Aktuelno iz kulture

Igrači iz Los Anđelesa najavljuju spektakl u Novom Sadu i Beogradu: Želimo da na naše nastupe dođe što više ljudi

Komentari

Autor: Tanjug

24/09/2021

-

22:27

Igrači iz Los Anđelesa najavljuju spektakl u Novom Sadu i Beogradu: Želimo da na naše nastupe dođe što više ljudi
Igrači iz Los Anđelesa najavljuju spektakl u Novom Sadu i Beogradu: Želimo da na naše nastupe dođe što više ljudi - Copyright Beogradski festival igre/Promo

veličina teksta

Aa Aa

Američka trupa "BodyTraffic" iz Los Anđelesa gostuje u okviru jesenjeg dela programa 18. Beogradskog festivala igre.

Igrači iz Los Anđelesa će se prvo predstaviti publici u Novom Sadu (subota 25. septembar, 20h, Srpsko narodno pozorište), a dan kasnije (26. septembar, takođe od 20h) i publici u Operi i teatru "Madlenianum" u Beogradu.

Ova uspešna pozorišno-igračka kompanija će izvesti triptih, koji čine komadi "Milion glasova", "Prašina" i "Pucanje".

"Milion glasova" (koreografiju potpisuje Metju Ninen Li) je komad inspirisan opusom Pegi Li (1920-2002). Njena muzika je svojevrsan odgovor na političku klimu njenog vremena, ali nas podseća da i tokom teškog perioda, život vredi uživanja.

Iz mračnog ugla, "Prašina" tumači sile koje pokreću današnje društvo. Snažna koreografija za šest igrača, obogaćena je zvukom koji je Šehter lično komponovao.

"Pucanje" Mikaele Tejlor je inspirisano etnički raznovrsnim, ali ipak izolovanim gomilama Los Anđelesa. Komad je apel na publiku da se trgne i ne podlegne društvenim pritiscima, već da se poveže sa sopstvenom individualnošću i ljudima oko sebe.

Prema rečima Aje Jung, osnivača i direktor Beogradskog festivala igre, kompaniju “BodyTraffic” su uspeli da dovedu iz pet pokušaja i odlaganja zbog pandemije. Podatak je i taj da su karte za njihov nastup bile u prodaji još tokom 2019. i zatim rasprodate početkom 2020, a da je publika u Novom Sadu zadržala sve karte od tada i nije ih vratila.

"Bodytraffic" je trupa koju su 2007. godine u Los Anđelesu osnovali njeni umetnički direktori Lilian Rosi Barbeito i Tina Finkelman Berket, koja je i igrač.

Umetnički savetnik i igrač Džamal Vajt istakao je da je neverovatno da se nalaze na ovom festivalu u vreme pandemije, i podvukao da ekskluzivno u 13. sezoni postojanja dolaze samo u Srbiju u ova dva grada, tako da nemaju svetsku turneju, igraju uglavnom u Los Anđelesu i po Americi.

"Osnovni cilj naše trupe je da dovedemo što više kreativnih glasova, profesionalnih koreografa, koji će svojim komadima nama dovesti što više publike", naveo je Džamal.

Prema njegovim rečima, trupa prezenzuje grad Los Anđeles i SAD generalno, ali da je bogatstvo u tome što su u kompaniji igrači različitih nacionalnosti, gde svako donosi nešto specifično svoje.

Beogradski festival igre/Promo

 

Istina, nema više nijednog igrača od nastanka trupe iz prve sezone 2007, a najduže se zadržao Džozef Dejvis, prisutan od 2012. godine.

"Tražimo uvek jedinstvene, posebne koreografe, koji su laki za saradnju u svakom pogledu sa našim igračima, a potrebno je da budu i otvoreni da čuju savete izvođača, da bude jedan timski rad", objasnio je Džamal, igrač i umetnički savetnik trupe, pa dodao:

"Nije nam cilj da dopremo samo do američke publike, već i do međunarodne, da postanemo ambasadori američke kulture".

Džamal se pohvalio i podatkom da su tokom pandemije realizovali novih pet projekata, što smatra podvigom pod tim okolnostima, a obično putuju sa sedam koreografskih predstava po svetu.

"Kod nas je važno da umetnici budu dobri ljudi, da razumeju misiju i cilj naše trupe. Svuda ima sjajnih igrača, ali pored toga, moraju biti kompletne ličnosti", naglasio je Džamal i naveo da su u trupi umetnici iz Kube, Portugala i drugih zemalja.

Ipak, za vreme pandemije, neki igrači su se povukli iz SAD u svoje zemlje, ali su došli neki novi koji su, prema rečima umetničkog savetnika, doneli druge energije i kreacije, a što je dragoceno za trupu.

Lindzi Mastajas je ranije bila u ovoj trupi tri godine, da bi ih napustila nakon poziva druge kompanije u Njujorku, gde je provela dve godine. Na poziv umetničke direktorke Tine za vreme pandemije, odlučila je da se vrati.

Kako Lindzii kažem u trupu "BodyTraffic" dolaze afirmisani i uspešni koreografi, ali i oni koji tek dolaze i nisu poznati široj javnosti.

Pomenutu "Prašinu", jedinstveno delo za šest igrača kreirao je čuveni izraelski koreograf Hofeš Šehter, koji je poznat po tome da retko ili gotovo nikada ne režira predstave van svog doma u Londonu. Ovaj plesač i kompozitor je kreirao i muziku za ovaj spektakl, a premijera je bila u "Džojs teatru" u Njujorku 2015. godine.

Veliki hitovi su mu i predstave "Umetnost neosvrtanja unazad", "Politička majka", "Preživeli" i "Sunce", a neke od ovih naslova je imala priliku da vidi i publika ranijih izdanja Beogradskog festivala igre. Šehter je sarađivao i sa belgijskim umetnikom Vimom Vandekejbusom, koji je upravo gost festivala Bitef.

Komentari (0)

Kultura