Društvo

Neprijavljeni prevoz dece sve češći – MUP otkriva kako se proveravaju autobusi i vozači

Komentari
Neprijavljeni prevoz dece sve češći – MUP otkriva kako se proveravaju autobusi i vozači
Neprijavljeni prevoz dece sve češći – MUP otkriva kako se proveravaju autobusi i vozači - Copyright MUP

Autor: Euronews Srbija

09/07/2025

-

13:13

veličina teksta

Aa Aa

Ministarstvu unutrašnjih poslova saopštilo je da je u prethodnih nekoliko dana, dostavljen veliki broj obaveštenja da se organizovani prevoz dece na rekreativne nastave, sportske i kulturno-umetničke kampove realizovao bez prethodno izvršene kontrole autobusa i vozača autobusa od strane saobraćajne policije.

"Podsećamo da je organizator prevoza dužan da najkasnije u roku od 48 časova pre otpočinjanja prevoza obavesti nadležni organ unutrašnjih poslova o prevozniku, mestu i vremenu polaska, broju angažovanih autobusa, broju angažovanih vozača autobusa i broju prijavljene dece i drugih lica koja učestvuju u izvođenju putovanja, kako bi saobraćajna policija mogla blagovremeno da izvrši kontrolu svih autobusa i vozača", navode iz policije.

Ujedno napominju da su pripadnici saobraćajne policije vršili kontrolu i u svim slučajevima kada prevoz nije bio prijavljen od strane organizatora, već od strane roditelja, nastavnog osoblja ili drugih lica.

Ministarstvo unutrašnjih poslova još jednom je apelovalo na odgovorna lica u školama, sportskim klubovima i kulturno-umetničkim udruženjima da obavezno prijave svaki organizovani prevoz dece.

"Kako bi se sačuvala bezbednost dece, pripadnici saobraćajne policije dosledno će kontrolisati da li autobusi i vozači autobusa ispunjavaju uslove i neće dozvoliti otpočinjanje prevoza dok ne budu ispunjeni svi uslovi propisani Pravilnikom o načinu obavljanja organizovanog prevoza dece", navode iz policije.

Šta sve prevoznik mora da ispuni ukoliko prevozi decu?

Pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Slobodan Karličić objasnio je ranije za Euronews Srbija procedure i pravila koja organizatori prevoza moraju da ispune kako bi deca bezbedno krenula na put.

"Pre polaska na put postoje procedure i pravila koje se moraju ispoštovati. Organizator prevoza je u obavezi da 48 sati pre otpočinjanja putovanja prijavi nadležnom ministarstvu putovanje, a onda je ono u obavezi da proveri da li je sve ispunjeno što se tiče zakonske regulative i onoga što je propisano Pravilnikom o organizovanom prevozu dece", rekao je tada.

On je naveo i da na dan samog polaska pripadnici MUP-a utvrđuju sve uslove, proveravaju ono što je propisano i da li je vozilo tehnički ispravno.

"Dokaz da je vozilo tehnički ispravno jeste da poseduje odgovarajuću nalepnicu i kada govorimo o organizovanom prevozu dece, mora imati potvrdu da je prošlo tehnički pregled najdalje 30 dana pre polaska na put", objasnio je Karličić.

Tanjug/Vladimir Sporčić

 

Karličić je dodao da sva ova vozila prolaze godišnje, šestomesečne i vanredne tehničke preglede, te da moraju ispunjavati i druge uslove - biti obeležena posebnim znakom za prevoz dece, posedovati prostor između sedišta da deca u slučaju opasnosti mogu biti što pre evakuisana, imate sigurnosne pojaseve za svako sedište, kao i da deca ne smeju kretati na put ukoliko svako od njih nije bezbedno vezano.

"Na početku putovanja obaveza je policijskih službenika da utvrde i provere da li su sva deca vezana, a tokom putovanja to čini organizator prevoza zajedno sa vozačem. Pored vozača i dece, mora biti prisutno jedno do dvoje odraslih ljudi, zavisno od broja dece, i njihova je obaveza da proveravaju da li su deca vezana u samom sedištu", istakao je Karličić.

On je istakao da godište vozila nije presudno, ali da svakako novija vozila imaju veće šanse da budu bezbednija.

"Tehnička ispravnost ne mora da zavisi od starosti vozila", naglasio je Karličić.

Kako škole biraju agencije?

Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija (YUTA) objasnio je takođe ranije u razgovoru za Euronews Srbija da se odabir vrši na osnovu javne nabavke, prema programu i planu škole.

"Daje se željeni program i na osnovu javne nabavke se javljaju zainteresovani koji žele da sprovedu to putovanje pod tim uslovima. U javnim nabavkama postoje razne kategorije, a jedna od preferencija upravo može biti i starost autobusa i kvalitet smeštaja", naveo je Seničić.

Međutim, on ističe da nije dobro kada se bira najniža cena, jer se u tom slučaju ne može očekivati i najbolji kvalitet.

"Ono o čemu treba razmišljati jeste da smo mi imali jedan proces koji je vrlo sličan javnim nabavkama, ali nisu bile standardne nabavke jer đačka putovanja ne smeju potpadati pod javne nabavke s obzirom na to da se ne radi o budžetskom dinaru nego o novcu roditelja", rekao je.

Seničić je istakao da "postoje određeni uslovi koje agencija mora ispoštuje, nakon čega škola potpisuje ugovor i onda se realizuje putovanje".

Tanjug/Dušan Aničić

 

On je naveo da na tržištu u Srbiji nema dovoljno novih autobusa, s obzirom na to da Pravilnik predviđa da autobusi koji prevoze decu moraju biti do pet godina starosti.

"Mi nažalost imamo situaciju da imamo 50 do 70 autobusa te starosti", rekao je Seničić.

On je ukazao i na dobru praksu u Evropi, gde je za decu do srednje škole zabranjeno da putuju autobusom - putuje se isključivo vozom i ne mogu da borave u komercijalnim hotelima, a sve kako  bi cena bila niža i svima pristupačna.

Seničić je istakao da u Srbiji imamo "potpuno drugi model" gde roditelji zahtevaju da to budu najluksuzniji smeštajni objekti, vrlo kvalitetni, što naravno utiče na višu cenu, da sobe budu dvokrevetne, a neke čak i jednokrevetne.

Komentari (0)

Srbija