Aktuelno iz kulture

Natali Portman o karijeri, Dajani Kiton i filmovima koji su je oblikovali: "Biti glumac znači biti dete sve vreme"

Komentari
Natali Portman o karijeri, Dajani Kiton i filmovima koji su je oblikovali: "Biti glumac znači biti dete sve vreme"
Natali Portman o karijeri, Dajani Kiton i filmovima koji su je oblikovali: "Biti glumac znači biti dete sve vreme" - Copyright Maks Him / Starface / Profimedia

Autor: Euronews

16/10/2025

-

20:46

veličina teksta

Aa Aa

Na rasprodatom masterklasu ovogodišnjeg Lumière filmskog festivala, počasna gošća Natali Portman podelila je svoja iskustva iz 30 godina rada u Holivudu i otkrila da li joj diploma sa Harvarda iz psihologije pomaže u glumačkom poslu. 

Oskarovka, glumica i producentkinja koja već tri decenije osvaja publiku širom sveta filmovima kao što su "Profesionalac" (Léon), "Vrelina" (Heat), druga trilogija "Ratova zvezda", "Crni labud", "Džeki", "Maj – decembar" (May December) i mnogi drugi klasici, privukla je ogromnu pažnju. Ispred bioskopa "Pathé Bellecour" formirao se red obožavalaca koji su pokušavali da dođu do karte za rasprodati događaj.

Tokom masterklasa, Portman je iskreno, duhovito i elokventno govorila o svojoj karijeri i o tome kako izgleda ulazak u četvrtu deceniju rada u filmskoj industriji.

Na razočaranje prisutnih, deo sa pitanjima iz publike je u potpunosti izostao — nije poznato da li po odluci festivala ili same glumice. 

Pored masterklasa, festival prikazuje izbor njenih filmova, kao i dugometražni animirani film "Arco", koji je Portman producirala zajedno sa Sofi Mas pod zajedničkom produkcijskom kućom MountainA.

Euronews je izdvojio neke od najznačajnijih uvida glumice:

O filmskom ukusu i odabiru uloga

"Zanimljivo je što nisam odrasla uz veliko filmsko obrazovanje. Gledala sam uglavnom komercijalne filmove – i obožavala ih. Rasla sam uz 'Kralja lavova', 'Gospođu Doutfajer', 'Prljavi ples', 'Zgodnu ženu'... Tek kad sam počela da snimam filmove, počela sam da učim o filmskoj istoriji, kroz saradnju sa rediteljima poput Kasavetisa, Hanekea, Vong Kar-Vaija i Roberta Bresona – velikim autorima.

Imala sam veliku sreću što sam to obrazovanje sticala kroz posao. To mi je dalo širok pogled na različite vrste filmova koje volim. Obožavam autorske, eksperimentalne filmove, ali isto tako i komercijalne koji su izuzetno zabavni, a i sve između".

O glumicama koje su je inspirisale

"Ima ih mnogo. Džina Roulands u 'Žena pod uticajem' (A Woman Under the Influence) – možda najveća uloga svih vremena. Izabel Iper u 'Učiteljici klavira' me potpuno oduvala. Džulijen Mur u 'Safe'. Nikol Kidman u 'To Die For'. Ris Viderspun u 'Election'. To su filmovi koje gledam i proučavam.“

Franck Boutonnet / Starface / Profimedia

 

O Dajani Kiton

"Dajana Kiton je dala ženskim likovima priliku da budu složene kao i muški likovi koje obično viđamo. Njeni likovi su bili neurotični, duhoviti, pametni, emotivni, čudni. Ona je ženama dozvolila da budu čudne na ekranu. Imala je sposobnost da uradi sve, i tu prelepu osobenost... Bila je neko ko je beskompromisno svoj – i zbog toga smo je voleli".

O počecima i radu na filmu "Profesionalac" Lika Besona

"Imala sam mnogo sreće jer je to bilo jako pozitivno iskustvo. Svi su me tretirali kao dete i činili da se sve oseća kao igra. I do danas, ja i dalje svoj posao doživljavam kao igru. Zanimljivo je što se na francuskom glagol za ‘igrati’ i ‘glumiti’ kaže isto (jeu). Na engleskom su to različite reči, ali u suštini – gluma je najdetinjastija stvar na svetu. Pretvaraš se. Biti glumac znači biti dete sve vreme. Sva deca su glumci".

O izazovima glume od malih nogu

"Jedna prijateljica glumica rekla mi je nešto što mi je ostalo urezano: 'Ono što razdvaja ljude koji mogu da podnesu ovaj život jeste sposobnost da imaju i debelu i tanku kožu'. Da bi se nosio sa javnošću, konkurencijom i odbijanjem – moraš imati debelu kožu. Ali kad radiš, moraš biti krajnje ranjiv. Sposobnost da se stalno prebacuješ između to dvoje – to je ono što je ključno".

O studijama na Harvardu i snimanju "Ratova zvezda"

"Dolazim iz vrlo učene porodice i nije postojala opcija da ne studiram. (...) To mi je bilo izuzetno važno. Bila sam vrlo zaštićeno dete i taj period života u studentskom kampusu mi je bio neophodan kao prelaz između detinjstva i odraslog, samostalnog života.“

Reynaud Julien/APS-Medias/ABACA / Shutterstock Editorial / Profimedia

 

O psihologiji i glumi

"U suštini, to je ista praksa. Isto pitanje: zašto ljudi rade to što rade? Šta neko oseća u određenom trenutku? Koje su kontradiktorne emocije koje nosimo? Posmatranje, posmatranje, posmatranje – gledati ljude, primećivati ponašanje i pokušavati da razumeš zašto".

O pripremi za ulogu u "Vox Lux"

"Kad sam morala da naučim kakav je osećaj biti drogiran, nisam, naravno, htela da probam ketamin da bih to saznala. Zato sam otišla na YouTube. Sjajan izvor".

O tome šta je zadržala iz "Crnog labuda"

"Još uvek radim vežbe za zadnjicu koje sam naučila tokom treninga! Les exercices pour le derrière!" (izgovoreno na savršenom francuskom)

O savetu koji bi dala sebi sa 12 godina, pred svoj prvi film

"Igraj se. Zabavljaj se".

Na festivalu je otkrivena i spomen-ploča posvećena Natali Portman. Lumière filmski festival održava se u Lionu, u Francuskoj, do 19. oktobra 2025.

Komentari (0)

Kultura