Društvo

Lučić: Telekom je postao regionalni lider, operativna dobit rasla skoro četiri puta brže od prihoda

Komentari

Autor: Politika

29/05/2022

-

10:53

Lučić: Telekom je postao regionalni lider, operativna dobit rasla skoro četiri puta brže od prihoda
Vladimir Lučić - Copyright Tanjug/Dragan Kujundžić

veličina teksta

Aa Aa

Kompanija Telekom Srbija ove godine obeležava 25. rođendan i ima čime da se pohvali, kaže generalni direktor ove kompanije Vladimir Lučić. Kako je rekao u intervjuu za list "Politika", od samo jednog fiksnog operatera u Srbiji, Telekom je postao regionalni telekomunikacioni lider sa više od 11 miliona korisnika mobilne i fiksne telefonije, interneta i televizije.

Lučić ističe da je kompanija tokom 2021. godine prvi put u svojoj istoriji poslovanja postala najveći operater po broju korniska u sva četiri segmenta poslovanja - fiksna i mobilna telefonija, internet i multimedija. Dodaje i da je Telekom zadržao lidersku poziciju u fiksnoj i mobilnoj telefoniji, te da u fiksnoj danas ima tri puta više pretplatnika od svih ostalih operatera zajedno, a u mobilnoj ima za trećinu više korisnika od druge po veličini kompanije.

"Za nas je, međutim, mnogo značajnije da je tokom 2021. Telekom Srbija postao ubedljivi lider u dva preostala segmenta poslovanja - u sferi interneta i multimedije. U poslednje četiri godine, kada je počeo novi investicioni ciklus Telekoma, kao deo strategije širenja biznisa u ove, najbrže rastuće segmente poslovanja, broj korisnika interneta povećan je za 320.000 ili za 47 odsto. 2018. godine ne samo da je zaustavljen trend pada broja korisnika internet usluga već od tada stabilno raste iz godine u godinu. Zahvaljući novom poslovnom pristupu udeo Telekoma na tržištu interneta na kraju 2021. godine dostigao je 55 odsto s tendencijom daljeg rasta", istakao je Lučić.

Paralelno sa tim, kvalitetnijom ponudom i televizijskog sadržaja i paketa, Telekom je uspeo da poveća i broj korisnika televizije, i to za 620.000 ili dva i po puta, sa 425.000 na 1.045.000 korisnika

On je najavio da će od avgusta svi korisnici usluga Telekoma moći da prate utakmice Premijer lige i sve utakmice kvalifikacija za Evropsko prvenstvo u fudbalu na kanalu Arena.

Finansijski rezultati

Lučić ističe da su za samo jednu godinu (2021) prihodi porasli za 17 odsto i iznose 108,6 milijardi dinara, dok je na nivou grupe Telekom Srbija godinu završio s prihodom od 150 milijardi dinara. Za ovu godinu planira se dalji rast i očekivanja su da će prihodi dostići 129 milijrdi dinara i premašiti milijardu evra, što će biti najveći prihodi u istoriji ove kompanije.

"U poslednje tri godine operativna dobit Telekoma rasla je skoro četiri putra brže od prihoda koji su povećani za nepunih 20 milijardi, a operativna dobit porasla je za 20,5 milijardi, sa 24,9 na 45,3 milijarde dinara", predočio je Lučić i dodao da je neto dobit 2021. godine bila četiri puta veća nego 2019. i za samo dve godine je uvećana sa tri i po milijarde na 13,1 milijardu dinara.

Komentarišući premedbe nekih kritičara da se kompanija preinvestirala ili da je prezadužena Lučić kaže da nemaju nikakvo uporište i dodaje da bi trebalo imati u vidu da je po odnosu neto duga i dobiti i pre oporezivanja Telekom Srbija bolji od proseka za 15 velikih kompanija iz Evrope i SAD koje se bave istom delatnošću.

Na pitanje otkud tvdnje opozicije da je urušena finansijska pozicija Telekoma i kako to može da bude u ravni s najavama da ste prva kompanija koja će izdati evroobveznice na EU berzama vredne 500 miliona evra, Lučić kaže da ne može da vidi kako je to sarad urušen Telekom.

"Ne verujem da je Telekom 2018. sa 550.000 TV korisnika na nivou grupe i manje od jedna odsto učešća u četiri najveća grada u Srbiji s tendencijom pada bio jači od Telekoma koji sada ima više od jedan i po milion korisnika sa tendencijom rasta", rekao je Lučić i ukazao na to da je kompanija u poslednje dve godine uradila mnogo toga i na povećanju standarda zaposlenih, pogotovu onih sa specifičnim programerskim ili inženjerskim znanjem.

Kako je istakao, za lidersku poziciju najviše je zaslužena nova strategija.

"Zaslužena je naša nova strategija koja definiše da moramo da budemo ubedljivi lideri u broju korisnika u klasičnim telekomunikacionim uslugama što smo postigli, kao i da stvorimo nove izvore prihoda, na bazi razvoja digitalnih servisa i razvoja sadržaja. Dakle, sve što smo uradili u poslednje četiri godine - ulaganje u optičku mrežu, jaku mobilnu telefoniju, superiorni sportski sadržaj, akvizicije kablovskih operatera ili sopstvena produkcija - bile su neophodne kockice mozaika kako bismo postali lider u pružanju svih usluga. Sada je već jasno ne samo da smo ubedljivi lideri u Srbiji, nego i da tu lidersku poziciju nećemo izgubiti ni u sledećih 10 godina svidelo se to nekome ili ne", poručio je Lučić.

Premijer liga

Još jednom je napomenuo da će korisnici od avgusta moći da uživaju u utakmicama Premijer lige.

"Time smo ispunili višegodišnji zahtev naših korisnika da sav kvalitetan fudbalski sadržaj bude na jednom mestu. Takođe, želim da obradujem korisnike da će i sve utakmice kvalifikacija za Evropsko prvenstvo u fudbalu od sada moći da gledaju na našoj Areni", naveo je Lučić.

Euronews Srbija je u vlasništvu Arena channels grupe koja je deo Telekoma Srbija.  

Komentari (0)

Srbija