Fokus

Najsmrtonosnija nesreća u Južnoj Koreji: Pogrešan potez pilota doveo do eksplozije aviona

Komentari
Najsmrtonosnija nesreća u Južnoj Koreji: Pogrešan potez pilota doveo do eksplozije aviona
Najsmrtonosnija nesreća u Južnoj Koreji: Pogrešan potez pilota doveo do eksplozije aviona - Copyright AP/Ahn Young-joon

Autor: Tanjug

27/07/2025

-

08:51

veličina teksta

Aa Aa

Avion južnokorejske kompanije Džedžu er, koji se srušio u decembru tokom prinudnog sletanja nakon sudara sa pticama, mogao je da nastavi da leti na oštećenom motoru koji je i dalje radio, nakon što su piloti isključili drugi motor koji je bio manje oštećen, pokazuju najnoviji rezultati istrage južnokorejskog Odbora za istragu nesreća u vazduhoplovstvu i železnici (ARAIB).

Boing 737-800 je umesto toga sleteo na stomak na aerodromu Muan bez spuštenog stajnog trapa, preleteo je pistu i eksplodirao je nakon što je udario u nasip, kada je poginulo 179, od 181 osobe u avionu, navodi se u izveštaju o najsmrtonosnijoj vazdušnoj nesreći na tlu Južne Koreje, koji još nije konačan, prenosi Rojters.

Prema posledenjem izveštaju od 19. jula u koji je Rojters imao uvid, ali koji nije javno objavljen nakon žalbi članova porodica žrtava, levi motor je pretrpeo manju štetu od desnog nakon udara ptica, ali je ugašen 19 sekundi nakon udara.

Desni motor je nakon udara ptica izbacio plamen i crni dim, ali istražitelji su rekli da je "potvrđeno da je imao snagu dovoljnu za let".

AP/Chatkla Samnaingjam

 

Nije naveden razlog za postupke posade i očekuje se da će istraga trajati mesecima, dok istražitelji rekonstruišu tehničko stanje aviona i sliku koju su videli njegovi piloti pre nesreće.

Izvor je za Rojters rekao da istraga koju vodi Južna Koreja ima "jasne dokaze" da su piloti ugasili manje oštećeni levi motor nakon udara ptice, pozivajući se na snimač glasa u pilotskoj kabini, kompjuterske podatke i prekidač pronađen u olupinama.

Najnovije informacije o padu takođe pokreću mogućnost da je čak i teže oštećeni motor, koji je još radio, mogao duže da drži avion u vazduhu. Nije rečeno koji nivo performansi je operativni motor još uvek imao, niti koje dodatne opcije su mogle dati posadi aviona fokusiranoj na hitne slučajeve pre nego što se avion vratio i sleteo u suprotnom smeru od piste od svog početnog plana sa podignutim stajnim trapom.

Oba motora su imala oštećenja od udara ptice i oba su iskusila vibracije motora nakon udara, pri čemu je desni motor pokazao značajna unutrašnja oštećenja, mavodi se u najnovijem izveštaju južnokorejskog Odbora za istragu nesreća u vazduhoplovstvu i železnici (ARAIB), ali nije opisana šteta pronađena na levom motoru. Istražitelji su pronašli ptičje perje i krv u dva motora aviona Boing 737-800 koji se srušio u Južnoj Koreji 29. decembra prošle godine, na liniji iz Bangkoka prema Muanu.

Komentari (0)

Svet