Direktor Mercedesa upozorava: Evropska automobilska industrija je na ivici kolapsa
Komentari
17/08/2025
-14:25
Direktor Mercedes-Benza poslao je zabrinjavajuću poruku o budućnosti evropske automobilske industrije, koja se suočava sa konkurencijom iz Kine, carinama iz Trampovog trgovinskog rata, slabom potražnjom za luksuznim vozilima i regulatornim zahtevima koji primoravaju proizvođače automobila da prestanu sa proizvodnjom benzinskih i dizel vozila do 2035. godine.
Ola Kalenijus, izvršni direktor, izjavio je da su perspektive za automobilsku industriju sumorne.
"Naša industrija istovremeno doživljava jake kiše, grad, oluje i sneg", rekao je 56-godišnji Kallenius za nemački list "Handelsblatt".
"Proizvodnja automobila je težak posao, više nego ikad"
Govoreći o insistiranju Evropske komisije da svi proizvođači automobila moraju proizvoditi samo vozila sa nultom emisijom u roku od decenije, Kalenijus je rekao: "Moramo sagledati realnost, inače idemo punom brzinom u zid".
Upozorio je da bi evropsko tržište automobila moglo da se uruši ako Brisel nastavi sa zacrtanim vremenskim okvirom za zabranu benzina i dizela.
Njegovi stavovi imaju posebnu težinu, jer je takođe predsednik Evropskog udruženja proizvođača automobila, prenosi "AutoNews".
Postoje sve veći zahtevi evropske industrije prema Briselu da preispita predloženu zabranu.
Šveđanin Kalenijus, koji je 2019. godine preuzeo mesto izvršnog direktora od svog harizmatičnog prethodnika Ditera Zečea, koji je nedavno priznao da je kompanija koristila uređaje za prevaru kako bi obmanula regulatorne organe o emisijama ugljen-dioksida Mercedes automobila, bio je u prošlosti predvodnik investicija kompanije u vozila sa niskom i nultom emisijom.
Međutim, u intervjuu za Handelsblatt, izjavio je: "Naravno da moramo da se dekarbonizujemo, ali ne smemo izgubiti iz vida našu ekonomiju".
profimedia
Rekao je da zakonodavci moraju da koriste poreske podsticaje i smanje cene električne energije na stanicama za punjenje kako bi podstakli prelazak na električne automobile.
Naglasio je da su Mercedes i evropska automobilska industrija pod napadom sa mnogih strana. "Okruženje u kojem poslujemo je izuzetno složeno trenutno", rekao je, navodeći između ostalog uticaj američkih carina, koje nameću dodatnu naknadu od 15 odsto na izvoz Evropske unije preko Atlantika.
Primetio je da je sve intenzivnija konkurencija iz kineskog izvoza prema Evropi darvinistička.
Govoreći o tržištu luksuznih automobila na kojem Mercedes posluje, rekao je: "Poverenje potrošača u visokim segmentima tržišta koji su važni za nas je vrlo suzdržano već nekoliko godina, da se blago izrazim".
Njegovi komentari o tržištu električnih automobila naišli su na kritike vodećeg glasa evropskog lobija za vozila sa nultom emisijom. "Ovo nije trenutak za Evropu da odustane od svog cilja za 2035. godinu, već da odlučno predvodi prelazak na električna vozila", izjavio je Kris Heron, generalni sekretar E-Mobility Europe.
"Bilo kakvo odlaganje ili slabljenje će dovesti do toga da Kina i druge zemlje odu još dalje", naglasio je na kraju.
Komentari (0)