Evropa

Zakazan novi štrajk u Nemačkoj: Posle mašinovođa na red došli vozači javnog prevoza

Komentari

Autor: Fonet

30/01/2024

-

09:37

Zakazan novi štrajk u Nemačkoj: Posle mašinovođa na red došli vozači javnog prevoza
Zakazan novi štrajk u Nemačkoj: Posle mašinovođa na red došli vozači javnog prevoza - Copyright Tanjug/Lars Penning/dpa via AP

veličina teksta

Aa Aa

Tek što je završen štrajk mašinovođa, Nemci su obavešteni da je sindikat "ver.di" pozvao u petak 2. februara na jednodnevni štrajk upozorenja u lokalnom javnom prevozu svuda, osim u Bavarskoj jer tamo kolektivni ugovor važi do kraja godine i to znači da nema štrajkova, piše danas Dojče vele (DW).

Zamenica predsednika sindikata Kristina Bele rekla je da su u svim pokrajinama vođeni kolektivni pregovori, bez rezultata, pa je došlo je vreme da se izvrši veći pritisak na poslodavce.

Sindikat mašinovođa Nemačke (GDL) u ponedeljak je prevremeno prekinuo višednevni štrajk u Nemačkoj železnici, pa do 3. marta važi "obaveza na mir", što znači da ne sme biti štrajkova.

To se, međutim, ne odnosi na štrajkove sindikata "ver.di", objašnjava Bele i dodaje: "Nemamo za cilj da štrajkujemo danima i nedeljama, ali to zavisi od ponašanja poslodavaca".

Sindikat je početkom decembra pokrenuo novu rundu kolektivnog pregovaranja za zaposlene u lokalnom javnom prevozu i predao zahteve u svih 16 pokrajina.

Prema sindikatu, pregovora se sa 130 komunalnih udruženja poslodavaca i za ukupno 90.000 zaposlenih, a prošle nedelje, tokom prve runde pregovora, nigde nije postignuto rešenje.

Loši uslovi rada

Uslovi rada u lokalnom prevozu su delom veoma loši, navodi Bele i navodi da ima

slučajeva da radnici javnog prevoza sa sobom u autobus nose kante, jer po ceo dan ne mogu da odu u toalet.

Prema sindikatu, zahtevi se razlikuju od pokrajine do pokrajine, međutim, ali u suštini se pre svega radi o poboljšanju uslova rada i rasterećenju radnika, a ne o iznosu plata.

To su pitanja poput skraćenja sedmičnog radnog vremena uz punu platu, kraće smene, bolje, odnosno dugoročnije planiranje rada po smenama, dodatni dani za odmor za radnike koji rade noću i po smenama, skraćenje neplaćenog radnog vremena koje nastaje putovanjem od firme do mesta gde se preuzima vozilo i počinje vožnja, produženje perioda odmora između vožnji i više dana godišnjeg odmora.

U Berlinu na primer, sindikat, između ostalog, zahteva i više vremena na krajnjim stanicama, pre nego što autobus ili tramvaj krenu u suprotnom smeru. Zahteva se i veći regres za odmor.

U Brandenburgu, Zarlandu, Saksoniji-Anhaltu i Tiringiji pregovori su složeniji, jer se tamo pregovara i o većim platama. U Brandenburgu sindikat traži za zaposlene u lokalnom saobraćaju 20 odsto veće plate, ali najmanje 650 evra više. Rok važenja novog kolektivnog ugovora trebalo bi da bude 12 meseci.

U 20 gradova u Bavarskoj, kao što su Minhen, Nirnberg, Augsburg ili Regenzburg, koji i dalje sami vode lokalni prevoz - metro, tramvaji i autobusi nastaviće da rade, potvrdio je sindikat ver.di. Za razliku od drugih pokrajina, kolektivni ugovor u lokalnom prevozu Bavarske važi do kraja godine, što znači da do tada nema štrajkova, dodaje DW.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Evropa