Aktuelno iz kulture

"Čajanka" Stefana Milenkovića u Botaničkoj bašti, nekoliko puta izlazio na bis

Komentari

Autor: Tanjug

30/05/2021

-

22:49

"Čajanka" Stefana Milenkovića u Botaničkoj bašti,  nekoliko puta izlazio na bis
"Čajanka" Stefana Milenkovića u Botaničkoj bašti, nekoliko puta izlazio na bis - Copyright Tanjug/Tara Radovanović

veličina teksta

Aa Aa

Proslavljeni srpski violinista Stefan Milenković i orkestar “Muzikon” održali su koncert "Čajanka” u Botaničkoj bašti “Jevremovac” u Beogradu pred velikim brojem publike i ličnosti iz javnog života.

Koncert iz prvog reda je pratila premijerka Srbije Ana Brnabić, koja je pokrovitelj nacionalne platforme "Srbija stvara".

Tanjug/Tara Radovanović

 

Kada je Botanička bašta od nedavno krenula da otvara vrata za koncerte (manifestacija Wine Garden), zaista je svaki muzički program predstavljao posebno zadovoljstvo kao jedan kompletan užitak pod otvorenim nebom, što se desilo i sa nastupom violiniste Milenkovića i sastava “Muzikon”.

Uvodni deo koncerta bila je kompozicija “Serenada za gudače” od Petra Iliča Čajkovskog, bez Milenkovića. Neobična situacija se desila kada je usred uvodnog nastupa jedan maleni dečak izašao na binu i na milimetar od muzičara slušao kompozicije.

Publici nije bilo jasno šta se dešava i čije je dete u pitanju, a onda su uspeli iz organizacije da ga spuste sa pozornice i vrate među auditorijum.

Milenković je osetio potrebu da objasni ovu nesvakidašnju okolnost, čim je izašao na binu.

“Da znate, dete koje je bilo ovde na bini, nije moje dete, ali jeste od našeg violiste”, razjasnio je misteriju virtuoz na početku svog nastupa i dodao da se dete izgubilo, i došlo na scenu do svog oca, jedine osobe koju poznaje.

"Četiri godišnja doba"

Milenković je odveo publiku na izvanredno muzičko putovanje u božanstveni svet argentinskog kompozitora Astora Pjacole (1921-1992) i njegove višeslojne kompozicije “Četiri godišnja doba”.

Ljubitelji klasike uživali su u jednom dahu od prvih tonova koje proizvodi violina Milenkovića pod nazivom “Giovanni Battista Guadagnini” iz 1783. godine.

Kroz četiri stava (“Verano”, “Invierno”, “Primavera” i “Otono”) umetnik violine je stvorio četiri posebna univerzuma ili paralelne dimenzije kojima je tako lako opčinio publiku u tom magičnom ambijentu Botaničke bašte.

Iako je odsvirao četiri veoma zahtevne jedinstvene zaokružene celine, koje se spajaju u jednu kompoziciju, publika je naravno želela još, nije pustila omiljenog muzičara da tek tako ode sa bine.

Tanjug/Tara Radovanović

 

“Kakav dan, kakvo veče! Hvala vam, puno vam hvala!”, uzbuđen je bio Milenković nakon ogromnog aplauza koji ga je vratio na bis, gde je maestralno izveo temu iz čuvenog remek dela reditelja Stivena Spilberga “Šindlerova lista” (1993) autora Džona Vilijamsa.

Ni ta kompozicija nije bila dovoljna publici da ga pusti da siđe, te je violinista bio pomalo zbunjen, što je dovelo do veoma simpatičnog lapsusa pred kraj koncerta.

“Iskreno, mi smo vam već odsvirali plan B”, reče Milenković, misleći na prethodnu temu.

Onda, umesto da kaže “Ako vi sada nastavite da pljeskate...”, on je omaškom izgovorio “Ako vi nastavite da “pljeskavite”, uz veliki smeh i aplauz podrške iz publike.

Milenković je na tom drugom bisu ponovio stav “Proleće” iz programa “Četiri godišnja doba” Pjacole i time zaokružio 80 minuta efektnog koncerta pred oduševljenom publikom.

Umetnik je postao kreativni ambasador nacionalne platforme "Srbija stvara" i njegov angažman u Srbiji biće u najvećoj meri vezan za Novi Sad, gde će osim profesure na Muzičkoj akademiji, biti i direktor Koncertne dvorane “Srpske Atine”.

Komentari (0)

Kultura