Izbori 2022

Fokus na problemima zagađenja i saobraćaja: Predstavnici NADA i SPS-a u emisiji Euronews Veče o problemima u Beogradu

Komentari

Autor: Euronews Srbija

30/03/2022

-

22:08

Euronews TV

veličina teksta

Aa Aa

Ekološki problemi u Beogradu su važno pitanje koje treba rešiti, poručili su gosti emisije Euronews Veče Predrag Marsenić iz Koalicije NADA i Nikola Nikodijević iz Socijalističke partije Srbije. Dok Nikodijević smatra da su individualna ložišta veliki problem za kvalitet vazduha, Marsenić navodi da najveđe zagađenje dolazi od termoelektrane i sa deponije Vinča. Oni su govorili i o problemu saobraćaja, metrou ali i o ciljevima u naredne četiri godine ukoliko budu na vlasti u glavnom gradu.

Predrag Marsenić je rekao da u Beogradupostoje određeni problemi koji mogu da se reše, a istakao je da je problem zagađenja "broj jedan". 

"Onda problemi u saobraćaju koji muče naše građane, odnosno urbanistički haos koji je u Beogradu zavladao, i na kraju problemi koji se dešavaju u javnim preduzećima", rekao je  Marsenić iz koalicije NADA.

O problemima koji se tiču životne sredine govorio je i Nikola NIkodijević koji je naveo da je kandidat SPS-a za gradonačelnika Toma Fila rekao da mu je prioritet da "opere Beograd". 

"Govori se o tome da očistimo reke - Beograd je jedini u dunavskom slivu koji svoje otpadne vode izliva u reku, to je strašno saznanje za svakog Beograđanina. Niko ništa nije uradio 50-60-70 godina. Počeli smo izgradnju fabrike za preradu otpadnih voda u Velikom selu, i treba da poveže interceptor na tu fabriku. Idemo i na pet manjih fabrika koje ne mogu biti povezane na interceptor. To znači oprati beogradske reke, i zatvoriti sanitarnu deponiju u Vinči gde su se procedne vode izlivale u Dunav. Gotovo je sa tom deponijom, ona više ne postoji", naveo je Nikola Nikodijević.

On je dodao i da je zagađenost vazduha vidljiviji problem od kada su u gradu postavljene merne stanice koje ukazuju na nivo zagađenja.

"Takođe, individualna ložišta su veliki porblem za građane tokom zime. Kada pričamo o njima, prvo morate da gasifikujete grad ili ga priključite na sistem daljinskog grejanja, da tako ponudite ljudima alternativu", rekao je i dodao da je u mnogim javim ustanovama ukinuto korišćenje mazuta. 

Sa druge strane, koalicija NADA kao glavne zagađivače vidi TE Obrenovac i deponiju u Vinči.

"Nisu individualna ložišta najveći zagađivači, jer mi imamo leti problem sa zagađenjem vazduha, koje potiče od TE u Obrenovcu i od deponije u Vinči. TE u Obrenovcu nije završila filtere koji su predviđeni, a neću mnogo kritikovati priču oko Vinče, jer mislim da nam je potrebna. Od nje se dobija pet odsto struje koja je neophodna za Beograd i 8-10% toplotne energije. Jedino što je bilo obećano da će biti gotova do 2021. godine... Siniša Mali je 2016. godine obećao da će metro biti gotov 2022 - nije gotov. Obećali ste da ćete renovirati Studentski trg, Đeram, Kneza Miloša... lepo je što ste sve to obećali, ali niste ispunili", rekao je Predrag Marsenić ispred koalicije NADA.

O budžetu i započetim projektima

Marsenić je dodao da je dobro što je budžet bolji nego ikada ranije. "Imate 1,33 milijarde budžet i 330 miliona za kapitalne investicije, to je odlično, mi to potpuno podržavamo", kazao je Marsenić.

Nikola Nikodijević je sa druge strane naveo da će započeti projekti u Beogradu biti završeni.

Euronews Srbija

 

"Borču i Krnjaču ćemo kompletno završiti do 2023. godine, a kada su u pitanju vodovodi, neki delovi Beograda i dalje leti nemaju vodu - neko je zatrpao Makiš-Mladenovac vodovod 2000. godine, pa se zbog toga tek ovog leta priključuje Grocka, a sledećeg leta Mladenovac", kazao je Nikodijević.

Problem saobraćaja

Sagovornici emisije Euronews veče istakli su i problem saobraćaja u Beogradu i važnost izgradnje metroa.

"Mi smo usvojili strategiju saobraćaja u Beogradu, i u naredne četiri godine će se promeniti taj sistem. Metro je samo deo sistema saobraćaja u Beogradu - rađen je prema britanskoj studiji, koja je zaključila da je najveća frekventnost saobraćaja upravo u tom pravcu. Imali ste Most na Adi koji nije imao pristupne saobraćajnice, i bio bi neupotrebljiv bez obzira na to što smo uradili", rekao je Nikodijević.

On je naglasio i da se ništa ne može uraditi "ad hok" i da se pitanje saobraćaja ili zagađenja ne može rešiti za godinu dana.

"Sistemska rešenja traže struku, dobro projektovanje, vreme i finansije, i mi sve to imamo. Niko nije izgradio metro za godinu dana. Prva linija biće gotova do 2028. godine, druga do 2030, a krak treće linije treba da spoji Prokop na ceo sistem. Integrisati u metro šinski sistem, da povežemo prigradske opštine BG vozom", kazao je kandidat SPS-a na izborima u Beogradu.

Predrag Marsenić iz koalicije NADA ipak navodi da postoje zamerke kada je u pitanju metro u Beogradu.

"Sve studije su pokazale da je ona druga linija, zapravo bila prva. Nemamo ništa protiv ako stručnajci tako kažu, ali neki stručni ljudi su izašli iz te priče, uključujući i profesore Građevinskog fakulteta. Sam metro je teška i komplikovana priča - treba odvojiti 5-6 milijardi evra da bi se uradio. Imamo ideju koja će pomoći rasterećenju te trase pored Sajma. Još iz vremena starog SPS postojao je projekat starog mosta koji ide iz Doktora Ivana Ribara i penje se u pravcu Železnika. Taj most se kasnije spaja oko Bežanijske kose, i ide na Pupinov most. Taj projekat je bio dobar, ali je greška što nije urađen", rekao je Marsenić.

Euronews Srbija

 

On je istakao i još nekoliko stavki na kojima bi trebalo raditi kada je u pitanju poboljšanje kretanja u Beogradu.

"Tu je zatim pešačko-biciklistički most koji će ići sa Ade na Novi Beograd. Zatim drugi most koji su obećali,a nisu ga uradili - sa Ade Huje. Rekli ste da ćete uraditi most koji će zameniti stari tramvajski most, i ja se slažem da je tu potreban novi most. To je drugi most koji treba da se napravi, i još jedan pešačko-biciklistički sa Kalemegdana na Novi Beograd", rekao je Marsenić.

Kako je dodao, trebalo bi otvoriti žutu traku za vozila sa tri ili više putnika, kao i napraviti pešački prsten oko Slavije, kako bi se potpuno odvojili pešački od putničkog i javnog gradskog saobraćaja", kazao je Marsenić.

Na taj način bi se, kako kaže, rasteretio oko 15 odsto saobraćaj u Beogradu, i dobilo bi se više vremena da se radi metro.

Da li je Beogradu potrebna gondola?

Kada je reč o Gondoli o kojoj je bilo reči tokom mandata aktuelne vlasti, Nikodijević navodi da je predviđeno da ona bude turistička atrakcija i da turisti mogu na taj način lako da pređu na drugu stranu reke.

"Apsolutno se slažem da treba struka da se pita i da odredi do koje mere to može. Mislite da nismo konsultovali struku? Gondola treba da bude turistička atrakcija u Beogradu, i da bude napravljena pod uslovima koje da Zavod za zaštitu spomenika, jer je to jedina referentna ustanova, i da se projekat prilagodi njihovim projektima", kazao je Nikodijević.

Marsenić je rekao da je koalicija NADA protiv toga da se pravi gondola.

"Mi smo protiv toga da se pravi gondola, već je bolje da se napravi pešačko-biciklistički most koji bi spajao Kalemegdan sa drugom stranom reke. Mislim i da novi centar ne bi trebalo da bude tu gde jeste, jer ne može da se nelegalno ruši ono što je nelegalno građeno", naveo je on.

Na pitanje kako vidi Beograd za četiri godine, Nikodijević koji je trenutno na poziciji predsednika gradske skupštine navodi da bi tokom tog perioda Beograd trebalo da ima rešene sve komunalne probleme, ali i više mesta u gradskim vrtićima.

"Da rešimo pitanje kanalizacije u onim delovima gde to nije rešeno, da dovedemo vodu za sve Beograđane. Da imamo bolju putnu i saobraćajnu infrastrukturu, i dovoljno mesta u vrtićima za svu decu. Danas u vrtiće ide 80.000 dece, a pre 5-6 godina ih je išlo oko 47.000. Vidim Beograd koji čuva životnu sredinu, koji ima svoje zelene površine, i koji ima sportska igrališt", zaključio je Nikodijević.

Predrag Marsenić rekao je da Beograd vidi kao "grad nade, koji slobodno diše".

"Gde ljudi koji su zaposleni u javnim preduzećima stvarno to i rade, a ne rade za naprednu stanku. Vidimo Beograd koji neće biti u top 10 najzagađenijih, koji je grad parkova i kao srpsku prestonicu", istakao je Marsenić.

I koalicija NADA i SPS imaju liste za parlamentarne izbore, ali i za gradske izbore u Beogradu. U trci za mesto gradonačelnika ispred koalicije NADA je Vojislav Mihailović iz Pokreta obnove kraljevine Srbije koji je deo koalicije, a SPS za gradonačelnika predlaže advokata Tomu Filu.

 

Preporuka za vas

Komentari (5)

Luka

31.03.2022 00:37

Jasno, precizno, konkeretno! Svaka cast!

Davidd

31.03.2022 09:49

Bravo! Saobracaj u Beogradu je stvarno veliki problem! Imate moj glas

Milica87

31.03.2022 09:51

Svaka vam cast! Ovim ljudima definitivno treba dati priliku da promene sve ovo na bolje!!

DarkoSRB

31.03.2022 09:53

Svaka cast sto mislite na sve nas!! NADA do pobede!

Talk of the town