Aktuelno iz kulture

Produkcijska kuća tužila studio "Warner Bros" zbog četvrtog nastavka filma "Matriks"

Komentari

Autor: Guardian / Euronews Srbija

08/02/2022

-

21:02

Produkcijska kuća tužila studio "Warner Bros" zbog četvrtog nastavka filma "Matriks"
Tanjug/AP/Warner Bros. Pictures - Copyright Tanjug/AP/Warner Bros. Pictures

veličina teksta

Aa Aa

Produkcijska kuća "Village Roadshow" tužila je "Warner Bros" studio zbog hibridnog objavljivanja četvrtog nastavka franšize "Matriks".

Kao i svi ostali filmovi tog studija u 2021. godini, "Matriks: Uskrsnuća" objavljen je i u bioskopima i na striming servisu HBO Max, a prema tužbi "Village Roadshow", ta odluka dovela je do loših rezultata na blagajnama tokom decembra.

To ostvarenje zaradilo je samo 37 miliona dolara u Sjedinjenim Američkim Državama i 153 miliona u svetu, a veruje se da je budžet za ovaj film iznosio oko 190 miliona.

Poređenja radi, "Matriks 2" zaradio je na blagajnama 740 miliona dolara 2003. godine.

"Strategija Warner Bros nije osigurala samo to da 'Matriks: Uskrsnuća' doživi neuspeh na blagajnama, nego je nanela ozbiljnu štetu celoj franšizi. Nema sumnje da loša prodaja karata za 'Matriks: Uskrsnuća' razvodnjava vrednost ove velike franšize jer slaba profitabilnost filma sprečava studije da investiraju u nove nastavke u bliskoj budućnosti", stoji u tužbi.

Kritika je dala raznolike ocene za ovaj film, koji je na Rotten Tomatoes zabeležio rezultat od 63 procenta, dok je na IMDb dobio ocenu 5,7 od maksimalnih deset. 

Premijera filma je originalno trebalo da bude u aprilu ove godine, ali je prikazivanje pomereno za kraj 2021. godine.  

profimedia

Premijera "Matriksa"je bila krajem 2021, iako je planirana za proleće ove godine

U tužbi se navodi da je odluka doneta jer je HBO Max servisu "očajnički trebao novi talas pretplatnika" na kraju 2021. godine.

Pre dve nedelje "Waner Bros" objavio je da je HBO Max dobio više od pet miliona pretplatnika u SAD, što je rast od 35 procenata u poslednje dve godine.

"Village Roadshow" tvrdi da je reč o kršenju ugovora i navodi da je studio razvio "razne šeme", kako bi ih lišio prava na nastavke za druge filmove nad kojim dele vlasništvo, kao što su "Čarli i fabrika čokolade" i "Na rubu vremena".

Kompanija je investirala više od 4,5 milijardi dolara u partnerstvo koje je trajalo duže od 20 godina.

"Ovo je neozbiljan pokušaj Village Roadshow da izbegnu svoju ugovornu obavezu i učestvuju u arbitraži koju smo mi pokrenuli protiv njih prošle nedelje. Nema sumnje da će ovaj slučaj biti razrešen u našu korist", odgovorili su iz studija.

Strategija čuvene kompanije

Kada su epidemiološke mere širom sveta zatvorile vrata bioskopa, filmski studiji mogli su samo da se oslone na striming servise i da svoje filmove ustupe za gledanje na malim ekranima.

Zbog neizvesnosti u pogledu epidemiološke situacije, mnogi su svoje filmove počeli da prezentuju "hibridno", odnosno da ih prikazuju i u bioskopima i na striming servisima, iako je takva praksa značajno umanjila njihov profit na blagajnama.

Studio "Warner Bros" doneo je odluku da tokom 2021. sve filmove objavljuje hibridno.

"Živimo u vreme bez presedana koje zahteva kreativna rešenja", saopštila je tada izvršna direktorka En Sarnof. 

"Niko ne želi filmove na velikom platnu više od nas. Znamo koliko je novi sadržaj važan za bioskope, ali moramo da to dovedemo u ravnotežu sa realnom situacijom da će većina bioskopa u SAD raditi sa smanjenim kapacitetom tokom 2021. godine. Sa ovim jedinstvenim jednogodišnjim planom, podržavamo partnere stalnim prilivom filmova svetske klase, a istovremeno onim ljubiteljima filma koji nemaju pristup bioskopima ili nisu spremni da se vrate u njih, dajemo šansu da vide naše fantastične filmove u 2021. godini", saopštili su tada.

Međutim, godinu dana kasnije, izvršni direktor "WarnerMedia" Džejson Kilar izjavio je da je ta odluka doneta pomalo nesmotreno.

"Biću prvi koji će reći i odgovornost je na mojim ramenima, da je trebalo da odvojimo najveći deo meseca i obavimo preko 170 razgovora, koliko partnera imamo u 2021. godini. Pokušali smo to da uradimo za kraće vreme, za manje od nedelju dana i naravno da je tu moglo da dođe do propusta", rekao je tada Kilar.

Skarlet Johanson prva protiv "Diznija"

Glumica Skarlet Johanson prva je iz svoje branše koja se pobunila zbog hibridnog prikazivanja filmova.

Ona je tužila kompaniju Dizni zato što je ne znajući za planove kompanije da njen film "Crna udovica" prikazuje i u bioskopima i na striming servisu Dizni Plus, propustila priliku da drugačije pregovara o svom honoraru, čija visina jednim delom zavisi od rezultata koje film ostvari na blagajnama.

profimedia

Johanson je dobila odštetu od preko 40 miliona dolara zbog kršenja ugovora

Pošto je film zbog hibridnog prikazivanja, ostvario slabije rezultate, pravni zastupnici holivuske zvezde procenili su da je zbog toga ona izgubila blizu 50 miliona dolara.

U presudi koja je pravi primer tranzicije u kojoj se nalazi kompletna industrija, kompaniji Dizni naloženo je da Johanson isplati odštetu od preko 40 miliona dolara zbog kršenja ugovora.

U eri striming servisa, najbolji glumci zahtevaju visoke iznose unapred, jer tradicionalni put profita kroz međunarodno licenciranje i distribuciju polako nestaje. 

Oni sada moraju da pregovaraju za svoje plate, što u privilegovan položaj stavlja one sa najvećom popularnošću, kakvu imaju akteri u Marvelovim i DC filmovima.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Kultura