Biznis vesti

"Potraživanja premašuju iznos osigurane sume": Koliko će novca biti vraćeno putnicima agencije kojoj je zabranjen rad

Komentari

Autor: Ljiljana Gradinac

12/02/2024

-

16:41

"Potraživanja premašuju iznos osigurane sume": Koliko će novca biti vraćeno putnicima agencije kojoj je zabranjen rad
"Potraživanja premašuju iznos osigurane sume": Koliko će novca biti vraćeno putnicima agencije kojoj je zabranjen rad - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Račun turističke agencije Barcino danima je bio u blokadi za višemilionske iznose zbog čega joj je zabranjen rad i oduzeta licenca. Zbog finansijske blokade, proglašena je insolvetnost te turističke agencije i aktivirana je garancija putovanja koja iznosi 250.000 evra, a iz koje će putnici biti isplaćena odšteta. 

Isplata po odštetnim zahtevima, kako je ranije saopštilo Milenijum osiguranje, počela je danas, 12. februara. 

Ta osiguravajuća kuća pozvala je sve oštećene putnike da podnesu odštetne zahteve za isplatu naknade štete iz osiguranja, za aranžmane koje su kupili kod turističke agencije "Barcino tours" na teritoriji Srbije.

Međutim, prema trenutnim podacima, iznos potraživanja će premašiti iznos osigurane sume od 250.000 evra.

Postavlja se pitanje koliko će novca biti vraćeno putnicima. 

Proporcionalna raspodela 

Ako iznos osigurane sume premašuje iznos odštetnih zahteva, to znači da će oštećeni putnici dobiti manje novca nego što su uplatili za aranžman. 

Pomoćnica ministra turizma Dunja Đenić kaže za Euronews Srbija da u situaciji kada je iznos odštete veći od iznosa polise, onda mora doći do proporcionalne podele odštete. 

"Mora se ravnomerno izvršiti podela tih sredstava. Postojeća suma se mora deliti na sve podnosioce odštetnog zahteva, proporcionalno uplaćenom aranžamanu. Proporcionalno će se deliti sam iznos garancije na sve odštetne zahteve", rekla je Đenić.

Ona kaže da putnicima jedino što preostaje jeste da se obrate sudi i da pokrenu sudski postupak protiv turističke agencije. 

Još se utvrđuje ukupna visina potraživanja

Milenijum osiguranje je, kako je saopšteno, u stalnoj komunikaciji sa Ministarstvom turizma i omladine radi utvrđivanja ukupne visine potraživanja i broja putnika koji još nisu podneli odštetne zahteve, a u cilju procene dovoljnosti sume osiguranja za potpuno obeštećenje svih putnika.

Stoga je u ovom momentu moguće da će nekim putnicima biti isplaćen nesporni srazmerni deo štete, imajući u vidu da prema podacima kojima Milenijum osiguranje trenutno raspolaže, postoji velika verovatnoća da će iznos potraživanja oštećenih putnika premašiti iznos osigurane sume od 250.000 evra.

Đenić je rekla da su osiguravajućoj kući omogućili uvid u podatke koji se nalaze u Centralnom informacionom sistemu - eTurista, koji se tiče pre svega evidencije prodatih putovanja, i onih koja su realizovana i onih storniranih od strane agencije. 

"Osiguravajuća kuća je imali direktan uvid u ono što je agencija radila od 1. oktobra kada je sistem pušten u upotrebu, pa su tako došli do konkretnog broja ugovora kojima moraju izvršiti uplate, odnosno isplatiti odštetu putnicima čija putovanja nisu realizovana", rekla je Đenić.

Ona kaže da su kao osiguravajuća kuća, u obavezi da pozivaju oštećene putnike da se jave, što su i radili. 

"Od momenta donošenja rešenja o zabrani rada i oduzimanja licence samoj agenciji, mi sve putnike koji nam se obrate upućujemo na osiguravajuće društvo", rekla je pomoćnica ministra. 

Ona je precizirala da se putnici obraćaju osiguravajućoj kući popunjavanjem i dostavljanjem neophodne dokumentacije za odštetu, a prema priznanicama o uplati ili fiskalnim računima koje su dobijali od strane turističke agencije kada su potpisivali ugovore i vršili uplate.

Šta je potrebno od dokumentacije 

Isplate će biti realizovane prema putnicima koji su dostavili kompletnu dokaznu dokumentaciju, navode u Milenijum osiguranju.

Potrebno je da putnici dostave Obrazac za prijavu štete i Upitnik koji mogu preuzeti na sajtu Milenijum osiguranja. 

Uz to je neophodno da dostave i neophodnu dokumentaciju koja podrazumeva:

- pisani ugovor o turističkom putovanju;

- opšte uslove putovanja;

- program turističkog putovanja;

- potvrdu o garanciji putovanja;

- dokaze o plaćanju ugovorene cene putovanja u celosti ili delimično (fiskalni
  računi, avansni računi uz fiskalni račun, izvod iz banke);

- očitanu ličnu kartu;

- instrukciju za plaćanje (broj tekućeg računa oštećenog lica)

Osiguravač zadržava pravo da zatraži i drugu neophodnu dokumentaciju, u zavisnosti
od konkretnog slučaja, navodi se na sajtu.

Kompletnu dokumentaciju, uz detaljno popunjen Obrazac za prijavu štete i Upitnik uz
zahtev za nadoknadu štete potrebno je dostaviti na imejl adresu: prijava@milenijum-
osiguranje.rs ili putem preporučene pošte na adresu: Bulevar Milutina Milankovića 3b, Novi Beograd.
 
Od momenta uručenja rešenja o zabrani rada, turistička agencija Barcino nema mogućnost obavljanja posla organizatora putovanja.

"Sam postupak oduzimanja licence je završen prethodne nedelje, tako da će njima i zvanično biti oduzeta licenca za organizovanje putovanja. Sledi ažuriranje podataka i automatski im se briše licenca iz Agencije za privredne registre" , rekla je Đenić. 

 

 

 

Komentari (0)

Biznis