Novac

Radnici fabrike Fijat Krajsler dobili 13. platu, čekaju novi hibridni model 500L

Komentari

Autor: Tanjug

05/01/2022

-

11:38

Radnici fabrike Fijat Krajsler dobili 13. platu, čekaju novi hibridni model 500L
Radnici fabrike Fijat Krajsler dobili 13. platu, čekaju novi hibridni model 500L - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Iako u kragujevačkom Fijatu još nema zvaničnih informacija o novom modelu i planu proizvodnje za ovu godinu, u sindikatu "Nezavisnost" fabrike Fijat Krajsler automobili Srbija očekuju da će tokom 2022. startovati proizvodnja novog hibridnog modela fijata 500L.

Zaposleni u fabrici nemaju razloga za zabrinutost, kažu za Tanjug u ovom sindikatu i napominju da je jedan od razloga za to što su dobili 13. platu.

Prema rečima glavnog poverenika sindikata "Nezavisnost" u Fijatu Zorana Stanića, radnici su trenutno na plaćenom odsustvu do 13. januara, kada se očekuje nastavak proizvodnje. Stanić napominje da je izvesno da će fabrika nastaviti sa radom iz tri razloga:

"Prvi je taj što smo dobili 13. platu. Neko ko planira da zatvori fabriku ili ima finansijskih poteškoća, ne isplaćuje zaposlenima dodatni bonus u vidu 13. plate. Druga stvar, od dobavljača smo čuli da se za ovu i narednu godinu najavljuju za Fijat velike porudžbine. I kao treće, čuli smo i od predsednika Srbije da nas očekuju lepe vesti", rekao je Stanić.

Dodao da je, ipak, deo zaposlenih u strahu pošto u poslednje vreme kruže priče da se fabrika u Srbiji zatvara i da se seli u Brazil, Rusiju, Italiju ili Poljsku, ali da o tome zvaničnih informacija nema. Stanić napominje da su krajem prethodne godine proizvodne linije u kragujevačkoj fabrici potpuno ispražnjene, što se do sada nije dešavalo i da se nada da će se krenuti sa proizvodnjom novog hibridnog modela fijat 500L, a za dve godine i potpuno novog modela.

"U 2021. godini smo proizveli nešto više od 20.000 automobila, što je više u odnosu na prethodnu godinu, a očekujemo da će taj plan proizvodnje biti i u ovoj godini. Radnici su tokom prošle godine prosečno radili pet radnih dana u mesecu, što je neka uobičajena dinamika", objašnjava Stanić.

Poslednje dve godine aktuelna je svetska kriza u automobilskoj industriji, kao i problem sa nestašicom mikročipova koji se ugrađuju u vozila, napominje Stanić. Kaže da je, ipak, optimista.

"Fabrika sigurno nema finansijskih poteškoća, čim isplaćuje 13. platu. Mi dobijamo delove na vreme. I druge zemlje, čak i fabrike u Nemačkoj i Francuskoj su u problemu, a mi za sada radimo, koliko toliko", naveo je on.

Fijat 500L je već godinama jedini model koji se proizvodi u kragujevačkoj fabrici u Srbiji. Iako je budućnost ove fabrike neizvesna, menadžment još ne izlazi u javnost sa zvaničnim informacijama o novom modelu, kome se svi nadaju i koji bi zagarantovao budućnost fabrike i radnih mesta za nekoliko stotina ljudi, koji u ovom trenutku primaju 65 odsto plate.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis