Biznis vesti

Reklame na Netfliks stižu ranije nego što je najavljivano

Komentari

Autor: CNN / New York Times

11/05/2022

-

14:27

Reklame na Netfliks stižu ranije nego što je najavljivano
Reklame na Netfliks stižu ranije nego što je najavljivano - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Kompanija Netfliks saopštila je zaposlenima da bi novi korisnički paket usluga niže cene, koji podrazumeva prikazivanje reklama, mogao da se nađe u ponudi do kraja ove godine, saznaje Njujork Tajms.

Striming servis koji se nedavno suočio sa velikim gubicima, nakon što je zabeležio najveći pad broja pretplatnika u poslednjoj deceniji, već je najavio promene u poslovanju i nagovestio da bi uskoro mogo da uvede reklame, koje su do sada izbegavali.

Izvršni direktor Rid Hejstings izjavio je u aprilu da je Netfliks sada otvoren za ideju da sarađuje sa oglašivačima.

"Oni koji prate Netfliks znaju da sam bio protiv složenosti advertajzinga i veliki ljubitelj jednostavnosti pretplatničkog sistema. Ali koliko god ja to voleo, veći sam ljubitelj toga da korisnici imaju izbor. Omogućiti korisnicima koji bi želeli da dobiju nižu cenu, a tolerantni su na reklame, da dobiju ono što žele ima smisla", rekao je tada on i najavio da bi ta promena mogla da se dogodi u narednih "godinu ili dve".

Međutim, sudeći prema pisanju Njujork Tajmsa koje prenosi većina svetskih medija, platforma je rešila da ubrza proces, a ta odluka je, po berzanskim izveštajima, uplašila investitore.

Od jeseni i ograničenje deljenja lozinke?

Naime, vrednost akcija Netfliksa pala je za jedan procenat nakon objavljivanja informacije o reklamama. Netfliks razmatra još jednu strategiju za povećanje prihoda, a to je smanjenje mogućnosti deljenja lozinke među pretplatnicima. 

Prema dopisu koji je kompanija uputila zaposlenima, a u koji je uvid imao Njujork Tajms, Netfliks bi u isto vreme, već na jesen ove godine, mogao da uvede obe promene.

Podsećamo, striming servis Netfliks zabeležio je veliki pad broja pretplatnika u prvom kvartalu 2022. godine od čak 200.000 na svetskom nivou, a zatim i pad vrednosti akcija od čak 25 procenata.

Predstavnici te platforme saopštili su da sada imaju 221,6 miliona pretplatnika, a očekuju da će u narednom tromesečju izgubiti još dva miliona. Istovremeno, ranije projekcije predviđale su rast od 2,5 miliona pretplatnika u drugom kvartalu 2022.

U prvih nekoliko sati nakon objavljivanja izveštaja, akcije Netfliksa pale su za čak četvrtinu vrednosti.

Četvrti kvartal prošle godine Netfliksu je doneo profit od 1,5 milijardi, što je pad za 200 miliona dolara u odnosu na poslednje tromesečje 2020. godine, dok je prihod porastao za 9,8 procenata na 7,8 milijardi.

Ovakav pad pretplatnika Netfliks nije zabeležio u protekloj deceniji, a kompanija nije uspela da dostigne ni minimum očekivanih rezultata.

Od tada je otpustila veliki broj zaposlenih, odustala od brojnih projekata i ubrzano počela da radi na razvoju strategija za budućnost.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis