Biznis vesti

Avioni Er Srbije poleću za Kinu, Brnabić: Nova linija će dodatno ojačati privredne veze dve zemlje i dovesti investitore

Komentari

Autor: Euronews srbija / Tanjug

09/12/2022

-

11:57

Euronews

veličina teksta

Aa Aa

Er Srbija danas počinje svoje direktne letove za Kinu i to dva puta nedeljno. Avion će leteti na relaciji Beograd Tjenđin, grad koji se nalazi nadomak Pekinga. Uspostavljanje redovne avio-linije za zvaničnike obe zemlje predstavlja produbljivanje međusobnih odnosa i priliku za dalji razvoj ekonomske saradnje Srbije i Kine.

Premijerka Ana Brnabić istakla je da će ovim letom Beograd biti povezan, ne samo sa Tjenđinom, već će direktno leteti za Peking, jer je ovaj, objasnila je, lučki grad u severnom delu Kine udaljen pola sata brzim vozom od kineske prestonice.

"Prvi let Er Srbije za Kinu od Beograda do Kine dodatno će ojačati privredne veze dve zemlje, dovesti nove investitore, kada se normalizuje situcija sa kovidom 19 privući veliki broj turista u našu zemlju, ali i unaprediti međuljudske odnose dva naroda", rekla je premijerka.

Na aerodromu Nikola Tesla u Beogradu danas je organizovana konferencija povodom prvog leta širokotrupnog aviona Er Srbija "Mihajlo Pupin" za Tjenđin, koji će poleteti danas u 14.10 časova. Promociji prvog leta prisustvovali su i ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo i generalni direktor Er Srbije Jirži Marek.

Tanjug/Miloš Milivojević

 

"Bolja saobraćajna povezanost dve zemlje će unaprediti ekonomsku i privrednu saradnju Srbije i Kine, ali i dodatno povezati dve zemlje na nivou kulture, s obzirom da su u glavnim gradovima otvorena nacionalna predstavništva kulture oba naroda. Ovaj let je pokazatelj da su dobre stvari pred nama", rekla je Brnabić.

Od Tjenđina, četvrtog najvećeg grada u Kini, do Pekinga postoji pruga duga 117 kilometara kojom saobraćaju brzi vozovi i kojom se između dva grada stiže za oko 30 minuta. Usled trenutnih ograničenja zbog kovida 19, letovi između dva grada obavljaće se jednom nedeljno i to od Beograda do Tjenđina petkom, dok će se povratni letovi od najveće luke u severnom delu Kine do srpske prestonice obavljati nedeljom, saopštila je ranije Er Srbija.

Za povratnu kartu minimum 1.086 evra

Letovi između Beograda i Tjenđina obavljaće se avionima "erbas A330" iz dugolinijske flote Er Srbije, a prosečno trajanje leta je 10 časova od Beograda do Tjenđina i 12 časova od Tjenđina do Beograda. Avio-karte za putovanja između Beograda i Tjenđina već su u prodaji i mogu se kupiti po ceni počev od 649 evra po smeru, odnosno počev od 1.086 evra za povratnu kartu u ekonomskoj klasi, sa uključenim svim pripadajućim taksama.

Tjenđin je grad na severoistoku Kine sa više od 14 miliona stanovnika na obali Bohajskog mora, koje je ogranak Žutog mora. Taj grad je glavna luka putem koje se snabdeva kineska prestonica Peking i najznačajnija luka na severu Kine. Tjenđin je važno saobraćajno i trgovinsko čvorište još od 13. veka, a u gradu su prisutne građevine savremenog, tradicionalnog kineskog i evropskog stila. Tjenđin je danas izuzetno važan industrijski i finansijski centar, koji pored Pekinga, Šangaja i Čongćinga, ima specijalni status u Kini, odnosno nalazi se pod direktnom upravom Vlade Kine.

"Za očekivati je dvostruko veći broj turista iz Kine"

Pre tri godine, Kinezi su bili najbrojniji beogradski turisti, pandemija je smanjila njihov broj, pa se  turističke agencije nadaju da bi sa prestankom kovid restrikcija zahvaljujući letovma za Tjenđin njihov broj mogao ponovo da  raste.

"Za očekivati je dvostruko veći broj gostiju iz Kine u poređenju sa rezultatima iz te rekordne 2019. godine, tako da ova dva leta nedeljno, a biće ih još naravno. U planu je i let za Šangaj, a ovi letovi će mnogo značiti pre svega za promociju, a zatim i za dolazak kineskih gostiju kada se za tako nešto steknu uslovi", rekao je za Euronews Srbija Miodrag Popović, direktor Turističke organizacije Beograda.

Stručnjaci ipak smatraju da do popuštanja kovid ograničenja u Kini, profitabilnost leta neće biti lako održiva.

"Onog trenutka kada avion ne bude morao da ostane u Kini 24 sata nakon sletanja kako bi ista posada koja ga je dovezla mogla da ga vrati nazad upravo zbog tih kovid mera onda verujem da će ta linija postati profitabilna, ali kao što sam rekao s obzirom i na kargo koji donosi veliku količinu novca avio komapniji ne mislim da će trebati puno vremena da ta linija postane profitabilna", smatra Luka Popović sa portala Ex Yu aviation.

Tanjug/Miloš Milivojević

 

Međutim tu profitabilnost ne vide svi kao izvesnu. Dopisnica ljubljanskog "Dela" iz Azije, Zorana Baković smatra da će, ako govorimo o kargo transportu, onda tu Kina profitirati.

"Što se Srbije tiče i srpskog ukupnog izvoza u Kinu, 80 posto čine sirovine iz srpskog rudnika bakra i zlata koje Kina crpi i to je već samo po sebi vrlo problematično. Ne znam nijednu zemlju osim u Africi i u nekim siromašnim azijskim delovima koja je prodala rudnik zlata. Koliko tu uopšte može ova linija da se održi, na ajmo reći srpskim interesima, je vrlo upitno", smatra Baković.

Uspostavljanje vazdušne veze pre nekoliko godina preko Praga nije uspelo, sada se očekuju bolji rezultati, zbog čvršćih ekonomskih veza.

"Značajno su se promenili uslovi u odnosu na pre par godina Kina je i dalje pod velikim kovid restrikcijama i saobraćaj ka Kini je značajno smanjen, ali i dalje postoji ogromna potražnja. Srbija takođe ima prednsot što nije uvela sankcije Rusiji, pa tako ni Er Srbija nije sankcionisana i moći će da leti za Kinu preko vazdušnog prostora Rusije", navodi Luka Popović.

Pojedini analitičari smatraju da Kina želi da iskoristi Srbiju kao primer drugim zemljama koje oklevaju da prošire saradnju sa džinom iz Azije i pokaže im da je dobro sarađivati s Pekingom.

"Ono što je politički tu važno jeste naravno da Kina koristi tu Srbiju kao zemlju koja je kao što sam rekla vrlo otvorena međutim sa drugog ugla gledano i sa srpske strane gledano ne bi bilo dobro da se ovo stavi u službu kao još jedan faktor srpskog služenja kineskim interesima što je do sada bilo vrlo izraženo", kaže Zorana Baković.

Popunjenost leta bi makar u početku trebalo da bude dobra, jer je interesovanje za karte veliko kažu u Er Srbiji, dok analitičari smatraju da će  pun efekat vazdušne veze biti malo jasniji tek posle nekoliko meseci.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis