to autsorsovanje usluga, pa u pogonima GSP-a neko drugi pere autobuse opremom gradskog preduzeća, pa usluge kao što je ozonjavanje autobusa, pa judi koji su zapošljavani, a ne zna se šta rade. Sve te stvari su tu. Prvo GSP, a onda i onda privatnici, da se vidi da li oni treba da budu plaćeni po kilometru i tako dalje. Ima linija koje smo analizirali koje su potpuno prazne, a one se voze jer se plaća po kilometru", kazao je Šapić.

Govoreći i o novih 100 gradskih autobusa na gas, Šapić je rekao da bi oni na ulicama mogli da se nađu već početkom novembra, kao i da bi do tada trebalo da bude gotova i gasna stanica, jer kako kaže, "nema logike da postoji još godinu dana prostora za završetak stanice, a da autobusi pre toga već stignu".

"Kada dobijemo ovih 100 autobusa na gas prosečan broj godina starosti autobusa biće sedam i po, što i nije toliko mnogo, neki evropski prosek koliko su me obavestili", naveo je gradonačelnik Beograda.

Umesto sto, na Savskom keju 20 do 30 splavova

On se osvrnuo i na uređivanje priobalja, posebno kada su u pitanju splavovi kojih je dosta na beogradskim rekama. Prethodno je najavio da će se posebno baviti uređenjem Savskog keja, te regulisati postavljanje splavova,  a sada kaže da bi proces trebalo da otpočne za oko mesec dana.

"Govorli su kako neću smeti to da uradim i da je to populizam, a otkako smo doneli odluku da ćemo da uredimo priobalje, da će da postoji vrsta malog infostana za te splavove, da postoje prečišćivači za fekalije, da sve bude regulisano - sad to više nije tema", kazao je Šapić.

Kako je objasnio, doneta je odluka koliko će splavova moći da se nađe na Savskom šetalištu i koje će uslove ti objekti morati da ispune.

Euronews Srbija

 

"Svaka lokacija će imati svoju licitaciju, cenu... Osoba koja je dobila pravo korišćnja će taj prostor dobiti, ako je zauzet moraće da se sklone u roku od mesec dana. Sada ih je 100, a po našoj proceni ima mesta za recimo 20,30. Nisu to lake odluke, nije da je prošlo bez  problema i da ih neće biti, ali želimo da uvedemo red u grad. Hoćemo to da uredimo da neko ne mora da kopa i na divlje da dovodi struju i vodu", kazao je gradonačelnik.

"Beli" u istim uniformama na posebnim punktovima 

Aleksandar Šapić je za Euronews Centar govorio i o novom Sekretarijatu za nadzor i komunikaciju, koji je osnovan da bi se poboljšala komunikacija sa građanima, kao i reagovanje dosadašnje komunalne milicije.

Kako je rekao, zbog promene koja sledi, neće biti nikakvog "vakuuma" jer "komunalna milicija nije ukinuta, već se samo rekonstruiše.

"Prebacujemo te ljude na ulicu da konačno budu ono zbog čega je komunalna milicija i formirana pre desetak godina. Od momenta kada taj sistem zaživi Beograd više neće biti isti grad, a Beograđani će biti jedni od najsigurnijih građana u Evropi", rekao je Šapić.

Tanjug/Sava Radovanović

 

Govoreći o navodima da će se dodatni novac trošiti na nove uniforme, on kaže da će uniforme ovih gradskih službenika ostati iste.

 "Imaju ovu opremu koja je veoma kvalitetna, samo ćemo prelepiti taj naziv. Oni su opremljeni za svoj posao, ali bih da za godinu dana njih bude više i da se bolje radi", dodao je.

Kako je predviđeno ovom rekonstrukcijom, grad će imati službenike koji će se zvati "beli", biće raspoređeni po gradskim zonama i biće u obavezi da prate ono što se u njihovim zonama dešava.

"Sve što se tiče škola, vrtića, pa problema na ulici, rada semafora, kvarova, puknutih cevi, polomljlenih klupa, parkova, problema u zgradama, oni će to pratiti. Trebaće za to vremena, ali ideja je da oni imaju svoj punkt i da ljudi mogu sami da dođu, a imaćemo i jedinstveni broj telefona jer je važno da sve bude međusobno uvezano, a ne da ljudi zovu nekoliko brojeva. Naša je obaveza da kad ljudi zovu i da međusobno komuniciramo. To će sve biti pod tim sekretarijatom udruženo sa inspekcijskom službom, jer u nekim situacijama inspektor mora da izađe na teren", objasnio je Šapić.

"Mogu da me smene, ali ne da mi promene mišljenje"

Aktuelni gradonačelnik govorio je i o nedavnom protestu ispred gradske skupštine uoči sednice tog tela, na kojem su se bunili i radnici komunalnih sistema Grada.

"Ja sam pitao zašto zviždite, koja je to odluka i mera na štetu Beograda i radnika, možda je na štetu nekih intresnih grupa", rekao je Šapić.

Kako je dodao, "mogu da me smene i predsednik i skupštinska većina, ali ne da me promene i ubede da nije dobro to što radim".

Tanjug/Miloš Milivojević

 

"Ali, ja nisam tamo sam, iza mene stoje svi odbornici u ovom momentu i članovi Veća, čitava gradska uprava. Mislim da nikada nismo imali bolju i jedinstveniju atmosferu da se nešto uradi", naveo je Šapić.

On je dodao i da je jedini gradonačelnik koji je do sada bio na svim sednicama Skupštine Grada. Takođe, kaže, ima i onih koji su iz Srpske napredne stranke, a koji sada negoduju zbog nekih odluka.

"Dao sam priliku opoziciji da me sve pita, a oni sad čekaju da ja odem, pa onda postavljaju pitanja. Izmišljaju razne stvari, neki opozicionari, neki relikti prošlošti, SNS razne struje kojima ne odgovaraju neke stvari. Mi smo promenili mnogo ljudi koji su bili kadrirani nekada od strane SNS-a. Zar nije to za pohvalno što smo spremini da se menjamo, ali očigledno to nekome ne odgovara", istakao je Aleksandar Šapić.

 

Komentari (0)

Srbija