Politika

Sofronijević: Deonica od Pakovraće do Požege bezbedna, širenje panike krivično delo

Komentari
Sofronijević: Deonica od Pakovraće do Požege bezbedna, širenje panike krivično delo
Sofronijević: Deonica od Pakovraće do Požege bezbedna, širenje panike krivično delo - Copyright Tanjug/Jovana Kulašević

Autor: Tanjug

06/07/2025

-

09:17

veličina teksta

Aa Aa

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević izjavila je nova deonica auto-puta E-763 "Miloš Veliki" od Pakovraće do Požege bezbedna i dodala je da širenje panike i apela da deonica nije sigurna ima elemente krivičnog dela.

Sofronijevićeva je izjavila za RTS da ljudi koji su u prethodnom periodu širili apele da se ne koristi deonica jer nije bezbedna, nisu imali uvid u dokumentaciju, niti su upoznati sa stručnim mišljenjem inženjera.

''Juče smo od dela javnosti čuli sumnje, pa možemo da kažemo čak i upozorenja o bezbednosti deonice. Da zaključim, i tuneli i deonice na osnovu svih izveštaja, na osnovu predloga Komisije za tehnički pregled objekata koja je došla od jedne renomirane kuće koja je ovde decenijama na ovim prostorima dokazuju da su i tuneli i deonice potpuno sigurni i bezbedni'', rekla je ministarka.

Naglasila je da nakon nesreće na železničkoj stanici u Novom Sadu koja se dogodila 1. novembra 2024. godine, nijedan inženjer ne bi rizikovao svoju licencu za nešto što nije bezbedno.

''Da deonica nije bezbedna, Komisija za tehnički pregled ne bi mogla da predloži puštanje u saobraćaj. Posle one strašne tragedije iz Novog Sada, zamislite inženjera koji bi svoje ime, svoj potpis, svoju ličnu licencu rizikovao. Nikoga ne možete naterati. Sve je učinjeno, naravno, u skladu sa propisima'', kazala je Sofronijevićeva.

Ona je negirala navode da je svih 55 inženjera bilo protiv otvaranja deonice jer navodno nije sve u redu, ali da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić insistirao na otvaranju što pre uprkos svemu tome, rekavši da nije istina da šipovi na deonici nisu bezbedni.

Tanjug/Jadranka Ilić

 

''Inženjeri nisu odbili, naročito ne iz razloga koji se navode da šipovi nisu bezbedni i tako dalje. Nikada nije bilo odbijanje inženjera i mislim da ih je bilo više od 55. Svi su oni potpisali. Svi inženjeri koji su radili na projektu, po svetskim standardima projekta, su potpisali sve ono što je uredbom propisano'', istakla je ministarka.

Kako je rekla, po zakonu o planiranju izgradnje postoji probni rad i on se koristi da bi se izvršila dodatna ispitivanja u posebnim uslovima.

''Posebni uslovi u konkretnom slučaju kod nas su odvijanje saobraćaja u režimu probnog rada'', dodala je.

Osvrnula se i na demant JVP preduzeće "Srbijavode" koji se odnose na navodno nepotpisivanje dozvole za otvaranje deonice auto-puta do Požege, da nije učestvovalo ni na koji način u projektovanju, izgradnji, niti realizaciji navedene deonice auto-puta i rekla da je to potvrda da su svi inženjeri potpisali sve što je bilo potrebno za izgradnju deonice po strukama.

Govoreći o apelu dela javnosti koji upozorava na opasna klizišta na novoj deonici, ministarka je rekla da su radovi bili po propisima u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima u cilju stabilizacije klizišta.

''Kada govorimo o klizištima, najizrazitije i najveće klizište je Kosina K22. Ona se nalazi odmah po izlasku iz tunela Munjino Brdo. Tu su preduzete vrlo značajne mere sanacije u cilju stabilizacije i naloženo je da se vrši stalni monitoring'', dodala je ona.

Naglasila je i da je deonica bila izuzetno zahtevna jer se radi o putu koji prolazi kroz brdsko-planinske predele sa vrlo problematičnom geotehnikom.

Sofronijević je istakla da je vrednost projekta 675 miliona dolara. Kako je rekla, sve je spremno da nova deonica danas bude otvorena, a od 12 časova će biti uklonjene barijere i vozači će moći nesmetano da je koriste.

Kada je reč o pruzi na deonici Beograd-Subotica, ona je odgovorila da dinamiku radova diktira investitor, a to je Infrastruktura železnica Srbije.

''Imajući u vidu da je postojao već kompletno pregled cele deonice i da su ostale još neke naknadne provere, sve će biti urađeno po zakonu. Znate da imamo problema sa staničnim zgradama, a putnički saobraćaj je usko vezan sa korišćenjem staničnih zgrada. Kada sve stanične zgrade za koje postoji rešenje da se proveri statika objekta budu pregledane, kada budu sigurne i bezbedne za korišćenje, tada će krenuti i putnički saobraćaj'', dodala je ministarka.

Komentari (0)

Srbija