Trećina kompanija u EU plaća za oglašavanje na internetu, najviše na Malti i u Finskoj
Komentari
15/08/2025
-13:39
Trećina kompanija u Evropskoj uniji, odnosno 32,6 odsto, koristi plaćeno oglašavanje na internetu, objavio je Evrostat.
Među 20 zemalja Evropske unije za koje postoje podaci, internet oglašavanje je prošle godine koristilo čak 60,4 odsto preduzeća na Malti, kao i skoro polovina firmi u Finskoj 49,8 odsto i na Kipru 49,4 odsto.
Nasuprot tome, manje od četvrtine kompanija u Rumuniji 22,8 odsto, Poljskoj 23,2 odsto i Portugaliji 23,6 odsto je aktivna u ovom segmentu.
Najpopularnija metoda ciljanja oglasa preko interneta je kontekstualno oglašavanje, koje koristi informacije o pregledima sadržaja ili ključne reči iz pretraga korisnika, a primenjuje ga 76,8 odsto preduzeća koja plaćaju internet oglase.
Geo-targetiranje, strategiju koja prilagođava sadržaj na osnovu geografske lokacije korisnika, koristi 44,3 odsto preduzeća, a ono funkcioniše na principu analize IP adrese ili drugih mrežnih podataka i posebno je korisna za lokalne firme.
Bihejvioralno ciljano oglašavanje, zasnovano na praćenju onlajn aktivnosti korisnika, koristi 41,6 odsto kompanija, dodaje se u izveštaju.
Druge metode oglašašavanje osim pomenutih koristi 45,3 odsto anketiranih firmi, navodi se na veb stranici Evrostata.
Komentari (0)