Biznis vesti

Vesić: U avgustu počinje rekonstrukcija pruge Niš-Dimitrovgrad

Komentari

Autor: Tanjug

28/07/2023

-

19:50

Vesić: U avgustu počinje rekonstrukcija pruge Niš-Dimitrovgrad
Vesić: U avgustu počinje rekonstrukcija pruge Niš-Dimitrovgrad - Copyright Tanjug/MGSI/Predrag Mitić

veličina teksta

Aa Aa

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da će tokom avgusta početi rekonstrukcija pruge Niš-Dimitrovgrad, a da će u oktobru biti otvoren autoput Ruma-Šabac.

On je rekao da će, kada bude završen i Fruškogorski koridor 2026. godine do Novog Sada, iz tog grada do Šapca moći da se stigne za 40-ak minuta, do Iriga za 15, do Rume za 25, a do Loznice za oko sat vremena, kada do kraja sledeće godine bude završena od Šapca do Loznice brza saobraćajnica.

"Radićemo i odvojak za Badovince, a kada se tome doda i autoput Sremska Rača-Kuzmin, zaista vidite da se radi čitava mreža autoputeva i brzih saobraćajnica i da će taj deo Srbije biti potpuno premrežen brzim saobraćajnicama", rekao je Vesić za B92.

Između ostalog, Vesić je rekao da sledeće godine počinje gradnja autoputa Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, kao i da će se od Novog Bečeja do Zrenjanina raditi brza saobraćajnica.

"Danas sam bio u Bačkoj Palanci gde sam rekao da ćemo u septembru potpisati ugovor sa Pokrajinom o projektovanju brze saobraćajnice Bačka palanka-Novi Sad. Važno je da se projektuje i da imamo projekte jer će novac doći, mi se približavamo Evropskoj uniji i sve će više novca biti za infrastrutkuru tako da je važno da budemo spremni za to", rekao je Vesić.

Govoreći o prvih 5,5 kilometara autoputa Niš-Merdare, koji su otvoreni ove sedmice, Vesić je rekao da će ukupna dužina tog autoputa biti 77 kilometara.

Naveo je da je prvih 5,5 kilometara građeno u poluprofilu jer je tako prvobitno dogovoreno, ali da je u međuvremenu ta odluka promenjena i dogovoreno da se u drugoj, trećoj i četvrtoj fazi prve deonice, koja je ukupno duga 32 kilometra, projektuje pun profil autoputa.

"Druga, treća i četvrta faza će biti građene u punom profilu autoputa, a onda će se i prva naknadno raditi dodatni profil", rekao je Vesić i dodao da će biti jedan od naših najprometnijih puteva jer predstavlja direktnu vezu Srbije sa lukom Drač.

Vesić se osvrnuo i na LIID program za razvoj lokalne infrastrukture u okviru koga lokalne samouprave same mogu da biraju projekte koji će se realizovati.

Naveo je da su to projekti koji se tiču e-mobilnosti što znači da mogu da rade elektropunjače, biciklističke i pešačke staze , parkove, zaštitu od klimatskih promena, zaštitu od poplava, puteve…te izrazio nadu da će projekte izabrati zajedno sa građanima.

Vesić je rekao da su za to opredeljena velika sredstva u ukupnom iznosu od 300 miliona dolara i da će, na primer, Aleksandrovac dobiti 1.143.000 evra, Bajina Bašta skoro 1.600.000, Blace 1.312.000, Vlasotince 1.540.000…

Zakon o planiranju i izgradnji dobar za sve, optužbe o konverziji paušalne

Što se novog Zakona o planiranju i izgradnji tiče, Vesić je rekao da je on usklađen sa svim direktivama Evropske unije, da je dobar za sve i da omogućava razvoj Srbije, a optužbe da je ukidanjem konverzije uz naknadu država oštećena za više milijardi evra ocenio je kao neistinite i paušalne.

Ministar je naveo da je institut konverzije politički institut koji je donet da bi se, kako je rekao, bivši predsednik Srbije Boris Tadić razračunavao sa pojedinim privrednicima.

"To je dokaz da zakoni nikada ne treba da se donose ni protiv ni u korist pojedinaca i oni koji brane ovaj institut suštinski brane ono u čemu su učestvovali, brane svoju nečistu savest", rekao je Vesić.

Podsetio je da konverzija ne postoji ni u jednoj zemlji bivše Jugoslavije ni istočne Evrope i dodao da smo za 13 godina, koliko je taj institut postojao u Srbiji, od konverzije zaradili oko 30 miliona evra, a istovremeno "zaključali" 5.000 lokacija.

Vesić je istakao da je ukidanje konverzije hrabra odluka kojom, kako je rekao, Srbija konačno izlazi iz komunizma. Istakao je da novi Zakon o planiranju i izgradnji mnogo više štiti građane u procesu planiranja i izgradnje i naveo da ubuduće svi investitori moraju, pri prijavi radova, da donesu polisu osiguranja od štete trećim licima, što do sada nije bio slučaj.

Takođe, naveo je da je uvedena obaveza da svi investitori moraju da snime stanja okolnih ulica i daju garanciju da će sve te ulice vratiti u pređašnje stanje.

Komentari (0)

Biznis