Biznis vesti

Analiza tržišta polovnih automobila - u odnosu na prošlu godinu, stara vozila skuplja za petinu

Komentari

Autor: Z. R.

01/12/2021

-

15:37

Analiza tržišta polovnih automobila - u odnosu na prošlu godinu, stara vozila skuplja za petinu
Automobili - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Cena polovnih automobila veća je za 16 odsto u odnosu na prethodnu godinu, a za čak 23 procenta u odnosu na period pre pandemije, pokazuju najnoviji podaci sajta Polovni automobili. Istraživanje koje su sproveli pokazalo je da  je pandemija značajno uticala na tržište polovnih automobila, a iako je oporavak nakon inicijalnog udara pandemije vidan došlo je do značajnih promena uslova, te se očekuje sporije dostizanje ravnoteže ponude i potražnje.

Glavni razlog leži u otežanoj nabavci određenih komponenti koje su neophodne za proizvodnju novih automobila. Manja ponuda novih vozila ima značajan efekat i na ponudu polovnih, a posledično i na njihove cene.

"Više od 85 odsto  anketiranih trgovaca smatra da pandemija i dalje ima uticaj na njihovo poslovanje, dok je daleko manji broj onih koji veruju da se njen uticaj ne oseća još od ukidanja vanrednog stanja ili čak iznose da nikada nije ni bio značajan", kaže Romana Ranković iz Polovnih automobila.

O značajnim promenama uzrokovanim pandemijom i potrebnom vremenu za stabilizaciju tržišta svedoči i podatak da gotovo 60 odsto prodavaca automobila smatra da će njeni efekti biti vidljivi duže od godinu dana. Kada su u pitanju prodajni rezultati, većina prodavaca automobila, gotovo 60 odsto, očekuje pad prodaje u odnosu na prethodnu godinu, ali i u odnosu na period pre pandemije. Ipak, nešto manje od 30 odsto njih predviđa rast.

Tanjug/AP/Andrew Rush /Pittsburgh Post-Gazette

 

"Ovakve prognoze povezane su sa manjom ponudom polovnih automobila na inostranom tržištu, koju čak 37 odsto anketiranih prodavaca izdvaja kao najveći izazov za njihovo poslovanje. Pored manje ponude, značajan broj anketiranih (28,5%) smatra da rast cena polovnih automobila na inostranom tržištu predstavlja glavni izazov, a značajan broj ispitanika (15,2) navodi i smanjenu potražnju", objašnjava Rankovićeva.

Trgovci svedoče o rastu prodajnih, ali i nabavnih cena polovnih automobila u odnosu na period pre pandemije - 82 odsto navodi da su prodajne cene veće, dok čak 97 odsto navodi da je to slučaj i sa nabavnim cenama. Više od polovine anketiranih prodavaca automobila (54,3%) navelo je da su nabavne cene između 10 i 30 odsto veće, a najveći broj njih (40,4%) opredelio se za isti procenat rasta i kada su u pitanju prodajne cene.

Sa ciljem da utvrdi kakve efekte navedena situacija izazvana pandemijom ima na tržište polovnih automobila, sajt Polovni automobili sproveo je anketu među 4.456 korisnika, odnosno kupaca i 302 trgovca automobilima. Pored toga, realizovana je i analiza prosečnih cena na sajtu, na osnovu kojih se može zaključiti o kretanjima na tržištu, kao i analiza prodaje polovnih automobila u tekućoj godini.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis