Biznis vesti

"Dva leta i oba puta izgubljen prtljag": Mogu li potezi Er Srbije da ublaže probleme na beogradskom aerodromu?

Komentari

Autor: Euronews Srbija

05/10/2023

-

20:00

Euronews

veličina teksta

Aa Aa

Ovo leto obeležile su gužve, otkazivanje letova i problemi sa prtljagom na beogradskom aerodromu "Nikola Tesla". Na njihovom sajtu istaknuto je da je zbog dinamične letnje sezone ove godine bilo povećanog saobraćaja i kašnjenja letova, pa i češćih slučajeva neprispelog prtljaga.

A kako kako izgleda kada na željenu destinaciju stignete bez kofera, najbolje zna Igor Petrović i njegova porodica. 

Dva leta sa presedanjem u Beogradu, za porodicu Petrović značila su i dva zapisnika izgubljenog prtljaga. Oba puta torbe su nađene nakon nekoliko dana, ali vidno oštećene.

"Nikad mi se nije desilo da to bude u oba pravca ili uopšte da izgubim prtljag. Nije prijatno da stigneš negde i nemaš četkice za zube, odeću, lekove...", prića Petrović za Euronews Srbija.

Nadležni na beogradskom aerodromu "Nikola Tesla" za Euronews Srbija kažu da su obavezu utovara, istovara, prihvata i otpreme, poverili kompanijama Belgrade Airport i SkyPartner.

Objašnjavaju i da putnici, kada primete da im nema kofera, mogu da se obrate Službi traganja za prtljagom uz avio-kartu, potvrdu o predatom prtljagu i kartom za ukrcavanje. Služba dalje pristupa traganju na drugim aerodromima.

"Pri pronalasku prtljaga, Služba traganja za prtljagom obaveštava putnika da je prtljag stigao na aerodrom u Beogradu i proverava da li je vlasnik prtljaga još na adresi koja je navedena za dostavu. Pri potvrdnom odgovoru, putnik se obaveštava o planu isporuke prtljaga na adresu boravka u Srbiji, u slučaju saglasnosti nadležnih carinskih organa. Ukoliko je prtljag poslat na adresu u inostranstvu koju je putnik naveo, obaveza avio-kompanije je da prati status i isporuku tog prtljaga putniku koji je koristio njihove usluge", navedeno je u saopštenju beogradskog aerodroma.

Preuzimanje prtljaga

Putnik može i sam da preuzme prtljag na aerodromu, ali uz pasoš i zapisnik. Ova procedura nedavno je dodatno olakšana reakcijom Direktorata civilnog vazduhoplovstva, uvođenjem onlajn pritužbe. Ukoliko prtljag nije pronađen u roku od 21 dana, putnik ima pravo i na odštetu. Direktorat takođe napominje da su propisi Evropske unije potpuno preuzeti i u domaćem zakonodavstvu.

Euronews Srbija

 

A da je situacija sa prtljagom postala problematična pokazuju i informacije da je nacionalni avio operater Er Srbija odlučio da promeni partnera za usluge zemaljskog opsluživanja. Potpisan je memorandum o razumevanju sa kompanijom Menzis eviejšn (Menzies Aviation), koja će pružati usluge zemaljskog opsluživanja putnicima na beogradskom aerodromu "Nikola Tesla" od februara 2024. godine.

Kako je istaknuto, taj sporazum je još jedan korak Er Srbije koji će omogućiti dalje širenje njene mreže. Inače, sa oko 50 odsto tržišnog udela na aerodromu "Nikola Tesla", srpska nacionalna avio-kompanija je proširila svoju mrežu sa 15 novih destinacija u 2022, uz još 23 destinacije u 2023, među kojima i one u SAD, Kini, Grčkoj, Italiji, Nemačkoj, Poljskoj i drugim zemljama, precizirano je u saopštenju.

Pozitivni koraci

Urednik portala Tango six Petar Vojinović kaže da je uvođenje nove kompanije jedan od pozitivnih koraka da se - gužve, kašnjenja i gubljenje prtljaga, neće dešavati u narednoj godini, odnosno kada krene sledeća sezona. 

Euronews

Navodi da je saradnja Er Srbije sa Menzis eviejšn iz poslovnog ugla interesantna priča.

"Imali smo nacionalnu aviokompaniju koja je gubila novac, a sada pravi novi poslovni entitet, ulažu novac. Iz ugla održavanju nude Turkiš erlajns tehnici saradnju u održavanju", naveo je on za Euronews Srbija.

Navodi i da kompanijama koje upravljaju aerodromima, kao što je Vensi, nije primamljivo da obavljaju i tu delatnost.

"Oni zarađuju od usluga na aerodromu. Može se naslutiti da možda i njima odgovara ta saradnja ER Srbije sa novom kompanijom. Gube u opsluživanju aviona najvećeg klijenta Er Srbija, ali nastavljaju da opslužuju strane kompanije", pojašnjava on.

Dodaje da će aerodrom nastaviti da opslužuje kompanije koje je do sada opsluživao. 

"Da li je zbog onog što se desilo ovog leta ili je Vansi svakako žele da to nekom ustupi, to još uvek ne znamo", zaključio je on.

Komentari (0)

Biznis