Biznis vesti

Mladenović: Radovi brže od planiranog, gradnja depoa počinje 2023.

Komentari

Autor: Tanjug

06/11/2022

-

16:00

Mladenović: Radovi brže od planiranog, gradnja depoa počinje 2023.
Andreja Mladenović - Copyright Tanjug/Sava Radovanović

veličina teksta

Aa Aa

Radovi na nasipanju i pripremi terena na Makiškom polju, gde će biti izgrađen depo budućeg metroa, odvijaju se brže nego što je predviđeno, kažu u JKP "Beogradski metro i voz" i dodaju da je procena da će izgradnja depoa početi sledeće godine.

Na tom prostoru radovi su počeli pre skoro godinu dana, izvode se na površini od 72 hektara, a do sada je iskopano 400.000 kubika zemlje, nasuto 300.000 kubika kamena i ugrađeno oko 30.000 kubika peska.

"Idemo ispred svih planova. Vrlo dobro napredujemo i što se tiče nasipanja i izgradnje kolektora i mislim da će to biti nešto što opredeljuje budući tok same izgradnje i depoa i cele prve linije", rekao je za Tanjug vršilac dužnosti direktora "Beogradski metro i voz" Andreja Mladenović.

Naveo je da završen idejni projekat sa studijom izvodljivosti i da je reviziona komisija u fazi završetka pripremanja izveštaja, te da se očekuje da će već početkom sledeće godine biti potpisan ugovor sa izvođačima radova.

Pod tim, dodao je, prevashodno misli na kinesku kompaniju "Pauer čajna" koja je u skladu sa međudržavnim sporazumom Srbije i Kine određena kao izvođač građevinskih radova, kao i na francusku kompaniju "Alstom" koja će raditi tehničke sisteme i isporučiti vozove.

Mladenović je rekao da će se iz depoa upravljati celim sistemom i da će to biti "mozak" kompletnog projekta beogradskog metroa, te dodao da će odatle krenuti prva linija koja će imati 21 stanicu i završiće se u Mirijevu.

"Planiramo da sledeće godine, završetkom idejnog projekta i studije izvodljivosti za prvu fazu prve linije, a odmah zatim i za drugu fazu prve linije potpišemo ugovor o početku izgradnje te linije", rekao je Mladenović i dodao da je u toku i rad na idejnom projektu za drugu liniju metroa, te da će se obe linije raditi istovremeno s tim što će radovi na prvoj početi nešto ranije.

Naveo je da je za prvu liniju predviđeno da se angažuju dve TBM mašine (tunnel boring maćine) - "krtice" koje će kopati tunele.

Mladenović je istakao da je metro jedan od najvećih projekata u našoj zemlji koji se ikada gradio i dodao da se procenjuje da će prva linija biti duga oko 21 kilometar i da će imati 21 stanicu, dok bi druga, koja bi trebalo da ide od Bežanijske kose do Mirijeva, trebalo da ima 25 stanica i bude duga oko 25 kilometara.

Naveo je da će se sa izvođačima radova pregovarati o ceni jer je sada u svetu veliki problem sa rastom cena, posebno u građevinarstvu, ali da se prema ranijim proračunima, u odnosu na broj predviđenih kilometara, procenjuje da će prva linija koštati više od 2,1 milijarde evra, a druga oko 2,5 milijardi evra.

"To su slobodne procene, pretpostavka je da će te cene biti možda i veće", rekao je Mladenović.

Pojasnio je da će metro činiti automatizovani vozovi, bez mašinovođe što je, dodao je, slučaj kod svih novih linija koje se grade u svetu.

To podrazumeva dosta komplikovan način organizovanja celog sistema i upravljanja njime, naveo je i dodao da su već preduzeti određeni koraci da se sa renomiranom francuskom kompanijom koja je potpuno u državnom vlasništvu i koja upravlja francuskim metroom uđe u aranžman rane operatorske pomoći.

"Biće nam potrebno da u narednom periodu steknemo potrebna znanja ne samo u izgradnji metroa već i u postavljanju sistema, testiranju vozova, upravljanju celim tim sistemom zbog čega je važno da imate one koji to znaju i rade svuda u svetu", rekao je Mladenović.

Dodao je da se nada da će građani 2029. godine imati priliku da se voze na prvoj liniji, a da će nedugo potom biti i druga linija.

Kada je reč o trećoj liniji, naveo je da se razmišlja o idejnim rešenjima za tu liniju koja bi trebalo da ide sa Bežanijske kose, preko Novog Beograda i centra grada do Banjice.

Istakao je da će metro mnogo koštati, ali da je to projekat koji će sigurno doprineti kvalitetnijem životu građana ne samo po pitanju brzine prelaska sa jedne na drugu lokaciju u gradu već i po pitanju zaštite životne sredine i manjeg zagađenja.

"Ovo je poluvekovni san koji svi sanjamo i mislim da smo ga dosanjali", rekao je Mladenović i dodao da se to može videti i po tome koliko je za godinu dana urađeno na Makiškom polju, gde će biti depo metroa.

Komentari (0)

Biznis