Aktuelno iz kulture

Jedan čovek i jedna lutka: Španska predstava "Posle zabave" iz Barselone na Beogradskom festivalu igre

Komentari

Autor: Tanjug

24/03/2023

-

10:13

Jedan čovek i jedna lutka: Španska predstava "Posle zabave" iz Barselone na Beogradskom festivalu igre
Jedan čovek i jedna lutka: Španska predstava "Posle zabave" iz Barselone na Beogradskom festivalu igre - Copyright Printscreen Vimeo/Thomas Noone Dance

veličina teksta

Aa Aa

Premijera španske predstave – solo komada "Posle zabave" koreografa i autora Tomasa Nuna iz Barselone, biće izvedena večeras u 20 časova u Bitef teatru kao selekcija 20. Beogradskog festivala igre.

Konferenciji za novinare u Nacionalnoj fondaciji za igru, juče je prisustvovao upravo englesko-španski autor Tomas Nun - koreograf, reditelj dela, izvođač i umetnički direktor trupe, Aja Jung, direktorka BFI, kao i Dario Oteo, zamenik ambasadora Španije u Beogradu. 

Premijera ove jednočasovne predstave kao solo projekta izvođača sa lutkom je održana 2019. godine u pozorištu “SAT! Theatre” u Barseloni, koje je i koproducent projekta u saradnji sa TND i ICEC - Generalitat de Catalunya.

"Dolazim iz Londona, gde je prava mešavina naroda i porekla. Ipak, već više od 20 godina živim u Barseloni i smatram se Špancem", izjavio je autor Tomas Nun na početku susreta sa medijima.

U predstavi "Posle zabave", koreograf je želeo da pomno istraži pokret i pre svega lutkarstvo, te je u ovoj posebnoj disciplini umetnosti imao pomoć prijatelja i kolege, da savlada veštinu rukovođenja lutkom na sceni. 

 

 

"Inače kao koreograf stvaram predstave za druge igrače u svom velikom ansamblu, a ovde sam se odlučio za intimniji komad, lutka i ja smo jedini na pozornici. Zašto baš lutka? Zato što je kroz lutkarstvo komad 'Posle zabave' zapravo priča o nama, ko smo mi, potraga za identitetom, i lutka je zgodna metafora za to. Kolega iz Brazila Andrej Melou je napravio lutku prema mom liku, poslao sam mu svoju fotografiju. I lutka toliko liči na mene, da se i moja supruga uplašila kad je videla", otkrio je Nun i ove duhovite pojedinosti.

Čovek propada usled čulnog preopterećenja nastalog od veće količine razgovora koji počinju da se stapaju u jedan glas, a pokušavajući da odvoji važno od beznačajnog, on se priseća dobrog i iznova prekraja loše. 

Neočekivana pojava njegovog alter ega pokreće dijalog, podjednako intenzivan i apsurdan, gde se istine, laži i snovi izražavaju kroz pokret i reakcije prilično buntovne lutke.

To bi bio ukratko sadržaj i koncept solo dela "Posle zabave". 

"Definitivno je lutka ta koja uspeva da ukrade šou, da mene istisne, što mi je i bila ideja. Predstava je jedan duhovit osvrt i komentar na mene šta sam nekad bio kao igrač na sceni, a šta sam sada, jer sam ipak stariji. Tako svi gledaju u lutku i svi o njoj misle da je laž, da svakako nije živa. Ali opet se pravimo kao da jeste odnosno želimo da je oživimo", smatra englesko-španski umetnik igre Tomas Nun koji je prvo studirao geologiju na Oksfordu. 

Nakon što je diplomirao, Nun je otišao da izučava umetničku igru u londonskoj Rambert školi i usledili su angažmani u trupama "Djazzex" , "Reflex" i kod Icika Galilija u Holandiji, da bi se kasnije pridružio belgijskoj trupi "Charleroi Danses" pod vođstvom Frederika Flamana. 

"Tekst u mojoj predstavi koju ćete gledati sutra uveče je zapravo podtekst, koji prati čitavu priču i otvara brojna pitanja. Čovek sedi i razmišlja o različitim karakterima, o tome šta je radio na zabavi. Ovde je prisutan taj mehanizam da publika razume lutku koja unosi izvesnu dozu duhovite ironije i komičnog predaha u ovu pomalo mračnu predstavu", zaključio je Tomas Nun. 

Dolazak u Barselonu, označio je njegov početak saradnje sa nekoliko lokalnih koreografa, kao što su čuveni Sesk Želaber i Ramon Oje. Ubrzo, Nun osniva sopstvenu trupu, sa kojom je do sada realizovao preko 35 produkcija koje uključuju celovečernja dela, predstave za porodice, saradnje sa muzičarima i umetnicima drugih disciplina. 

Zamenik ambasadora Španije Dario Oteo je izrazio duboku zahvalnost Aji Jung i BFI što se na 20. izdanju nalaze tri predstave španskih umetnika. 

Prva je bila Blanka Li na prologu festivala sa delom "Pariski bal" u bioskopu Balkan, produkcije iz Pariza, sa 50 izvođenja, a onda će 1. i 2. aprila gostovati trupa Izrael Galvan iz Sevilje u Madlenianumu i Bitef teatru. 

On je istakao da mu je veliko zadovoljstvo da predstavi Španiju na različitim scenama i mestima i u okviru raznovrsnih platformi, tako da je po njemu Beograd idealan grad koji je veoma otvoren ne samo za BFI, već i druge umetničke discipline. 

Zamenik ambasadora Španije je naglasio da je veoma važno za kulturnu politiku ove zemlje da se promoviše, te da je autor Tomas Mun jedan od izuzetno zanimljivih savremenih umetnika, koji predstavlja svet moderne igre i univerzum multikulturalnosti i multidisciplinarnosti, tako da se svi u ambasadi raduju premijeri predstave "Posle zabave" sutra u Beogradu, koja je upravo doputovala sa festivala iz Vićence (Italija), a pre nekoliko meseci je bila zapažena i u Rimu i Evropi. 

Trupa Tomasa Nuna beleži nastupe na važnim scenama i festivalima u Španiji i u svetu.
Nun često radi kao gostujući pedagog i koreograf, kreirao je za mnoge poznate trupe, a od 2006. godine je na poziciji programskog konsultanta SAT teatra u Barseloni. 

Tokom  2011. dobio je nagradu grada Barselone za igru. Autorsku ekipu čine još - asistenti koreografa Nuria Martinez i Alba Barral, kompozitor muzike Jim Pinćen, kostimograf Marc Udina, mentor lutkarstva Duda Paiva, trener glasa Montse Puga, mentor klovnovskom zanatu Martí Torras, dizajner lutke: Andre Melo, fotografi Yoana Miguel, German Anton, organizator Sara Esteler.

Komentari (0)

Kultura