Cene polovnjaka rastu, ali raste i prodaja: Kakvi automobili najviše interesuju građane Srbije?
Komentari20/07/2025
-18:10
Iako čak 70 odsto građana Srbije smatra da su cene polovnih automobila previsoke, interesovanje za kupovinu ne opada. Naprotiv, u razgovoru za Euronews Srbija Petar Veličković sa portala Polovni automobili kaže da se beleži rast prodaje, otkrivši nam i druge trendove koji prate ovo tržište.
"Automobili su skupi, i novi i polovni, i to nije samo kod nas, to je globalni trend“, kaže Petar Veličković, ističući da aktuelna geopolitička i ekonomska situacija imaju direktan uticaj na tržište vozila.
Iako je čak 70 odsto od oko 7.000 ispitanika u anketi portala Polovni automobili ocenilo da su cene previsoke, tržište polovnjaka u Srbiji beleži rast prodaje.
"Imamo porast cena od oko 7 odsto ove godine, ali istovremeno raste i prodaja polovnih automobila iz uvoza. To pokazuje da su automobili za naše građane pre svega potreba, a ne luksuz", objašnjava Veličković.
Srbija je zemlja polovnih automobila - godišnje se registruje oko 30.000 novih vozila, dok se istovremeno uveze i prvi put registruje 120.000 do 130.000 polovnjaka.
"To jasno oslikava kupovnu moć našeg stanovništva. Ljudi jednostavno traže najbolje za svoj novac", kaže Veličković.
Šta je kupcima najvažnije kod polovnjaka?
Kao najvažniji kriterijum prilikom kupovine, sve više građana ističe sigurnost i transparentnost.
Čak 40 odsto ispitanika ne bi ni razmotrilo kupovinu polovnog vozila bez uvida u servisnu istoriju.
"Ljudi žele da znaju šta ih čeka nakon kupovine. Da li će ulaganja biti 200 evra ili 800? Zato je važno proveriti istoriju vozila, uključujući kilometražu. Danas je to moguće uz broj šasije i proveru preko specijalizovanih platformi", savetuje sagovornik Euronews Srbija.
Veličković ističe i da većinu kupaca više zanima realno stanje automobila nego to da li je kupljen u Srbiji ili uvezen iz EU.
AP/Gene J. Puskar
"Čak 61 odsto ispitanika reklo je da im nije bitno odakle je auto, već kakvo je vozilo zaista. Samo 14 odsto insistira da kupi automobil koji je već registrovan u Srbiji“, dodaje.
Srpski kupci već decenijama ostaju verni istim modelima - Golf, Passat, Polo, Opel Astra i Corsa, Audi A4 jer, kako kaže Veličković, veruju u njihovu pouzdanost i povoljne troškove održavanja.
Da li će doći do pada cena?
I dok se kod novih automobila sve više kupuju benzinci, na tržištu polovnjaka i dalje dominiraju dizelaši.
"To je rezultat ukorenjenih uverenja da dizel manje troši i duže traje, iako su se cene goriva značajno promenile“, primećuje on.
Kada je reč o alternativnim pogonima, potražnja za polovnim električnim vozilima u Srbiji je minimalna, manje od jedan odsto ukupne prodaje.
"Mislim da tu postoji strah – šta ako crkne baterija, koliko će to da košta, gde puniti auto… Ljudi su i dalje nepoverljivi. S druge strane, hibridi beleže porast kod novih automobila - prošle godine su činili više od 20 odsto tržišta novih vozila", objašnjava Veličković.
S obzirom na to da Srbija većinu polovnih vozila uvozi iz EU, kretanja na evropskom tržištu direktno utiču na domaće. Evropska regulativa, poskupljenja i standardi bezbednosti podižu cene novih vozila, što se reflektuje i na polovna.
"Zato ne treba očekivati pad cena polovnjaka u skorije vreme. Kupci moraju da se prilagode budžetu, informišu i naprave najbolji mogući izbor u datom trenutku. Ponuda jeste velika – na našem sajtu ima oko 70.000 aktivnih oglasa – i svako može da nađe nešto za sebe“, zaključuje Petar Veličković.
Ceo razgovor pogledajte u videu na početku teksta.
Komentari (0)