"Mutant" krave i pirinča stigao na trpeze: Gurmani podelili utiske o mesnatim i masnim roze zrnima

Autor: Rojters

16/03/2024

Proteinski pirinač - Copyright profimedia

Naučnici iz Južne Koreje uzgajili su u laboratoriji goveđe ćelije u zrnu pirinča, što je, kako kažu, veliki korak ka postizanju održivog, pristupačnog i ekološki prihvatljivog izvora proteina koji bi mogao da zameni goveda koja se uzgajaju zbog mesa.

Profesor Džinki Hong sa Univerziteta Jonsei u Seulu, koji je predvodio istraživanje objavljeno u časopisu Matter ovog meseca, rekao je da je "goveđi pirinač" prvi proizvod te vrste. Kao osnova za kultivaciju životinjskih mišićnih i masnih ćelija koriste se čestice žitarice.

U istraživanju, zrna pirinča su tretirana enzimima kako bi se stvorila optimalna sredina za rast ćelija, zatim su im infuzirane ćelije krava koje su kultivisane da bi se postigao konačni hibridni proizvod, koji podseća na ružičasto zrno pirinča, piše Rojters.

Ovaj tim naučnika nije prvi koji radi na mesnim proizvodima iz laboratorije. Kompanije širom sveta su predstavile svoje "kultivisano meso", a jedan od najnovijih proizvodda su piletina i jegulja na biljnoj bazi, ukrštene sa sojom, koje se prodaju u Singapuru.

Hongov tim navodi da pirinač ima prednost u pogledu bezbednosti u odnosu na soju ili orašaste plodove jer je manje ljudi alergično na njega.

"Ako se uspešno razvije u prehrambene proizvode, kultivisani goveđi pirinač mogao bi da posluži kao održiv izvor proteina, posebno u sredinama gde je tradicionalna stočarska proizvodnja nepraktična“, rekao je on.

profimedia

Goveđi pirinač sadrži oko 8 odsto više proteina i 7 odsto više masti od običnog pirinča. Hong je istakao da je protein 18 odsto životinjskog porekla, što ga čini bogatim izvorom esencijalnih aminokiselina.

Po ceni od oko dva dolara po kilogramu (215 dinara) i sa daleko manjim ugljeničnim otiskom od tradicionalnih goveđih proizvoda, kultivisani "goveđi pirinač" mogao bi da se takmiči sa drugim namirnicama na policama supermarketa, rekao je Hong.

Naučnik ipak dodaje da postoje izazovi tehničke prirode, ali i da tek treba pridobiti kupce ukusom i teksturom.

Jedan o ljudi koji su probali goveđi pirinač je Keum Dong-kju. On je okusio novu namirnicu u jednom gril restoranu u Seulu i kaže da je ideja inovativna.

"Ali iskreno, mislim da ne može da imitira sočnost ili teksturu prave govedine", rekao je Keum, prenosi Rojters.

Nemac Kristijan Kramel, koji je posetio južnokorejsku prestonicu, bio je pozitivniji.

"Za sada se još ne može porediti sa govedinom, ali pošto vidim da je istraživanje u ranoj fazi, rekao bih da je to odličan put ka napretku“, rekao je Kramel.