Biznis vesti

Lučić: Telekom Srbija će biti najbolji srpski brend na svetskom nivou

Komentari

Autor: Tanjug, Blic

11/04/2022

-

09:15

Lučić: Telekom Srbija će biti najbolji srpski brend na svetskom nivou
Vladimir Lučić - Copyright Tanjug/Strahinja Aćimović

veličina teksta

Aa Aa

Generalni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučić izjavio je danas da se snaga te kompanije ogleda u u rezultatima ostvarenim u prošloj godini i potvrdio da su prihodi uvećani za 17 odsto, sa 92 na 108 milijardi dinara.

Lučić je ukazao da je tokom prošle godine broj korisnika u Telekomovoj multimediji uvećan za 150.000, kao i da su svi kablovski operateri pod brendom Supernova spojeni sa Telekomom Srbija. To se, kako je rekao, desilo u junu, pa će pravi efekti biti još vidljiviji u 2022. 

"Očekujemo da će Telekom u 2022. godini preći magičnu cifru od milijardu dinara prihoda, a na nivou grupe čak i 1,5 milijardi. Sve to je potvrda da smo napravili dobru razvojnu strategiju", rekao je Lučić u intervjuu za dnevni list Blic.

On je naglasio da su akvizicije kablovskih operatera koje su osporavane u delu domaće javnosti, doprinele ovako dobrim rezultatima i podsetio da je pre četiri godine definisana razvojna strategija čiji je bitan segment bila akvizicija kablovskih operatera. To je, ukazuje, doprinelo povećanju prihoda od multimedije i interneta. 

"Pored toga, na dobre rezultate uticale su naše investicije u mobilnu i u optičku mrežu, kao i u sadržaje. Prošle godine radili smo i na konsolidaciji Telekom grupe i optimizaciji i smanjenju troškova. U tom pogledu saradnja sa Vodafonom nam je mnogo doprinela, posebno u transparentnom vođenju nabavki. Troškovi su nam manji, između ostalog, jer po cenama ovog najvećeg opertora na svetu nabavljamo telekomunikacionu, IT opremu i telefone", rekao je Lučić.

Prošla godina je, dodao je, bila rekordna investiciona godina u kojoj je Telekom samo u Srbiji postavio više od 1.200 4G baznih stanica i proširio broj domaćinstava pored kojih je prošao optički kabl za 73 odsto, radeći uporedo na konsolidaciji grupe i na optimizaciji i smanjenju troškova.

"Imali smo izazovne tendere za italijansku i englesku ligu, na konsolidovanom nivou povećali smo dug za samo dva odsto. Sa druge strane smo značajnije povećali profitabilnost i ebitda (prihod pre interesa, taksi, depresijacije i amortizacije, prim.aut.) tako da je on u Telekomu sada 45.3 milijarde, odnosno 32% veća nego 2020. godine, a na nivou grupe iznosi 55 milijardi i veća je za 14%. Ovi podaci jasno pokazuju da nam se odnos duga u poređenju sa ebitda značajno popravio u odnosu na 2020. godinu", rekao je generlani direktor Telekoma. 

Lučić je i naglasio da je Telekom finansijski stablina kompanija i da o tome svedoči poverenje stranih banaka i evropskih finansijskih institucija.

"Prošle godine smo sa EIB potpisali ugovor o zajedničkom ulaganju u 5G mrežu. EIB nas je podržao bez ikakvih garancija. Ove godine u veoma turbulentnim vremenima na svetskom nivou, potpisali smo novi sindikovani kredit sa evropskim bankama koje su lideri u regionu i koji je takođe odobren bez ikakve garancije, na šest godina. Na taj način smo na jedan odličan način refinansirali postojeće kredite. Na kraju moram sa zadovoljstvom da vas informišem da ćemo biti prva kompanija iz Srbije koja će dobiti međunarodni kreditni rejting od renomiranih agencija kao i da ćemo biti prva srpska kompanija koja će izdati evroobeznice na EU berzi. Svako ko se razume u finasijski segment velikih korporativnih firmi zna da sve što sam nabrojao predstavlja znak izuzetne stabilnosti kompanije i odličnog biznis plana", rekao je Lučić.

Upitan o kojoj berzi je reč, Lučić je rekao:

"Izaći ćemo najverovatnije na frankfurtsku ili luksemburšku berzu. Ubeđen sam da ćemo i na evropskoj berzi dokazati našu jačinu i da će uslove koje će Telekom dobiti od stranih investitora sve iznenaditi. Ovim dodatno potvrđujemo da smo kao kompanija dostigli nivo korporativnog upravljanja I transparetnosti, uporediv sa velikim telekomuniakcionim kompanijama. Mi smo sa izdavanjem korporativnih obveznica krenuli još 2020 na srpskom tržištu. Sve velike telekomunikacione kompanije imaju diverzifikovane dugove delom kroz bankarske kredite, a delom kroz korporativne obveznice. 

"Premijer liga kao investicija veoma isplativa"

Generlani direktor Telekoma je posebno istakao da je interesantan projekat otkupa prava za prenos utakmica engleske Premijer lige.

"Mi smo Premijer ligu, špansku, italijansku i ligu šampiona dobijali na tenderima i u više krugova, po strogo tržišnim uslovima, uz žestoku konkurenciju, tako da o nekoj vrsti preplaćenosti, koja nam se zamera, nema ni govora. Oni koji nas napadaju znaju da smo mi, kao i oni nekada u ugovornoj obavezi da ne komentarišemo cenu i odredbe ugovora, iako bismo možda veoma voleli. Međutim, dok su nam ugovori na snazi, privilegovanost informacija je pravni standard koji se zahteva jednako za sve koji posluju sa ovim ligama svuda u svetu", rekao je Lučić.

Konkretno, doda je, Premijer liga kao investicija za Telekom je odlična, vrlo važna i isplativa jer će doneti značajno povećanje prihoda zbog uvećanja broja korisnika Telekoma Srbije grupe kroz prodaje prava kablovcima u zemljama regiona i prodajom "arena cloud" aplikacije kao i od marketinga", objasnio je Lučić.

Naglasio je da je Premijer liga kao investicija veoma isplativa i da će doneti povećanje prihoda.

S obzirom na to da je vlasnik konkurentne Junajted grupe Dragan Šolak kupio engleski fudbalski klub Sauthempton, Lučić je potvrdio da će i utakmice tog premijerligaša biti prenošene.

"Naravno da će i utakmice Sauthemptona biti prikazivane kao i sve ostale u okviru našeg plana da prenosimo ukupno 380 utakmica Premijer lige", rekao je Lučić.

Kompanija "Telekom" ove godine obeležava 25 godina postojanja, a na pitanje gde se ona danas nalazi Lučić kaže da je glavni deo transformacije završen što znači da će kompanija u narednih 10 godina imati stabilne prihode i profit od interneta i multimedije.

"Kada je reč o dodatnim prihodima kretaćemo se u dva pravca - razvoj digitalnih servisa i sadržaja", dodao je. 

Upitan da li je na osnovu tako baziranih parametara prognozirao da će vrednost kompanije biti četiri milijarde evra do kraja 2023. godine, Lučić je odgovorio potvrdno i dodao:

"Mislim da će kompanija do kraja 2023. godine vredeti i više od četiri milijarde evra. Tome će doprineti i Fond za finansiranje digitalnih startapa. Već sad ima vrlo interesantnih projekata i ideja počevši od medicine, pa do primene robota u poljoprivredi". 

"Za uspeh zaslužni svi radnici Telekoma"

Upitan da li kao autor poslovne strategije Telekoma Srbija očekuje priznanje za svoj rad, Lučić je rekao da su za uspeh firme pre svega "zaslužni svi radnici Telekoma".

"Ja mogu da se pohvalim da je, u ovih 25 godina postojanja naše kompanije, preko 80 posto svih korisnika mobilne, interneta i televizije došlo kao deo moje strategije u periodima kada sam bio direktor direkcija za mobilnu telefoniju, za komercijalno poslovanje i u poslednje četiri godine koordinator i generalni direktor. Mogu takođe da se pohvalim da sam od samog početka učestvovao u ekspanziji Telekom Srbije na BiH, Crnu Goru, Severnu Makedoniju i dijasporu", rekao je Lučić.

On je ocenio da uz tako bogato iskustvo može da kaže da je najnovija strategija Telekoma Srbije, koja je počela pre tri godine i koja se sad realizuje, "nešto najbolje što neki telekomunikacioni operator može da uradi".

"Ta strategija će nas lansirati daleko i bićemo prepoznatljivi kao najbolji domaći brend na svetskom nivou", zaključio je generalni direktor Telekoma Vladimir Lučić.

Novi sadržaji u produkciji Telekoma

Prema njegovim rečima, telekom operateri moraju da transformišu poslove.

"Broj infrastrukturnih operatera će se smanjivati, što je trend, ali mi ćemo ga zadržati i prihodovati od tog segmenta. Međutim, moramo imati i nove segmente, a to su sadržaj i digitalni servisi. Ko uđe u njih dobiće šansu da od malog operatera postane veliki, to će biti slučaj sa Telekomom. Mi ćemo biti ozbiljan igrač u svetskim merilima po sadržaju i digitalnim servisima, na ponos naših akcionara, države i regiona", rekao je on.  

Upitan o novim sadržajima u produkciji Telekoma, Lučić je rekao da kompanija na svetsko tržište ide i sa serijskim programom i da ga prodaje na četiri kontinenta.

"Naše serije imaju univerzalnu temu, a kvalitet produkcije je izuzetno dobar. Krajem aprila emitujemo nastavak Državnog službenika, a tema će biti korona. Na jesen ide nastavak Ubice moga oca i serija Zlatni dečko, koja će biti evropski hit. Jesen je vreme kada će se emitovati i serija Toma", najavio je Lučić

Euronews Srbija je u vlasništvu Arena channels grupe koja je deo Telekoma Srbija.

Komentari (0)

Biznis