Biznis vesti

Izgradnja metroa - građani biraju izgled vagona u kojima će se voziti od 2028. godine

Komentari

Autor: Euronews Srbija

16/07/2021

-

19:24

Izgradnja metroa - građani biraju izgled vagona u kojima će se voziti od 2028. godine
Beogradski metro - Copyright beograd.rs/g/beoinfo

veličina teksta

Aa Aa

Glasanje Beograđana za dizajn beogradskog metroa počelo je u četvrtak uveče, a građani imaju mogućnost da glasaju za četiri predloga koji su simbolično nazvani svetlost, snaga, sloboda i sigurnost. Za dva meseca će biti poznato koji predlog su Beograđani izabrali.

Direktor JKP preduzeća Beogradski metro i voz Stanko Kantar rekao je u jutarnjem programu Euronews Srbija da će izgradnja metroa početi u novembru, a da će prva metro linija biti u funkciji 2028. godine. On je napomenuo da će izgradnja biti gotova ranije, ali da je šest meseci do godinu dana potrebno za testiranje sistema, da bi se proverilo da li je bezbedan. Druga linija će se, kako je najavio, raditi paralelno sa prvom, sa razmakom od dve godine, tako da bi trebalo da bude gotova 2030.

On je napomenuo da će nakon predstavljanja četiri modela vagona, građani svojim glasovima odabrati jedan.

"Bilo ih je 16, uz razgovor sa konsultantima došlo je do ova četiri predloga. Ovde je u pitanju vizuelni izgled, a ne tehničke karakteristike, tako da to građani mogu da izaberu", rekao je Kantar.

Glasanje će biti moguće na sajtu grada Beograda, a baneri će moći da se pronađu i na društvenim mrežama. Kantar je naveo da će brzina metroa biti do 80 kilometara na sat, a da će vreme putovanja sa kraja na kraj Beograda biti oko 30 minuta.

On je naveo nekoliko razloga zašto će početna stanica biti Makiško polje, deo Beograda koji nije baš gusto naseljen.

"Većina ljudi koji se ne bave transportnim tokovima, posmatraju samo dešavanja oko same stanice, ali mi najveći obim saobraćaja imamo na pravcu sever-jug, od Banovog brda do Mostarske petlje. Tu ide 120 autobusa u satu. Iako imamo najveći obim autobuskog saobraćaja, najlošiji je obim usluga, zato što su autobusi pretrpani, a ne možete da povećavate kapacitet. Na tom potezu se gradi Beograd na vodi kao pojedinačno najveći generator budućih putovanja u gradu", objasnio je Kantar.

On je rekao i da je Makišu najpogodnija lokacija za depo u celom Beogradu, jer tamo ima najviše prostora.

"Tu ćemo preusmeriti sav autobuski saobraćaj iz Obrenovca, Železnika i Sremčice. Imaćemo  parking mesta za ljude, koji će tu moći da ostave svoje automobile i da sednu na metro, tako da ćemo i bez izgradnje metroa imati jednak broj putnika koliko trenutno imamo na potezu Bulevara kralja Aleksandra. Imaćemo konekciju i sa BG vozom, jer će tu kretati njegova treća linija i građani će moći sa Makiša da presednu na BG voz i da idu ka Rakovici", rekao je Kantar. 

Kada je u pitanju cena izgradnje metroa, koja iznosi 4,6 milijardi evra, za 41 kilometar. To je nešto više od 100 miliona evra po kilometru, a Kantar tvrdi da je to uobičajena cena.

"Ima cena i koje su veće, u Budimpešti je četvrta linija premašila 200 miliona evra, a u Amsterdamu je premašila i 400 miliona evra. Moramo biti pažljivi, da ne napravimo neke greške, jer ovde svaka greška košta desetine miliona evra", poručio je direktor JKP  Beogradski metro. 

 

Vesić: Najznačajniji projekat za Beograd

 

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić je tokom predstavljanja četiri verzije potencijalnog budućeg izgleda vozova izjavio da će glavni grad Srbije ostvariti san o izgradnji metroa koji traje 50 godina i da za prestonicu ne postoji značajniji projekat.

"Gotovo da nije bilo gradonačelnika koji prethodnih pola veka nije obećavao izgradnju metroa. Bilo je vremena kada je Beograd imao para da ga gradi, ali očigledno nije bilo ni političke volje, ni snage, ni znanja  za realizaciju. Zato će ova 2021. godina ostati zabeležena u istoriji kao godina u kojoj je Beograd počeo da gradi metro", istakao je Vesić.

On je napomenuo i da će izgradnja koštati 4,6 milijardi evra, kao i da su to četiri godišnja budžeta Beograda, tako da metro ne bi mogao da bude izgrađen bez podrške Republike i predsednika Aleksandra Vučića.

"Metro pripada svim Beograđanima i zato treba da budemo svi uključeni u proces njegove realizacije, jer metro koji ćemo graditi ovih godina ostaće ovde vekovima ", rekao je zamenik gradonačlenika.

Vesić je rekao da je srećan što na početku 21. veka ovakav posao ponovo radimo sa našim prijateljima Francuzima.

"Najveće infrastrukturne poslove u Beogradu rade francuske kompanije. To su deponija komunalnog otpada Vinča, aerodrom Beograd i čitav niz kompanija koje učestvuju u infrastrukturnim projektima koji naš grad uvode u 21. vek", podsetio je Vesić.

Falkoni: Vodeći projekat Francuske i Srbije

Potpredsednik kompanije Alstrom, Filip Deler, koja će graditi beogradski metro je izjavio da će on biti izgrađen po najsavremenijoj tehnologiji u svetu.

"Primenićemo sva rešenja koja predstavljaju vrhunac u toj oblasti. Primenili smo rešenja kojima se štedi energija, a metro će biti bez vozača, tako da će se optimalno iskoristiti infrastruktura koja će biti izgrađena. U Alstromu imamo tim dizajnera koji je sarađivao sa timom iz Beograda i oni su na kraju došli do ideje o četiri predloga koji su predstavljeni", rekao je Deler.

Naveo je da su izvori inspiracije dizejnerima bile boje srpske zastave i neke karakteristike Beograda, kao što su dve reke na kojima leži.

Tanjug/Beoinfo/Predrag Mitić

Filip Deler iz kompanije Alstrom, Goran Vesić i francuski ambasador Žan Luj Falkoni

Ambasador Žan Luj Falkoni je rekao da je projekat beogradskog metroa više godina vodeći projekat Francuske i Srbije.

"Posle posete Beogradu predsednika Makrona u julu 2019. godine Francuska se obavezala da će podržati razvoj ovog projekta uz izuzetnu finansijsku podršku. Francuska ispunjava dogovoreno", rekao je ambasador Falkoni.

On je poručio da će sa metroom "ovaj divan grad sa dugom istorijom biti manje zagađen, moderniji i još lepši".

Komentari (0)

Biznis