Biznis vesti

Momirović i Vučević obišli radove na izgradnji podvožnjaka u Novom Sadu: Cilj da 1. marta vozovi krenu brzom prugom

Komentari

Autor: Euronews Srbija

18/12/2021

-

14:29

Momirović i Vučević obišli radove na izgradnji podvožnjaka u Novom Sadu: Cilj da 1. marta vozovi krenu brzom prugom
Momirović i Vučević obišli radove na izgradnji podvožnjaka u Novom Sadu: Cilj da 1. marta vozovi krenu brzom prugom - Copyright MGSI, Đorđe Krstić

veličina teksta

Aa Aa

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, zajedno sa gradonačelnikom Novog Sada Milošem Vučevićem obišao je radove na izgradnji podvožnjaka u Kisačkoj ulici, u Novom Sadu, u okviru pruge za velike brzine Beograd – Novi Sad – Subotica.

On je tom prilikom istakao da najbolji inženjeri, puno radnika, dve kineske i jedna ruska kompanija, kao i veliki broj domaćih kompanija uključeno je u projekat, jer je "cilj da 1. marta pustimo saobraćaj na brzoj pruzi od Beograda do Novog Sada".

Momirović je, kako je saopštlo MInistarstvo, naveo je da ovako zahtevni građavinski poduhvati kakav je izgradnja brze pruge od Beograda do Novog Sada zahtevaju zatvaranje ulica u jednom vremenskom periodu. Naglasio je da je ovo projekat koji traje nekoliko godina, da za sada nema kašnjenja, ali i da svi daju sve od sebe kako bi se maksimalno ubrzali radove.

"Ova pruga će za nekoliko godina spojiti Novi Sad i Suboticu, sa Budimpeštom i Mađarskom, a reč je najverovatnije o najkompleksnijem investicionom poduhvatu. Realnost je da u našoj zemlji vozovi idu dosta sporo, a mi očekujemo da za nekoliko meseci od Beograda do Novog Sada putujemo 30 minuta i da vozovi na ovoj deonici saobraćaju brzinom od 200 kilometara na sat. Kada pustimo ovu brzu prugu, ona će baciti potpuno drugačije svetlo na saobraćajnu komunikaciju između Beograda i Novog Sada. Vi ćete moći da u Beogradu sednete u voz i da za pola sata dođete do centra Novog Sada, u vozovima kakvi postoje samo u Švajcarskoj, Nemačkoj, Španiji i u još nekoliko zemalja u svetu", izjavio je ministar Momirović.

MGSI, Đorđe Krstić

 

On je dodao da se radovi ne zaustavljaju i da se nastavlja sa izgradnjom potpuno nove infrastrukture u Srbiji. Gradi se,kako je rekao, ofanzivno i na Fruškogorskom koridoru, za nekoliko meseci kreće se i sa projektom od Bačkog brega ka Nakovu, odnosno od Sombora do Kikinde, čime će biti spojena ta dva grada, ali i Bečej, Kula, Crvenka. Dodao je da je obim investicija u infrastrukturu koji se trenutno sprovodi rekordan i da se on ne može meriti ni sa jednim investicionim talasom u prošlosti.

Radovi na izgradnji podvožnjaka u Kisačkoj ulici se realizuju u okviru izgradnje treće deonice brze pruge, na relaciji Novi Sad – Subotica. Imajući u vidu da dosadašnji most u Kisačkoj ulici nije zadovoljavao standarde za saobraćaj vozova za velike brzine do 200 kilometara na sat, projektom je predviđeno rušenje postojećeg i izgradnja novog mosta na ovoj lokaciji.

"Gradilište u Kisačkoj ulici je trenutno jedno od najvećih gradilišta u Novom Sadu. Ovo danas što vidimo nastavak je jedne od najvažnijih saobraćajnica ne samo za železnički, već i za sveukupni saobraćaj u Republici Srbiji", izjavio je gradonačelnik Novog Sada, Miloš Vučević.

Novi podvožnjak u Kisačkoj ulici nalazi se na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad i udaljen je oko jedan kilometar od železničke stanice Novi Sad, u pravcu Beograda. Samim tim dinamika završetka radova na ovom objektu usklađena je sa završetkom radova i puštanjem u saobraćaj novoizgrađene pruge za velike brzine Beograd – Novi Sad. Novi trokolosečni podvožnjak u blizini železničke stanice u Novom Sadu biće ukupne dužine oko 41 metar, visine oko četiri i po metra i šipovima dubine oko 20 metara. Radove izvodi konzorcijum kineskih kompanija „China Railway International“ i „China Communications Construction Company“, koji radi na izgradnji pruge za velike brzine između Novog Sada i Subotice.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis