Radovanović: Vinska vizija prilika za poslovne susrete predstavnika više od 68 zemalja
Komentari
23/11/2025
-15:45
Na Međunarodnom sajmu vina, hrane, rakije i turizma Vinska vizija Otvorenog Balkana (Wine Vision by Open Balkan) danas se održavaju intenzivni poslovni sastanci kupaca i proizvoda koji se bave proizvodnjom vina i rakije iz 68 zemalja, što je najbolja potvrda da je ova sajamska manifestacija izrazito međunarodnog karaktera, izjavio je rukovodilac centra za regionalnu saradnju Privredne komore Srbije (PKS) Aleksandar Radovanović.
"Kupci dolaze iz 41 zemlje i njih je blizu 400, a najviše ih je iz Kine, Ujedinjenog Kraljevstva, SAD, Ruske Federacije, Švajcarske, Japana i zemalja regiona", rekao je Radovanović.
Radovanović je naglasio da su bi-tu-bi (B2B - "business-to-business") sastanci koji se danas održavaju, prvi put organizovani putem nove digitalne platforme, koja je automatski povezala strane kupce sa domaćim proizvođačima vina, rakije i drugih proizvoda.
On je objasnio da svaki sastanak traje 20 minuta i da je dostupno 50 stolova na kojima je po troje učesnika, što znači da se u jednom satu održi oko 150 sastanaka.
"Očekujemo da će samo na ovom mestu tokom dva dana biti realizovano preko 1.500 zakazanih B2B susreta, dok će se sigurno još nekoliko hiljada dodatnih sastanaka odvijati direktno na štandovima", naveo je Radovanović.
On je pojasnio da je platforma za zakazivanje sastanaka omogućila proizvođačima da unapred predstave svoje proizvode, količine i cene, pa su kupci pre samog sajma birali s kime žele da se sretnu.
Radovanović je istakao i da se Međunarodni sajam vina, hrane, rakije i turizma Vinska vizija Otvorenog Balkana svrstava se među najznačajnije događaje u regionu u oblasti vina, hrane i destilerija i da je uporediv sa vodećim evropskim sajmovima poput ProWeina i Vinitalija. Direktor prodaje destilerije "Cherry Hill" Vladimir Purić rekao je da današnji B2B sastanci koji se održavaju u okviru sajma Vinska vizija Otvorenog Balkana imaju veliki značaj za tu beogradsku destileriju koja je tek ove godine zvanično izašla na tržište sa svojim brendom rakije
"Ovi sastanci nam mnogo znače, jer šest godina već pečemo rakiju, gradimo iskrenu priču i tek sada krećemo u prodaju", rekao je on.
Purić je kazao da su zakazali razgovore na ovim susretima sa distribu
terima na Balkanu i van njega naglasivši da oni vide to kao važnu šansu za širenje brenda.
On je naveo i da se destilerija "Cherry Hill" nalazi osam kilometara od centra Beograda i da godišnje proizvodi oko 40.000 boca voćnih destilata - šljive, dunje, kruške i kajsije.
Fokus im je, kako je istakao, isključivo na kvalitetu, a ne na masovnoj proizvodnji.
"Trenutno sumo orijentisani na tržište Balkana, ali dugoročna ambicija destilerije je da naša rakija postane prepoznata i na svetskom nivou, ravnopravno uz pića poput viskija i konjaka", rekao je Purić.
I vinarija i destilerija Podrum "Pevac" očekuje da će B2B sastanci na sajmu Open Balkan "značajno proširiti njihovu izvoznu mrežu i osnažiti postojeće poslovne kontakte".
Predstavnica te porodične kompanije Olgica Gukić rekla je za Tanjug da su iz očekivanja od ovih razgovora velika.
"Otvorili smo tržišta Kine i Kenije, ostvarili odlične kontakte sa distributerima i želimo da dodatno učvrstimo naše prisustvo u svetu", navela je Gukić.
Ona je dodala da Podrum "Pevac" već izvozi u više od 30 zemalja, uključujući Evropu, Ameriku i Australiju
Navela je i da je ova vinarija, smeštena u Cvetovcu kod Kragujevca i da postoji već 20 godina i da je prepoznatljiva po negovanju autohtonih sorti grožđa kao što su morava, prokupac i tamjanika.
"Podrum ima devet etiketa belih, roze i crvenih vina, a posetiocima sajma predstavlja i svoju rakiju - uključujući prvu srpsku rakiju sa 23 karata jestivog zlata. Pratimo trendove, ali čuvamo tradiciju", kazala je ona.
Međunarodni sajam vina, hrane, rakije i turizma Vinska vizija Otvorenog Balkana (Wine Vision by Open Balkan) počeo je juče i trajaće do 25. novembra.
Na ovoj manifestaciji koja se održava na Beogradskom sajmu učestvuje oko 600 domaćih i stranih izlagača iz 34 zemlje koji predstavljaju vina, destilate, delikatesnu hranu i turističke ponude Srbije, regiona i regija sa svih kontinenata.
Sajam se održava po četvrti put i plod je inicijative Otvoreni Balkan, koja povezuje Srbiju, Severnu Makedoniju i Albaniju.
Prema ocenama PKS-a, Sajam Vinska vizija se pozicionirao, kao regionalni centar industrije, mesto gde se spajaju tržišta i ljudi.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je otvarajući ovu četvorodnevnu manifestaciju rekao da se za kratko vreme sajam Vinska vizija Otvorenog Balkana našao na četvrtom mestu u Evropi i da je to rezultat međusobne saradnje balkanskih zemalja, jer su najbliži jedni drugima.
Komentari (0)