Biznis vesti

Lučić: "Telekom Srbija" uvećao prihode i profit uprkos krizi

Komentari

Autor: Blic

29/05/2021

-

12:19

Lučić: "Telekom Srbija" uvećao prihode i profit uprkos krizi
Lučić: "Telekom Srbija" uvećao prihode i profit uprkos krizi - Copyright E-Stock/Dušan Milenković

veličina teksta

Aa Aa

Generalni direktor "Telekoma Srbije" Vladimir Lučić izjavio je da je, i pored izuzetno teške godine zbog pandemije virusa korona, ukupan prihod ove kompanije lane bio 138,1 milijardu dinara, što je za 4,4 odsto više u odnosu na 2019. godinu. Lučić je, u intervjuu za današnji Blic rekao da je glavni pokretač finansijskih rezultata ove kompanije u 2020. godini bio internet, gde je prihod uvećan za 13 odsto, i multimedija gde je uvećanje bilo čak 22 posto. Prema njegovim rečima, trend rasta prihoda i profitabilnost biće nastavljeni i u 2021. godini.

Prvi čovek "Telekoma" je istakao da su akvizicije bile odličan potez, jer je komanija konsolidovala tržište, preuzela kompanije koje su već generisale profit i ostvarila značajne sinergijske efekte.  On je istakao kao najbitnije, to što je "Telekom" uspeo da ostvari dominantnu poziciju u Srbiji, BiH i Crnoj Gori , tako da je rast prihoda zagarantovan i sa vrlo malim rizikom za narušavanje korisničke baze od strane konkurencije.

"U 2020. godini smo nastavili trend započetog i napravili izuzetan rast korisnika u internetu i multimediji. Broj korisnika je porastao za 8% i 12%, respektivno, i to kod svih članica Grupe", rekao je Lučić.

Naveo je da je kreditna zaduženost "Telekoma" u drugoj polovini 2020. godine smanjena, jer je deo transformisan uspešnim izdavanjem korporativnih obveznica. Dodao je da je više od 80 posto kredita od velikih evropskih banaka dato , po povoljnim kamatama i uslovima i naveo da postojeći trendovi pokazuju da će profit u 2021. godini biti veći od10 milijardi dinara, a EBITDA daleko iznad 50 milijardi, i ocenio da to pokazuje da je "Telekom" izabrao odličan razvojni put.

Vrednost raste na četiri milijarde evra

Lučić je rekao da „Telekom“ ima ukupno više od 2,6 miliona internet i TV korisnika, a cilj je da dostigne da samo TV korisnika bude više od dva miliona. 

"Ne sumnjam da ćemo ostvariti taj cilj, jer smo izgradili optičku mrežu sa skoro 700.000 potencijalnih priključaka od kojih je trenutno 140.000 iskorišćenih. To znači da mi imamo veliki prostor daljeg rasta kroz optičku mrežu", poručio je prvi čovek "Telekoma".

On je dodao da, zahvaljujući razvoju, može da tvrdi da će vrednost „Telekom Srbija“ već u 2022. godini dostići četiri milijarde evra.

Lučić je potvrdio da je on autor ideje da „Telekom“ svoju optiku treba da ponudi u veleprodaju, svojoj konkurenciji, što je rezultiralo saradnjom sa „Telenorom“, i ocenio da je neprijatno iznenađen medijskom ekspanzijom tog ugovora.

"Ugovor je napravljen po najboljoj evropskoj praksi. Logično je da svoju infrastrukturu izdamo drugom operateru i zarađujemo, jer smo došli do 50 odsto tržišnog uticaja izgradnjom optičke mreže sa 700.000 priključaka – rekao je Lučić.

Na optužbe da je napravljen kartel, odgovorio je da se ne može biti vođa kartela ako se iznajmi infrastruktura direktnom konkurentu.

"Kablovski operateri su bili kartel, jer se međusobno nisu napadali, a SBB kao najveći među njima, imao je ekskluzivno kanale kao što je Foks i odlučivali kome će da ih daju", izjavio je direktor "Telekoma".

Čast je raditi sa Euronews

Vladimir Lučić je ocenio i da je medijskim navodima da iza „projekta Euronews“ stoji vlast – taj poslovni potez "Telekoma" ispolitizovan.

"Velika korporacija kao što je Euronews, prisutna u više od 160 zemalja, izabrala je nas za partnere. To je velika čast, jer je reč o evropskom brendu i najjačem informativnom kanalu u Evropi koji delom finansira i EU. Što se tiče uticaja vlasti na uređivačku politiku preko nas, to je nemoguće, jer glavnog urednika bira centrala Euronewsa i on je i na njihovom platnom spisku", rekao je Lučić.

On je poručio da se kompanija uopšte ne meša u uređivačku politiku i istakao da misli da bi svi trebalo da budu zadovoljni što je takav brend došao u Srbiju.

Dodao je i da je "Telekom Srbija" akcionarsko društvo koje je izdavanjem akcija steklo svoju sopstvenu imovinu kojom posluje. Naglasio je da ova kompanija svoje poslovanje ne finansira sredstvima iz državnog budžeta, tako da podatak da su akcije "Telekoma" u državnom vlasništvu nije od značaja za primenu ograničenja važećih za oblast delovanja elektronskih medija.

Komentari (0)

Biznis