Aktuelno iz kulture

Bendžamin Švorc: Beogradska filharmonija večers mora da lebdi deset minuta

Komentari

Autor: Tanjug

03/02/2023

-

11:53

Bendžamin Švorc: Beogradska filharmonija večers mora da lebdi deset minuta
Bendžamin Švorc: Beogradska filharmonija večers mora da lebdi deset minuta - Copyright Tanjug/Strahinja Aćimović

veličina teksta

Aa Aa

Beogradska filharmonija održaće večeras (20:00) u Kolarčevoj zadužbini koncert posvećen Parizu, a gost dirigent Bendžamin Švorc ističe kompleksnost repertoara, i zadovoljstvo saradnjom sa orkestrom i rasprodatim ulazunicama.

Švorc je rekao Tanjugu da će za orkestar biti izazov da prođe kroz potpuno različite stilove svirajući dela Debisija, Ravela i Geršvina, na pariskom koncertu u okviru filharmonijinog serijala "Na dobrom putu".

Prema njegovim rečima, "Prelid za popodne jednog fauna“ Kloda Debisija "traži najveću, super delikantost, pošto orkestar mora lebdeti deset minuta, što je veoma teško".

Tanjug/Strahinja Aćimović

 

"Idemo u Njujork. U delu 'Amerikanac u Parizu' Džordža Geršvina orkestar mora da ne zvuči klasičarski. To je zvuk između orkestra i džez benda iz Njujorka. Dovesti orkestar da svira sa tako divljom opuštenošću je izazov", priznao je Švorc. 

"Valcer" Morisa Ravela predstavlja strašnu sliku sveta nakon Prvog svetskog rata, a Švorc dodaje da delo "uzima eleganciju i lepotu bečkog valcera i pretvara je u zlo čudovište". 

Na koncetu će filharmonija sa Sedrikom Tibergenom izvesti i Ravelov "Klavirski koncert u Ge-duru", a Švorc za Francuza kaže da je "izuzetan pijanista".

"Rad sa filharmonijom je zabavan, imaju dosta duha. Sviraju sa dosta ritmičke energije, što mi se sviđa. Nisu lenji ni oko čega. Zaista sviraju sa dosta energije. Ima dosta velikih ličnosti u orkestru i to se pokazuje kad sviraju", naveo je dirigent.

Tanjug/Strahinja Aćimović

 

Koncert posvećen Parizu je rasprodat uz uvedene dodatne ulaznice za stajanje, a Švorc kaže da to je to bitna stvar za muzičare.

Tokom korone Švorc je imao dosta koncerata bez publike samo za kamere i mikrofone, a iz tog iskustva je posebno naučio koliko je bitna publika.

"Kad radiš koncert, to je uvek spoj nervoze i uzbuđenja. Uzbuđenje stiže od publike. Uvek osetiš kad je publika uz tebe tokom koncerta. Zadovoljstvo je imati tu vrstu uzbuđenja u prostoriji sa ljudima koji dolaze da nas čuju. Uvek osetimo tu energiju", objasnio je Švorc.

Šef-dirigent Državnog rajnskog simfonijskog orkestra je rekao da bi voleo ponovo da sarađuje sa Beogradskom filharmonijom, pošto je imao "divno vreme radeći sa muzičarima".

Preporuka za vas

Komentari (0)

Kultura