Fokus

Dan nakon sudara aviona u Tokiju: Počinju odvojene istrage, nejasno šta je letelica obalske straže radila na pisti

Komentari
Dan nakon sudara aviona u Tokiju: Počinju odvojene istrage, nejasno šta je letelica obalske straže radila na pisti
Dan nakon sudara aviona u Tokiju: Počinju odvojene istrage, nejasno šta je letelica obalske straže radila na pisti - Copyright Tanjug AP/Kyodo News via AP

veličina teksta

Aa Aa

Incident na jednom od dva tokijska aerodroma "Haneda", koji se odigrao juče kada je došlo do sudara putničkog aviona kompanije Japan Airlines i aviona Japanske obalske straže, svi nazivaju "čudom". Gotovo je impresivno što su svi putnici iz putničkog vazduhoplova, tačnije njih 379, uspešno evakuisani i to za samo 90 sekundi. Nažalost, pet od šest članova posade aviona obalske straže je poginulo. Ipak, ono što dan kasnije intrigira pažnju javnosti jeste kako je moglo doći do sudara dve letelice.

Naime, inspektori japanskog Sekretarijata za saobraćaj i policije započeli su danas odvojene istrage o tome da li je sudar dva aviona na aerodromu u Tokiju mogao biti delimično izazvan i profesionalnim nemarom, preneli su mediji te zemlje.

Službenici za bezbednost u saobraćaju fokusirali su se na komunikaciju između kontrole letenja i pilota dva aviona kako bi utvrdili šta je dovelo do sudara.

profimedia

 

Portparol japanske policije rekao je da je u toku specijalna istraga, te da se vrši uviđaj na pisti, kao i da je planu intervjuisanje činovnika incidenta. On je pak, odbio da komentariše da li je u fokusu mogući profesionalni nemar. 

Avio-kompanija Japan Airlines saopštila je u utorak da je avion prepoznao i ponovio dozvolu za sletanje od kontrole letenja pre nego što je sleteo, prenosi Al Džazira. 

Prema snimcima koji je zabeležila kontrola letenja, avionu je odobreno sletanje u 17.45 časova po lokalnom vremenu, nekoliko minuta pre nego što je stigla vest da se dogodio sudar.

Euronews

Međutim, razlog prisustva aviona obalske straže na pisti ostao je nejasan. Japanska državna televizija NHK navodi da je kontrolni toranj dao instrukcije letelici da se drži dalje od piste.

Iz avio-kompanije Japan Airlines još jednom su istakli da su, na osnovu intervjua sa posadom, piloti "potvrdili i ponovili da su dobili dozvolu za sletanje od kontrole letenja", a zatim nastavili sa prilaskom.

Japan Airlines je u svom saopštenju naveo da je uzrok nesreće još pod istragom i da sarađuje sa zvaničnicima.

Osim ove, Japanski odbor za bezbednost transporta (JTSB) saopštio je da takođe sprovodi istragu o nesreći. Istraga uključuje saradnju sa francuskim i britanskim vlastima, pošto je avion Erbas napravljen u Francuskoj, a njegovi Rols Rojs motori proizvedeni u Britaniji.

Erbas takođe šalje tehničke savetnike da podrže istragu. Prema novinskoj agenciji Kjodo, JTSB je uspešno preuzeo snimljene razgovore posade aviona Japanske obalske straže, odnosno izvkao "crne kutije" iz aviona.

U međuvremenu, zamenik direktora Japanske obalske straže Jošio Šeguči izvinio se javnosti zbog nesreće. On je u svom obraćanju za posadu Obalske straže rekao da je bila "odlučna u ispunjenju misije", izrazivši duboko saučešće porodicama poginulih.       

Putnici evakuisani za 90 sekundi

Dok se ne utvrdi šta se desilo u avionu obalske straže, pažnju je privukla brza reakcija posade putničkog aviona. 

Prilikom sudara, razglas koji posada koristi za komunikaciju sa putnicima se pokvario, pa je korišćen megafon kako bi se putnicima objasnilo na koji način da napuste avion, prenosi Njujork tajms.

Iako se na snimcima vidi da je unutrašnjost aviona u gustom dimu, zbog čega je evakuacija delovala izazovne, na kraju su svi putnici preživali, a japanska kompanija dobila je pohvale sa svih stana. 

Euronews

Posada Japan Airlinesa je obučena da evakuiše sve putnike u roku od 90 sekundi, saopštila je portparolka te kompanije, navodeći da su zbog požara samo troja vrata korišćena za izlaz.

I stručna javnost zadivljena je podvigom posade, pa tako izvršna direktorka Interaction Group, kompanije koja dizajnira bezbednosne kartice za avione, Triša Ferguson rekla da činjenica da su svi putnici uspeli da se bezbedno iskrcaju u nesreći koja je mogla da bude smrtonosna, ukazuje na uspešnu saradnju putnika i osoblja, prenosi Njujork tajms. 

"Pravovremena reakcija posade je bila spektakularna", kaže Ferguson, koja se kao stručnjak za vazduhoplovnu industriju 28 godina bavi bezbednošću putnika. 

Ed Galea, profesor i direktor Inženjerske grupe za protivpožarnu bezbednost na Univerzitetu u Griniču u Britaniji u razgovoru za Njujork tajms takođe je nazvao evakuaciju koju je sprovela posada kompanije Japan Airlanes "čudesnim podvigom".

I analitičar za vazduhoplovstvo Aleks Mačeras kaže za BBC da je kompanija Japan Airlanes poznata po tome što je lider u bezbednosti avio-saobraćaja, te da je ovakva reakcija posade bila očekivana.

 

 

 

Komentari (0)

Svet