Biznis vesti

Nothing Beats a Jet2 Holiday: Kako je najviralnija fora ove godine zapravo uticala na rad avio-kompanije?

Komentari
Nothing Beats a Jet2 Holiday: Kako je najviralnija fora ove godine zapravo uticala na rad avio-kompanije?
Nothing Beats a Jet2 Holiday: Kako je najviralnija fora ove godine zapravo uticala na rad avio-kompanije? - Copyright Credit: Colin Underhill / Alamy / Profimedia

Autor: Euronews

24/11/2025

-

14:53

veličina teksta

Aa Aa

Jet2 je pohvalio neverovatan uspeh svoje čuvene marketing kampanje koja je odnela pobedu na internetu. Štaviše, avio-kompanija Jet2 je napravila planove za proširenje posla nakon što je ugostila rekordni broj putnika, uprkos rastućim troškovima odmora.

Turistička kompanija je objavila svoje polugodišnje rezultate za prvih šest meseci 2025. godine, skrećući pažnju na svoju viralnu kampanju koja je brzo postala jedna od prepoznatljivih fraza godine.

Upečatljivi slogan "Nothing Beats a Jet2 Holiday" dostigao je više od 80 milijardi globalnih pregleda na 11,8 miliona postova na društvenim mrežama, i oživeo hit Džes Glin iz 2015. godine "Hold My Hand".

Međutim, da li je viralna popularnost uvek dobra stvar - i može li Jet2 zaista pripisati sebi zasluge za astronomski visoke prodaje?

"Nothing Beats a Jet2 Holiday"

"Odmah prepoznatljiva" kampanja je brzo postala parodija same sebe, sa putnicima koji su povezivali pesmu i slogan na videima koji prikazuju njihove neuspele odmorišne avanture.

Na primer, jedan video sa 29.000 lajkova prikazuje ženu kako se bori da održi svoj šator uspravnim tokom jakih vetrova na kamping odmoru u Kornvolu, Engleska.

Drugi viralni video sa više od 42 miliona lajkova prikazuje muškarca kako dramatično otvara zavesu svoje hotelske sobe, samo da bi otkrio mali prozor bez pogleda.

Ketrin Vorlou, stručnjak za strategiju turističkih brendova u The Plot, kaže za Euronews Travel da je ovaj trend pomogao Jet2-u da se poveže sa generacijom Z putnika više nego bilo koja druga avio-kompanija.

Ona opisuje oglas kao "marketing zlato", tvrdeći da je njegova kulminacija bila istovremena sa "dezertiranjem" mlađih putnika od niskotarifnih avio kompanija poput Ryanair-a zbog strogih pravila o prtljagu.

"Ova aktivnost bez presedana je rezultirala povećanim dometom marketinga i proširenjem svesti o našem brandu među mlađom demografijom", navodi Jet2 u svom finansijskom izveštaju, ali nije išao toliko daleko da kaže da li je reklama podstakala prodaju ili ne.

Potencijalna PR kriza

Vorlou upozorava da kompanije poput Jet2 moraju biti spremne da prihvate "i grube i glatke" strane, s obzirom na to da mnogi viralni mimovi odstupaju od njihove izvorne namere.

Bela kuća je u junu objavila snimak na X-u koji prikazuje privedena lica koju Uprava za imigraciju i carine (ICE) sprovodi na let.

Kontroverzni video je sadržao vedri glas u off-u koji objavljuje "Nothing Beats a Jet2 Holiday" - privukavši kritike od originalne glasovne glumice Zoe Lister, kao i od same Glin.

Lister je osudila ono što je opisala kao "odvratnu politiku" SAD-a, dok je Gline na društvenim medijima napisala da njena muzika govori o "ljubavi, jedinstvu i širenju pozitivnosti - nikada o podeli ili mržnji".

"U slučajevima kada su ljudi povezivali glas 'ništa ne može da zameni' sa užasnim odmorom ili epskim neuspesima, Jet2 je imao izbor - da ignoriše ili da uživaju u tome - a njihov neverovatni rast govori sam za sebe - pozitivno je prevagnulo nad potencijalnom PR krizom", dodaje Vorlou.

Jet2 beleži rekordni broj putnika

U prvih šest meseci 2025. godine, Jet2 je prevezao zapanjujućih 14,09 miliona putnika, što je povećanje od 750.000 u odnosu na prethodnu godinu.

Prihodi grupe su takođe porasli za pet posto na 5.342,2 miliona funti (približno 6.058,72 miliona evra), dok je trenutni kapacitet prodatih mesta 7,7 posto viši nego u zimu 2024/25. Već je rezervisano oko 5,5 miliona mesta.

Ovaj uspeh je otvorio put za novu bazu Jet2-a na londonskom aerodromu Getvik za leto 2026. Kompanija je obezbedila slotove za šest aviona nakon što je centar objavio dodatne kapacitete, što bi moglo dovesti do dodatnih 15 miliona potencijalnih kupaca.

Credit: Yorkshire Pics / Alamy / Profimedia

 

Stiv Hipi, izvršni direktor Jet2 plc, pohvalio je izveštaj, tvrdeći da pokazuje kako "fleksibilni operativni model" kompanije može da se prilagodi promenljivom ponašanju potrošača.

"Kupci možda rezervišu kasnije [tokom godine], ali jasno je da i dalje žele svoje zaslužene odmore na suncu sa brendom kome mogu verovati", dodaje on.

"Verujemo da godišnji prekomorski odmor ostaje dragocen prioritet za mnoge, često imajući prednost nad diskrecijskim trošenjem čak i u neizvesnim ekonomskim vremenima."

Šta je dovelo do Jet2 buma?

Iako je teško kvantifikovati Jet2 reklamu u smislu stvarne prodaje, kompanija je pokrenula nove operativne baze na aerodromima Bournemouth i London Luton - što čini četiri procenta njenog rasta.

Niski cenovni razredi brenda su takođe podržali njegovu rekordnu prodaju, pri čemu se prosečna cena Jet2 odmora povećala samo za tri procenta uprkos inflaciji. Prinos po putničkom sektoru za karte samo za let je takođe smanjen za sedam procenata zbog promotivnih cenovnih inicijativa.

Program članstva myJet2 povećan je za 62 procenta u prošloj godini, sada premašujući 8,4 miliona pretplatnika. Ovo omogućava pogodnosti poput ekskluzivnih popusta na letove i paket-aranžmane.

Komentari (0)

Biznis