Izbori 2022

Analiza REM-a: Veće prisustvo vanparlamentarnih stranaka u medijima

Komentari

Autor: Tanjug

18/02/2022

-

17:27

Analiza REM-a: Veće prisustvo vanparlamentarnih stranaka u medijima
Regulatorno telo za elektronske medije - Copyright Regulatorno telo za elektronske medije

veličina teksta

Aa Aa

Analiza Regulatornog tela za elektronske medije (REM) od 16. do 31. januara, pokazuje veće prisustvo vanprlamentarnih stranaka na programima svih televizija, osim na TV Hepi, rečeno je danas na konferenciji za novinare Privremenog nadzornog tela.

Srđan Miljković iz REM-a rekao je da je to telo pratilo javne servise, komercijalne televizije i televizije N1 i Novu S, navodeći da je u drugoj polovini januara primećeno veće prisustvo vanparlamentarne opozicije, konkretno na RTS-u za oko 17 odsto.

Prema njegovim rečima, RTS je u 81,35 odsto slučajeva izveštavao u neutralnom tonu, a takav trend je zabeležen i na RTV-u.

Miljković kaže da je primećeno veće prisustvo vanparlamentarne opozicije i na TV Pink, ali uglavnom u negativnom tonalitetu.

On je naveo da je TV Prva veću paznju posvetila vanparlamentarnim stranka u iznosu od 22,35 odsto i da preovlađuje neutralni tonalitet.

Prema njegovim rečima, N1 i Nova S imaju ujednačen pristup pluralizmu, ali da dominira kritika vlasti, pa je, kaže, samim tim i tonalitet izveštavanja negativan.

Milun Todorović iz Privremenog nadzornog tela rekao je da je Savet REM-a 7. februara usvojio konačan tekst Pravilnika o načinu izvršavanja obaveza javnih medijskih servisa tokom kampanje, stupio je na snagu 12. februara, a primenjuje se od raspisivanja izbora 15. februara.

Vlada Srbije

 

Rade Veljanovski iz Privremenog nadzornog tela kaže da se u Pravilniku nalaze norme koje uređuju kada javni servisi mogu emitovati izborni program, bliže je uređen način informisanja o kandidatima u izbornoj kampanji, kao i način informisanja o toku i rezultatima izbornog procesa.

On je naveo da se Privremeno nadzorno telo od momenta kada su raspisani izbori drugačije odnosi prema medijima, podsetivši da su obaveze pružalaca medijskih usluga u kampanji precizno određene i konkretnije.

Veljanovski je kazao da će se od sada mediji pratiti i o njihovom radu će se izveštavati na nedeljnom nivou.

Privremeno nadzorno telo će od 15.februara, kada su raspisani izbori, na nedeljnom nivou obaveštavati javnost o zastupljenosti političkih stranaka u medijima, budući da je počela predizborna kampanja.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Talk of the town