Društvo

Ministarstvo prosvete posledilo školama smernice rada od 1. septembra: Prve nedelje tematska nastava sa radionicama

Komentari

Autor: S. T.

18/08/2023

-

14:33

Ministarstvo prosvete posledilo školama smernice rada od 1. septembra: Prve nedelje tematska nastava sa radionicama
Ministarstvo prosvete posledilo školama smernice rada od 1. septembra: Prve nedelje tematska nastava sa radionicama - Copyright Tanjug/HINA/Admir Buljubašić

veličina teksta

Aa Aa

Ministarstvo prosvete uputilo svim osnovniim i srednjim školama Smernice za organizaciju i realizaciju obrazovno – vaspitnog rada u narednoj školskoj godini.

Osnovni cilj obrazovno-vaspitnog rada u školskoj 2023/24. predstavlja razvoj pozitivnih ljudskih vrednosti kod učenika i unapređivanje odnosa zasnovanih na međusobnom poštovanju, saradnji i solidarnosti uz uvažavanje različitosti, zbog čega su Smernicama predviđene sledeće aktivnosti:

Prvi nastavni dan organizovati kroz razgovor sa učenicima kako bi se upoznali sa planom rada, kao i pokrenuti zajedničke razgovore sa svim akterima školskog života, u cilju pravljenja obrazovne strategije kojom se odnosi u školi zasnivaju na poštovanju, uvažavanju, saradnji i solidarnosti

Tokom prve nastavne nedelje (4-8.09.2023) organizuje se tematska nastava, sa radionicama i drugim aktivnostima usmerenim ka negovanju empatije, vrednostima međusobnog poštovanja, saradnje i solidarnosti, uz uvažavanje različitosti.

U drugoj nastavnoj nedelji (11-15.09.2023) nastavnici sprovode inicijalno procenjivanje u okviru pojedinačnih predmeta, programa nastave i učenja i vrše dalje planiranje obrazovno-vaspitnog rada u skladu sa rezultatima inicijalnog procenjivanja.

Škole su u obavezi da godišnjim planom rada predvide samovrednovanje rada škole u oblastima kvaliteta – Podrška učenicima i Etos ( opšta atmosferau školi – tolerancija, osećaj zajedništva,   dobri međuljudski odnosi, osećaj bezbednosti, briga o učenicima, partnerstvo sa roditeljima, dobra komunikacija islično). 

Samovrednovanje će  realizovati u prvom  polugodištu kako bi sprovođenje akcionog  plana unapređivanja Podrške učenicima i Etosa realizovali početkom i tokom drugog polugodišta.

Tokom septembra sprovešće se i procena adaptacije za učenike petog razreda osnovne i prvog razreda srednje škole na novu sredinu i planiraće se mere podrške sa nastavnicima i učenicima.

Zavod za unapređenje obrazovanja i vaspitanja je u skladu sa ciljevima obrazovno-vaspitnog rada  u školskoj 2023/24. godini, kreirao novu slobodnu nastavnu aktivnost za učenike od petog do osmog razreda osnovne škole - Vrline i vrednosti kao životni kompas.

U srednjim školama posebna pažnja usmeriće se na izborne programe kojima će se podržati razvoj pozitivnih ljudskih vrednosti.

Do kraja prvog polugodišta, škole će zajedno sa učenicima i roditeljima kreirati identitet (moto) škole tako što će definisati zajedničke vrednosti,očekivana ponašanja i ishode ponašanja u okviru škole i društva u celini, koje su u skladu sa utvrđenim identitetom. Tokom školske godine propagiraće se i ohrabrivati ponašanja učenika, nastavnika i roditelja u skladu sa definisanim identitetom škole, a on će se kontinuirano obogaćivati i promovisati kako u nastavi tako i izvan škole.

Sastavni deo Smernica čine i pripremljeni materijali za osnaživanje škola urazličitim   domenima  vaspitnog rada kao i modeli priprema za realizacijutematskih dana. Tokom cele školske godine, u   realizaciji svih nastavnih, vannanstavnih i ostalih oblika obrazovno-vaspitnog rada važno je postizanje međupredmetnih kompetencija, odgovarajućih ishoda obrazovanja i standarda kvalifikacija kod svih učenika kako bi njihovo obrazovanje ispunilo obrazovnu i vaspitnu funkciju neophodnu za uključivanje u savremeno društvo i svet rada kao i nastavak školovanja.

 

Komentari (0)

Srbija